ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 17 بهمن 1401     |     کد : 200246

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

حضور بیش از 7000 معتکف در مساجد آذربایجان‌شرقی

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی از حضور 7000معتکف در مساجد استان خبر داد و گفت: مراسم معنوی اعتکاف فرصتی برای بازسازی روحی و معنوی است.

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی از حضور 7000معتکف در مساجد استان خبر داد و گفت: مراسم معنوی اعتکاف فرصتی برای بازسازی روحی و معنوی است.

حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که مراسم معنوی اعتکاف در ۱۵۶ مسجد محوری استان از بامداد روز جمعه ۱۵ بهمن ماه، در حال برگزاری است، اظهار کرد: ۱۰۰ باب از این مساجد مختص بانوان معتکف و ۵۶ مسجد نیز مربوط به آقایان است؛ همچنین مساجدی نیز مختص خواهران و برادران دانشجو و دانش‌آموز نیز به صورت مجزا در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر این‌که باقی مساجد مختص عموم مردم دین‌دار استان بوده تا در این مراسم معنوی شرکت و یک سال خود را بیمه معنوی کنند، خاطرنشان کرد: اکثریت معتکفان استان را جوان و نوجوانان تشکیل می‌دهند و قشر جوان استقبال ویژه‌ای از این مراسم معنوی دارند.

حسینی، با اشاره به فلسفه و جایگاه مراسم معنوی اعتکاف، یادآور شد: اعتکاف یکی از سنت‌های الهی بوده پیامبران اولوالعزم نیز مامور به اجرا و فراهم کردن شرایط برای اجرای آن بوده‌اند؛ چنانچه در سوره بقره اشاره شده است: «...وَ عَهِدْنَآ إِلَی إِبْرَاهِیمَ وَ إِسْمَعِیلَ أَن طَهِّرَا بَیْتِیَ لِلطَّآئِفِینَ وَ الْعَکِفِینَ وَ الرُّکَّعِ السُّجُودِ؛ و ما به ابراهیم و اسماعیل امر کردیم که خانه مرا برای طواف کنندگان و مجاوران و رکوع کنندگان و سجده کنندگان پاک و پاکیزه کنید.»

وی با اشاره به این‌که اعتکاف، سنت نبوی بسیار ارزشمند در دین اسلام بوده و خود پیامبر گرامی اسلام(ص) در دهه آخر ماه مبارک رمضان و همچنین در ایام البیض(۱۳ تا ۱۵ رجب) معتکف می‌شده است، خاطرنشان کرد: اهل بیت(ع) نیز خود را ملزم می‌دانستند که به این مستحب موکد عمل کنند و این حرکت معنوی جایگاه معنوی بسیار والایی در دین مبین اسلام دارد.

حسینی با تاکید بر این‌که مراسم معنوی اعتکاف فرصت مناسبی برای بازسازی روحی انسان است، متذکر شد: در جریان اعتکاف، انسان از کارهای معمول و روزمره فارق شده و هم‌نشین با خدا و مشغول به عبادت، می‌تواند یک‌سال معنویت زندگی خود را بیمه کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: این بازسازی روحی قطعاً تاثیرات بسیاری در زندگی و شخصیت فرد دارد، چراکه با خدا خلوت کرده و هم‌نشین افرادی می‌شود که که خود را وقف راه دین کرده‌اند و این حرکت معنوی بسیار اثربخش خواهد بود.


نوشته شده در   دوشنبه 17 بهمن 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode