ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 8 آذر 1400     |     کد : 197382

نتایچ تحقیق جدید نشان می دهد؛

ورزش موجب کاهش خطر ابتلا به آلزایمر می شود

تحقیقات جدید نشان می دهد که چگونه ورزش با کاهش التهاب از افراد مسن در مقابل زوال شناختی محافظت می کند.

تحقیقات جدید نشان می دهد که چگونه ورزش با کاهش التهاب از افراد مسن در مقابل زوال شناختی محافظت می کند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، فعالیت بدنی ممکن است خطر ابتلاء به بیماری آلزایمر و زوال عقل را کاهش دهد و روند زوال شناختی مرتبط با افزایش سن را کُند نماید.

به گفته محققان، پیری و بروز مشکلات نورودژنراتیو، مانند بیماری آلزایمر، با افزایش التهاب در مغز ارتباط دارند.

مطالعات حیوانی نشان داده اند که فعالیت بدنی ممکن است با کاهش فعال شدن سلول‌های میکروگلیال، سلول‌های ایمنی اولیه در مغز، فواید شناختی به همراه داشته باشند.

نتایج یک مطالعه جدید بر روی افراد مسن هم گزارش می‌دهد که کاهش فعال سازی میکروگلیال ممکن است به حمایت از اثرات محافظتی فعالیت بدنی بر عملکرد شناختی کمک کند.

کاهش در برخی از توانایی‌های شناختی، مانند حافظه و توجه، با افزایش سن اتفاقی شایع است. با این حال، برخی از افراد ممکن است دچار زوال عقل شوند، که شامل کاهش شدید توانایی‌های شناختی است و عملکرد روزانه را مختل می‌کند.

مطالعات نشان می‌دهد افرادی که به طور منظم ورزش می‌کنند کمتر در معرض ابتلاء به بیماری آلزایمر و زوال عقل هستند. علاوه بر این، فعالیت بدنی می‌تواند پیشرفت زوال شناختی را کاهش دهد.

مطالعه اخیر محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان می‌دهد که کاهش التهاب در مغز ممکن است از فواید شناختی فعالیت بدنی باشد.

دکتر «کاتلین کاسالتو»، عضو تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که فعالیت بدنی با سلامت بهتر مغز و شناخت مرتبط است. به عنوان مثال، برآوردها نشان می‌دهند که عدم تحرک به تنهایی عامل ۱۳ درصد از موارد ابتلاء به آلزایمر در سراسر جهان است.»

وی در ادامه می‌افزاید: «با این حال، ما هنوز اساساً مکانیسم‌هایی را که فعالیت بدنی را با شناخت در انسان مرتبط می‌نماید، درک نمی‌کنیم. مطالعه ما اولین داده‌های انسانی است که نشان می‌دهد فعال‌سازی میکروگلیال (التهاب مغز) ممکن است مکانیسم معنی‌داری در این زمینه باشد.»

این داده‌ها نشان می‌دهند که اثرات فعالیت بدنی بر روی فعال‌سازی میکروگلیال مختص مناطق خاصی از مغز است. این نتایج با داده‌هایی مطابقت دارد که نشان می‌دهد انفارکتوس های کوچک و آسیب شناسی های مغزی مرتبط با بیماری آلزایمر در دو ناحیه مغز شایع‌تر هستند.


نوشته شده در   دوشنبه 8 آذر 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode