ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 30 آبان 1400     |     کد : 197318

توسط اداره کل تبلیغات اسلامی و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان؛

شبکه فعالان حوزه کتاب گفتمان انقلاب اسلامی آذربایجانشرقی تشکیل شد

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از تشکیل شبکه فعالان حوزه کتاب گفتمان انقلاب اسلامی توسط اداره کل تبلیغات اسلامی و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی خبرداد.

 مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از تشکیل شبکه فعالان حوزه کتاب گفتمان انقلاب اسلامی توسط اداره کل تبلیغات اسلامی و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین حسن شعبانی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در تبریز از راه اندازی شبکه فعالان حوزه کتاب گفتمان انقلاب اسلامی و برگزاری جلسات نقد کتاب در استان خبر داد و افزود: با توجه به پایین بودن سرانه مطالعه کتاب بر اساس آمارهای موجود و گسترش روزافزون حضور مردم در شبکه‌های اجتماعی و اکتفا کردن به محتواهای موجود در فضای مجازی بدون داشتن تفکر انتقادی و در راستای تعمیق بینش انقلابی در مردم با بهره گیری از ظرفیت کتاب و تقویت سهم بخش مردمی در تلاش برای ارتقا جایگاه کتاب و کتابخوانی، افزایش سهم کتاب در پر کردن اوقات فراغت، مقابله با مرجعیت منابع غیر معتبر و عمق بخشی به دانش و بینش با مطالعه اصول و مبانی به جای اکتفا کردن به مطالب سطحی و گاهاً نامعتبر، ضرورت ایجاد شبکه فعالان حوزه کتاب بیش از پیش احساس شد.

وی ادامه داد: در برنامه‌های حوزه رسانه در سال ۱۴۰۰ توجه ویژه ای به حوزه کتاب و کتابخوانی شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از برنامه ریزی برای ایجاد ۱۲ شبکه فعالان حوزه کتاب گفتمان انقلاب اسلامی و برگزاری ۴۰ جلسه نقد کتاب در سطح استان خبر داد و افزود: شبکه فعالان حوزه کتاب در شهرستان‌ها تشکیل شده و جلسات نقد کتب تأثیرگذار در حال برگزاری است.

حجت الاسلام شعبانی گفت: در راستای تنظیم سبد مصرفی خانوارها، معرفی کتب تأثیرگذار در کنار برگزاری جلسات نقد از اولویت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان است و این معرفی با همکاری شبکه فعالان حوزه کتاب و مجموعه کتابشهر در حال انجام است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان در تشریح اقدامات این جبهه نیز گفت: اگر موفق شویم کتابخوانی را در بین عموم مردم رواج دهیم و مردم با کتاب انس بگیرند یک منبع فکری و محتوایی و معرفتی نامحدود در اختیار آنها قرار داده‌ایم که مخاطب را پیوسته تغذیه فکری می‌کند.

وی کتاب را یکی از بهترین ابزارها برای دستیابی و ارتباط با قشر خاکستری ذکر کرد که به طور طبیعی مجموعه‌های مذهبی و انقلابی ارتباط چندانی با آنها ندارند.

شعبانی افزود: کارگروه کتاب ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی با نام گروه «گنجه رنگی» یک هسته منسجم، توانمند، دغدغه مند و بانشاط در اختیار دارد که برنامه‌های متنوعی را طراحی و اجرا می‌نماید و بر روی کتاب‌های رمان متمرکز گردیده است که هم برای مخاطب عمومی جذابیت دارد و مطالعه آن آسان است هم مورد اقبال و علاقه قشر خاکستری است.

دبیر ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان اجرا و پیگیری مراسمات معرفی و جشن امضای کتاب با حضور نویسندگان کتاب‌ها، برگزاری جلسات فکری و محتوایی با مباحث تخصصی در موضوعات فلسفی کلامی عرفانی جامعه شناسی روانشناسی، جلسات دورخوانی و نقد کتاب، مراسمات تجلیل و بزرگداشت نویسندگان و شاعران، معرفی کتب در قالب کلیپ‌های حرفه‌ای، مطالعه و ارزیابی کتاب‌های موجود در بازار و معرفی بهترین کتاب‌ها، ایجاد شبکه‌ای از سفیران کتابخوانی با هدف تبلیغ و ترویج کتابخوانی در شهرها و روستاها و حضور در بیمارستان کودکان و بازی با کودکان بستری در بیمارستان و قصه گویی برای آنان و اهدای کتاب را از اهم اقدامات بیان کرد.


نوشته شده در   يکشنبه 30 آبان 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode