ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 14 آذر 1401     |     کد : 199819

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

فرهنگ عمومی کشور نیازمند بازسازی جدی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: رفتار برخی از نوجوانان حاضر در صحنه اغتشاشات اخیر، بیانگر این است که فرهنگ عمومی کشور نیازمند بازسازی جدی است.

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: رفتار برخی از نوجوانان حاضر در صحنه اغتشاشات اخیر، بیانگر این است که فرهنگ عمومی کشور نیازمند بازسازی جدی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، یکشنبه، 13 آذرماه، در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان یادآور شد: امروز شاهد هستیم که برخی ارزش‌ها به ضد ارزش تبدیل شده‌اند و این تغییرات ناشی از تفکر لیبرالی و سبک زندگی غربی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ عمومی نقش بنیادین در ظهور و بروز هنجاری‌ها و ناهنجارهای جامعه، در کنترل و تشدید بحران های اجتماعی دارد خاطرنشان کرد: حتی بحران‌های اقتصادی و سیاسی نیز در بستر فرهنگ عمومی جامعه متولد می شود.

وی ادامه داد: برای درمان و عبور از این بحران ها چاره ای جز سرمایه گذاری‌های سخت افزاری و نرم افزاری در این حوزه نداریم.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، تصریح کرد: بدون اصلاح پایه های فرهنگ عمومی هیچ جامعه نمی‌تواند در برابر بحران های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مقاومت داشته باشد.

وی افزود: در هیاهوی مباحث سیاسی و اقتصادی سالهای اخیر، مسئله فرهنگ در حاشیه قرار گرفته است و هم اکنون نتیجه آن را در کف خیابان ها، دانشگاها و مدارس می بینیم.

امام جمعه تبریز، با استناد به اظهارات مقام معظم رهبری مبنی بر مظلومیت بخش فرهنگی در جامعه گفت: همه ما موظف هستیم از بخش فرهنگی رد مظلومیت کنیم.

وی تصریح کرد: از نظر رهبری، مسائل فرهنگی از مسائل اقتصادی و سیاسی اهمیت بالاتری دارد و هر یک از ما در برابر فرهنگ عمومی استان مسئولیت قانونی، شرعی و اخلاقی داریم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی یادآور شد: در سند چشم انداز 20 ساله نیز بیش از هر چیز دیگری بر فرهنگ عمومی  تاکید شده است و این مهم بر 5 مولفه جمع گرایی، قانون گرایی، وجدان کاری، مسئولیت پذیری و تعادل و تناسب در رفتارهای اجتماعی استوار است.


نوشته شده در   دوشنبه 14 آذر 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode