ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 7 بهمن 1401     |     کد : 200196

امام جمعه تبریز:

علاج مشکلات کشور جز با تقویت وحدت عمومی در جامعه ممکن نیست

امام جمعه تبریز گفت: علاج مشکلات ما و کاستن از فشار خارجی جز با تقویت وحدت عمومی در جامعه ممکن نیست.

 امام جمعه تبریز گفت: علاج مشکلات ما و کاستن از فشار خارجی جز با تقویت وحدت عمومی در جامعه ممکن نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی (ره) برگزار شد، به تلاش امارات برای برقراری ارتباط با سوریه اشاره و اظهار کرد: برخی کشورهای عربی متحد آمریکا مانند امارات طی دو سال گذشته سودای بازگشت به میدان بازی سوریه را کرده‌اند و در این زمینه خود را دوست نزدیک بشار اسد عنوان می‌کند؛ این در حالی است که متحدان عربی آمریکا مانند امارات، عربستان و بحرین طی سال‌های جنگ داخلی سوریه بیشترین حمایت را از گروه‌های مسلح و مخالف دولت داشتند اما جالب است ک طی دو سال گذشته به سمت تغییر مسیر خود از خصومت به سمت نزدیکی با دمشق حرکت کردند.

وی در ادامه با اشاره به حمله وحشیانه رژیم کودک کش به کرانه باختری گفت: در روزهای گذشته شاهد حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به کرانه باختری بودیم که نشان داد اسرائیل رو به زوال با این حرکات گمان می‌کند کاری از پیش می‌برد در حالیکه این کارهای وحشیانه دست و پا زدن پایانی آنها است و طبق فرمایش رهبری مقاومت پیروز است و پیروزی از آن مقاومت است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه معتقدم علاج مشکلات ما و کاستن از فشار خارجی جز با تقویت وحدت عمومی در جامعه ممکن نیست، ادامه داد: دشمن بعد از شکست پروژه آشوب روی تعمیق شکافت اجتماعی و فعال کردن گسل‌های اجتماعی و فرهنگی تمرکز کرده است؛ حال نسخه عملی نیروی انقلاب و عموم مردم ترمیم این شکافت‌ها باید باشد که در این میان مناسبت‌های ملی مانند دهه فجر فرصت بسیار مناسبی برای نمایش وحدت و همدلی بین آحاد جامعه ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: البته ما در حوادث و اتفاقات مختلف شاهد جوشش همدلی و مواسات در بین مردم بودیم و این روح ایرانی اسلامی را در همه جا دیده‌ایم به طور مثال در جریان سیل، زلزله و کرونا و مواسات و مساله کمبود گاز این همدلی را مشاهده کردیم که چکونه همدلی جامعه ما را بدون مشکل خاصی از این مرحله عبور داد.

خطیب جمعه تبریز گفت: امید است همیشه با وحدت و همدلی به وظیفه دینی خود عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه به استمرار اسلام ستیزی در اروپا اشاره کرد و گفت: سران غرب از جمله دولتمردان سوئد در حالی از کلید واژه تهی شده از آزادی بیان بهره می‌گیرند که در این کشورها از حمایت از اسلام و مسلمان و سوال در مورد هولوکاست و زیرسئوال بردن ارزش‌های غربی جرم تلقی شده و با شدیدترین مجازات روبه‌رو می‌کنند اما حذف پست‌های اسلام‌گرایانه و تصویری از سرداران مقاومت در شبکه مجازی نمودی از این استبداد فرهنگی و مخالف آزادی بیان ادعایی است که تروریست به معنای رفتاری است.

وی ادامه داد: باید توجه کرد که زمینه‌ساز بحران‌های امنیتی و چالش‌های جهانی و تضییع حقوق انسان‌های زیاد و آتش زدن قرآن به عنوان بخش تروریسم دولتی و تروریست‌پروری مورد ارزیابی قرار گیرد.

خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید بر اینکه بخشی از اهداف غربی و استمرار این اقدامات موهن نوعی سنجش حساسیت مسلمانان و عادی‌سازی و هنجارسازی بی‌شماری می‌شود، گفت: هنجارسازی اینگونه اقدامات برای همه روشن است و بایسته و ضروری است که با واکنش‌های هوشمندانه به این اقدامات دین ستیزانه اقدام کرد زیرا قرآن سوزی چیز کمی نیست در حالی که به گزارش مراکز افکار سنجی جمعیت مسلمان اروپا سال به سال در حال افزایش است از جمعیت ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۰۰ به تعداد ۴۴ میلیون در سال ۲۰۱۰ رسیده و در سال ۲۰۲۰ به حدود ۵۰ میلیون و پانصد نفر رسیده است.

آل‌هاشم متذکر شد: اهانت به قرآن کریم با هدف آن هم در سال‌های رشد شتابان مسلمانان صورت می‌گیرد به تعبیر رهبر معظم انقلاب قرآن روز به روز پرفروغ‌تر شده و آینده از آن اسلام است.

وی با بیان اینکه جا دارد تجمعی در خصوص محکومیت اقدامات وحشیانه غربی‌ها انجام گیرد، گفت: امروز به صورت سراسری تجمعی برگزار خواهد شد ولی به علت سردی هوا در تبریز مقرر شد در بین الصلاتین برنامه‌ای برای محکومیت آتش زدن برگزار شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به حمله صبح امروز مسلحانه به سفارت آذربایجان در تهران گفت: فردی با سلاح به سفارت آذربایجان وارد شده است و باعث کشته شدن یک فرد شده است؛ این حرکت را محکوم کرده و از مسوولین دیپلماسی و امنیتی کشور درخواست داریم تا مساله را پیگیری کنند؛ البته این فرد مسلح دستگیر شده و در اعترافات اولیه دلیل خود را مساله شخصی اعلام کرده است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: نباید اجازه داد تا دشمن خدایی ناکرده از این امر که به خاطر مساله شخصی بود خللی به روابط دوستی دو کشور وارد کند.


نوشته شده در   جمعه 7 بهمن 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode