ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 29 دي 1400     |     کد : 197814

پوتین و رئیسی درباره طرح های اقتصادی مشترک گفت وگو می‌کنند

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد: در مذاکرات ۱۹ ژانویه(۲۹ دی)، بین ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران در مورد برجام و اجرای پروژه های مشترک اقتصادی و موضوعات بین المللی گفت وگو می شود.

     دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد: در مذاکرات ۱۹ ژانویه(۲۹ دی)، بین ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران در مورد برجام و اجرای پروژه های مشترک اقتصادی و موضوعات بین المللی گفت وگو می شود.

به گزارش نصر، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: پوتین و رئیسی درخصوص مساله اجرای برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته ای ایران (برجام) گفت و گو و تبادل نظر می کنند.  
در بیانیه کرملین گفته شده است: قرار است در دیدار سران ایران و روسیه، همه مسائل مربوط به همکاریهای دوجانبه ازجمله اجرای طرح های مشترک در عرصه های اقتصادی و بازرگانی و موضوعات مهم بین المللی و منطقه ای بررسی شود.
علاوه بر این در این مذاکرات، مساله برجام مورد توجه قرار خواهد گرفت.
پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری نیز امروز اعلام کرد که رئیس جمهور کشورمان به دعوت رسمی همتای روس خود و در راستای گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، فردا چهارشنبه عازم روسیه خواهد شد.
آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در سفر به مسکو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه دیدار خواهد کرد.
حضور و سخنرانی در نشست عمومی مجلس دوما، ‌ دیدار با ایرانیان مقیم روسیه و نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی روس، بخشی از برنامه‌های رئیس جمهور در این سفر ۲ روزه است.
وزرای امور خارجه، نفت و امور اقتصادی و دارایی دکتر رئیسی را در این سفر همراهی خواهند کرد.
آیت الله رئیسی پیش از این و در راستای رویکرد دولت سیزدهم برای افزایش حداکثری ارتباط با همسایگان و کشورهای منطقه، به تاجیکستان و ترکمنستان سفر کرده است.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه پیشتر گفته بود دیدار رئیس جمهوری ایران از مسکو رویداد بسیار مهم است. باید تماس های سیاسی بین تهران و مسکو ازسرگرفته شود.
وی با یادآوری اینکه همه گیری کرونا، مانعی برای دیدارها و سفر هیات های دو کشور شده است، ادامه داد: ولادیمیر پوتین و سید ابراهیم رئیسی روسای جمهوری روسیه و ایران چندین تماس تلفنی داشتند.
وزیر خارجه روسیه گفت: در دیدار سران ایران و روسیه، همه مسائل دستور روابط ایران و روسیه مطرح و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/
پوتین و رئیسی درباره طرح های اقتصادی مشترک گفت وگو می‌کنند خبرگزاری ایرنا


نوشته شده در   چهارشنبه 29 دي 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode