ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 10 فروردين 1397     |     کد : 183143

امام جمعه موقت تبریز:

تحقق شعار سال وظیفه شرعی مردم در کنار دولت‌ است

امام جمعه موقت تبریز گفت: عمل به شعار سال وظیفه شرعی همه مردم و مسوولان است.

امام جمعه موقت تبریز گفت: عمل به شعار سال وظیفه شرعی همه مردم و مسوولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله سید محمدتقی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در تحویل سال جدید اظهار کرد: ایشان امسال را از جمله تحقق شعار در حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کرده‌اند که همه مسوول تحقق این شعار در سال‌جاری هستیم.

وی با استناد به فرمایشات امام راحل(ره) مبنی بر اینکه فروردین را عید گرفته و نگه دارید چرا که نخستین حکومت الله با رای قاطع به جمهوری اسلامی ایجاد شده است، گفت: ۱۲ فروردین  یوم‌الله بوده و همیشه باید جشن گرفته شود.

خطیب موقت نماز جمعه تبریز با اشاره به ارزش ماه رجب و لزوم بهره‌مندی از این روزها گفت: سه روز ماه رجب نیز معتکفین در مساجد گرد آمده و راز و نیاز کرده و با معبود خود ارتباط مستقیم برقرار می‌کنند و امید است جوانان و سایر معتکفین از این روزها بهترین بهره را ببرند.

وی ادامه داد: البته در این ایام ولادت‌ها و وفات‌های زیادی نیز وجود دارد که باید مدنظر گرفته شود و البته باید حرمت ایام را نگه داشت.

امام جمعه موقت تبریز با تاکید به اینکه همه ما باید از اوامر و فرامین رهبر معظم انقلاب اطاعت کنیم، افزود: اگر ایشان نام سال را حمایت از کالای ایرانی داشته‌اند یقیناً باید بر خود وظیفه بدانیم که استفاده و مصرف از کالای ایرانی را در زمره اصلی کارهای خود قرار دهیم و تا مادامی که کالایی در ایران وجود دارد، باید از کالای ایرانی تولیدکنندگان کشور خودمان استفاده کنیم چرا که این یک وظیفه الهی برای همه ماست.

وی با بیان اینکه تکلم و گفته‌ها بیانگر عاقلی و جاهلی یک فرد است، ادامه داد: با صحبت کردن می‌توان جهالت و عقلانیت یک فرد را متوجه شد و در این رابطه روایات زیادی وجود دارد.

آیت‌الله آل‌هاشم خاطرنشان کرد: طبق سفارش امیرالمومنین(ع) پنج موضوع از قبیل اینکه همیشه امیدوار به خدا بوده، در این دنیا از هیچ‌کسی هراسی نداشته و توکل بر خدا داشته باشید، موضوعی را که نمی‌دانید شهادت دروغین ندهید، خجالت نکشیده و چیزهایی که نمی‌دانید را یاد بگیرد، کارهای خود را با صبر و ایمان انجام دهید به انسان‌ها و مومنان سفارش اکید شده است.

وی با تاکید به اینکه اگر انسانی فرزند و مال خود را از خدا نزدیک‌تر بداند، به سمت محرمات خواهد رفت، گفت: مال دنیا باید در حدی باشد که بتوان روزمره خود را سپری کرد وگرنه زیاده‌خواهی انسان را به گناه و دوری از خدا خواهد کشید و فرد را مغرور و مشغول به خود می‌کند.

وی افزود: انسان به شهدا، فرزند صالح خود افتخار می‌کند که توانسته با نان حلال فرزند صالحی تربیت کند و تحویل جامعه بدهند که مثمر در جامعه باشند.


نوشته شده در   جمعه 10 فروردين 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode