ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 4 آذر 1401     |     کد : 199766

امام جمعه تبریز:

دشمن حتی از فوتبال برای ایجاد تفرقه نمی‌گذرد

امام جمعه تبریز با بیان اینکه دشمن حتی از فوتبال نیز برای ایجاد تفرقه نمی‌گذرد، گفت: باید منیت فردی، گروهی و جناحی را کنار بگذاریم و منافع ملی را مدنظر قرار دهیم.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه دشمن حتی از فوتبال نیز برای ایجاد تفرقه نمی‌گذرد، گفت: باید منیت فردی، گروهی و جناحی را کنار بگذاریم و منافع ملی را مدنظر قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار کرد: شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در یک نشست اضطراری قطعنامه ضدایرانی به رأی گذاشته و تصویب کرد؛ تصویب این قطعنامه به معنای موافقت شورا با تشکیل یک هیئت حقیقت‌یاب درباره‌ی ادعاها در خصوص نقض حقوق بشر توسط ایران در اغتشاشات است.

وی ادامه داد: این قطعنامه با ۲۵ رأی موافق به تصویب رسید و در ظاهر آلمان در رأس کار بود اما در اصل غرب و دشمنان ایران تلاش می‌کنند یک ائتلاف علیه ایران تشکیل دهند.

وی افزود: این یک طرح کلانی است که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که جنگ ترکیبی علیه ایران شکل گرفته است، این تحرکات و شیطنت‌های کشورهای غربی در عرصه بین‌الملل یک بعد از این جنگ ترکیبی است.

حجت‌الاسلام آل هاشم خاطرنشان کرد: آلمان نمی‌تواند از حقوق بشر بگوید، ارسال سلاح شیمیایی به بعثی‌ها که منجر به شهادت ۱۳ هزار رزمنده، زنان و کودکان از مردم ایران شد و اکنون آثار آن در صد هزار مجروح و جانباز شیمیایی در کردستان و سردشت برای ملت ایران مشهود است.

وی گفت: وحدت نیاز اصلی ما در این روزها است البته وحدت با محوریت رهبر انقلاب؛ زمانی که دشمن تفرقه و تجزیه را محور کینه‌توزی خود قرار داده است، باید در موضع وحدت و همدلی خود بایستیم.

وی با بیان اینکه دشمن حتی از یک مسئله فوتبال نیز برای ایجاد تفرقه نمی‌گذرد، گفت: دعوت به وحدت لوازمی دارد که باید منیت فردی، گروهی و جناحی را کنار بگذاریم و منافع ملی را مدنظر قرار دهیم.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: حوادث و ابتلاها باید به رشد فرهنگ سیاسی مردم منجر شود و این وظیفه نخبگان و علما است البته رشد عقلانیت در بین اقشار مردم عامل اصلی ناکامی غرب در جنگ احزاب اخیر بود و باید در کنار این کارها به جهاد تبیین هم توجه کنیم که رهبر معظم انقلاب بارها و در مقاطع مختلف جهاد تبیین را مورد تاکید قرار داده‌اند.

وی با تاکید بر ضرورت رسیدگی مدیران راه آهن به مشکلات دانشجویان شهید مدنی آذربایجان، متذکر شد: واگن کم است و یک واگن اضافه کنید.

وی با تشکر از بازاریان تبریز، گفت: شما بازاریان تبریز در پیروزی انقلاب نقش بزرگی داشت الان هم همت، تدین و انقلابی بودن شما اجازه نداد تا دشمنان از شما سوءاستفاده کنند.

امام جمعه تبریز به تهدید برخی از افراد برای بستن مغازه‌ها و عمل به اعتصاب اشاره کرد و گفت: دشمن در کار است و می‌خواهد بازار را ببندد ولی بازار محل امرار و معاش است و با همه این تهدیدات بازاریان مغازه‌ها را نبستند.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج گفت: بسیج اهل گمنام، بی‌نشان و مظهر عظمت ملت و نیروی کارآمد درونی کشور است. امروز جهان محو تجلای بسیج است و هر جا سخن از همت والای بسیج است، با خامنه‌ای باش که فرزند خمینی است.

وی خاطرنشان کرد: بسیج در طول حیات خود نشان داد که مرتفع‌کننده بسیج مثل پیشران عمل کرده و روش می‌سازد و مدل تولید می‌کند. در حوادث و اتفاقات مختلف مدلسازی بسیج را همه مشاهده کردید.

امام جمعه تبریز با اشاره بر اینکه بسیج در دفاع مقدس ترکیب از ایمان و تخصص و ترکیبی از بصیرت و ایستادگی را نشان داد، اضافه کرد: در حوادث طبیعی ترکیبی از عشق به مردم را به نمایش گذاشت. در دوران کرونا بسیج ترکیبی از گذشتگی و مردم یاری و مردم نوازی بود.

وی در پایان تاکید کرد: بسیج مربوط به یک قشر خاص نیست و هر کسی دل به آرمان‌های بسیج داده است بسیجی است.


نوشته شده در   جمعه 4 آذر 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode