ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 11 تير 1401     |     کد : 199015

سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی استان:

کنگره منطقه‌ای شعر محرم شمال غرب کشور در تبریز برگزار می‌شود

سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: کنگره منطقه‌ای شعر محرم شمال غرب کشور با همکاری سازمان بسیج هنرمندان استان مردادماه امسال در تبریز برگزار می‌شود.

ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: کنگره منطقه‌ای شعر محرم شمال غرب کشور با همکاری سازمان بسیج هنرمندان استان مردادماه امسال در تبریز برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سید محمود حسینی در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر، مهم‌ترین اهداف این کنگره را شکوفایی و ترویج شعر عاشورایی، حمایت از جریان شعر آئینی و ارج نهادن به خلاقیت شاعران آئینی و انقلابی، اثرگذاری و زمینه سازی برای شعرآفرینی در حوزه مضامین عاشورایی اعلام کرد.

وی، حمایت ویژه از شاعران جوان آئینی، حمایت و شکوفا کردن محافل شعری مسجد و پایگاه محور، توجه به موضوعات روز جهان اسلام با عنایت به اصل «کل ارضٍ کربلا و کل یومٍ عاشورا» در شعر عاشورایی و تلفیق موضوعات و مضامین مهمّی همچون ارزش‌های انقلاب اسلامی را از دیگر اهداف برگزاری این کنگره برشمرد.

وی با بیان اینکه محوریت موضوعی کنگره منطقه‌ای شعر محرم شخصیت عظیم حضرت سیده زینب(س) است، گفت: استکبار ستیزی، مدافعان حرم، دفاع مقدس، مقاومت شیعیان در یمن، جمهوری آذربایجان، نیجریّه، بحرین، وحدت در پرتو ولایت و سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی از محورهای کنگره است.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: بر این اساس شاعران می‌توانند اشعار خود را در قالب‌های مختلف در موضوعات مربوط به شخصیت و حیات حضرت زینب کبری(س) و شکست ناپذیری مقاومت در برابر هجوم ارتش جهانی تکفیر و جنایت، محبت زینب کبری (س)، انگیزه بخش رزمندگان مکتب اهل بیت(ع) برای مبارزه با جریان ضدبشری تکفیر و شکست این جریان، حماسه‌های مدافعان حرم در حرم زینب کبری(س) و حریم اهل بیت(ع) و زینب کبری(س)، الگوی مادران، همسران و خواهران شهدا به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند.

وی گفت: اشعار باید در دایره موضوع کنگره باشد و اشعار خارج از موضوع مورد بررسی هیئت داوری قرار نخواهد گرفت، همچنین از ارسال اشعار تکراری و اشعاری که پیش‌تر در کنگره‌ها و همایش‌های ادبی شرکت داده شده خودداری شود.

سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی استان افزود: اشعار شاعران جوان مورد توجّه خاص کنگره است همچنین حداکثر تعداد آثار ارسالی توسط هر شاعر پنج قطعه شعر در قالب‌های مختلف تعیین شده است که باید از طریق فضای مجازی (ایتا، سروش، روبیکا، واتساپ و تلگرام) به شماره ۰۹۳۷۸۵۱۴۷۰۹ به صورت فایل WORD یا به صورت تایپ در برنامه‌های یادشده ارسال شود.

وی اضافه کرد: مدت زمان پذیرش آثار توسط دبیرخانه کنگره از یکم تا دوازدهم مردادماه جاری است و آئین اختتامیّه کنگره در مرداد ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دبیرخانه کنگره منطقه‌ای محرم واقع در تبریز، بلوار ۲۹ بهمن، مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن، طبقه دوّم، سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی و تبریز، میدان دانشسرا، اداره کل تبلیغات اسلامی، انجمن شعر اهل بیت(ع) به شماره تماس‌های ۰۹۳۵۵۳۸۸۰۶۳ و ۰۴۱۳۳۲۹۲۱۴۰ و ۰۴۱۳۳۳۰۵۷۹۴ است.


برچسب ها
نوشته شده در   شنبه 11 تير 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode