ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 23 شهريور 1400     |     کد : 196778

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خبر داد:

افزوده شدن دو هزار و 697 نفر به شبکه‌های مرتبط تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون دو هزار و 697 نفر به شبکه‌های مرتبط تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی اضافه شده است.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون دو هزار و 697 نفر به شبکه‌های مرتبط تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی اضافه شده است.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام حسن شعبانی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام اسارت خاندان و فرزندان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، یکی از اولویت‌های ۱۴۰۰ این اداره کل را تقویت شبکه‌های مرتبط از قبیل مبلغان دینی، گروه‌های جهادی طلاب، انجمن‌های اسلامی، هیئات مذهبی، مداحان، شعرای آئینی، کانون‌های فرهنگی، بانوان انقلاب و … دانست.
شعبانی تصریح کرد: ساماندهی، توانمندسازی، تقویت و استفاده بهینه و هدفمند از ظرفیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و مردمی در تبیین و ترویج اسلام ناب محمدی (ص) تاثیر شگرفی دارد و بطور قطع ایجاد ارتباطات جدید و تقویت شبکه‌های تخصصی می‌تواند برای رسیدن به این هدف یاریگر ما در تداوم مأموریت‌ها باشد.
وی یاد آور شد: در سال جاری برای تقویت شبکه‌های مرتبط، ۵ راهبرد را مد نظر داشته و دنبال کردیم که از آن جمله می‌توان به «ایجاد شبکه راهبری، باز سازی و به بروز رسانی اطلاعات، توانمند سازی، حمایت از فعالیت شبکه تأثیرگذار و تعاملی» اشاره کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه افزود: شبکه‌ها و تشکل‌های جدیدی که بعنوان بازوان فرهنگی، اجتماعی و دینی به این سازمان پیوستند و نقش تعیین کننده‌ای نیز در ارتقای شاخص‌ها و فعالیت‌ها این اداره کل دارند.
وی در خصوص این شبکه‌ها و تشکل‌های جدید گفت: بانوان شاخص انقلابی با ۲۴۰ عضو، ۲۲ هیئت اندیشه ورز و کنشگر اجتماعی، گروه جهادی طلاب با ۴۶۰ نفر، ۱۲۳۴ راهبر فرهنگی، انجمن شعرای آئینی در ۷ شهرستان، انجمن اساتید و مشاوران خانواده متشکل از ۳۶ نفر، فعالین و مؤثرین رسانه و فضای مجازی با ۱۱۷ عضو فعال و نیز فعالان حوزه کتاب جبهه فرهنگی انقلاب با ۱۲۰ نفر از نویسندگان، ناشران و دلسوزان فرهنگ انقلاب بعنوان بازوان فرهنگی، اجتماعی و دینی به این سازمان پیوستند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، با اشاره به ضرورت بازسازی و بروز رسانی اطلاعات این شبکه مردمی اظهار داشت: با تلاش همکاران اداره کل و شهرستان‌ها در نیمه اول سال جاری، اطلاعات ۸۵۱ هیئت مذهبی در سامانه طوبی مورد بازنگری سازماندهی مجدد قرار گرفت، ضمن اینکه پروند الکترونیکی ۲۷۵۱ نفر از مبلغان دینی نیز در سامانه طوبی بروز رسانی شد.
این مسئول فرهنگی استان، باز آفرینی اطلاعات ۹۲۲ امام جماعت کانون‌های جمعیتی و ۷۰ کانون فرهنگی را در سامانه‌های سجام و طوبی، سطح بندی ۱۵۰ نفر از مبلغات، عضویت بخشی ۲۲۸ نفر از بانوان تأثیر گذار در نهضت پیشرفت بانوان را از دیگر برنامه‌هایی دانست که در این راستا انجام شده است.
حجت الاسلام شعبانی، ادامه داد: براساس برنامه ریزی و اعلام نیاز شهرستان‌ها، مجموعاً ۱۱۶۰ برنامه و نشست آموزشی، برای شبکه‌های مرتبط سازمان به اجرا در آمده و ۲۹۰۲۲ نفر در این طرح شرکت داشتند که از جمله آن می‌توان به برگزاری ۲۵۰ نشست جهاد امید آفرینی در انجمن‌های اسلامی، ۴۰ نشست علمی، فرهنگی و ترویجی بانوان، ۱۵ دوره آموزشی اقشار تأثیر گذار، ۲۶ جلسه اندیشه ورز، ۱۶ نشست تعالی مدیران فرهنگی- تبلیغی، همایش روحانیت شاخص تبریز، گردهمایی برخط مداحان و مسئولین تشکل‌های دینی با حضور ۶۵۰ نفر و نیز ۲۶ وبینار آموزشی مسئولین تشکل‌های مرتبط (مجازی و برخط) اشاره کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، در ادامه خاطرنشان کرد: تولید محتوای آموزشی، فرهنگی و رسانه‌ای از دیگر برنامه‌های است که در راستای تقویت شبکه‌ها مرتبط، توسط ادارات تبلیغات اسلامی پیگیری و با مشارکت تشکل‌های مردمی برای ۲۱۱۹ نفر از گروه‌های هدف سازمان به اجرا درآمد که تولید کلیپ، توزیع کتب و نرم افزار آموزشی و راه اندازی صفحات مجازی از جمله آنها است.
رئیس ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی، همچنین افزود: براساس تدابیر و تمهیدات انجام شده، از ابتدای سال تاکنون، فعالیت ۶۶۸ تشکل مردمی و دینی وابسته مورد حمایت قرار گرفتند که از مصادیق آن می‌توان به «جوان سازی انجمن‌های اسلامی، ستاد نهضت پیشرفت بانوان، گروه‌های جهادی طلاب در رمضان و دهه اول محرم، جشنواره شعر انجمن شعرا، فعالیت گفتمان ساز هیئات تراز انقلاب در ماه محرم، مجامع میان تخصصی (شورای هیئات، انجمن اسلامی و کانون مداحان)، برنامه آموزشی و ترویجی مراکز قرآنی در تابستان، پویش‌های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی، تولیدات کوتاه گروه‌های فعال رسانه‌ای، غنی سازی اوقات فراغت و طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی امامان محله و نیز تجلیل از چهره‌ها و تشکل‌های تأثیرگذار در سالروز، سازمان اشاره داشت.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در پایان، تعامل و ارتباط با ظرفیت مردمی و تأثیرگذار را امری مهم و ضروری در توسعه و تقویت فعالیت‌های فرهنگی، دینی، آموزشی و حتی اجتماعی دانست و گفت: فعال سازی کارگروه‌های تخصصی تشکل‌های میانی، هدفمندی جلسات ستاد شئون فرهنگی، ارتباط با نخبگان علمی، فرهنگی واجتماعی استان، به اشتراک گذاری امکانات اداراه کل و شهرستان‌های تابعه با تشکل‌ها، انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد دینی و اهتمام به حضور فعال و مستمر در جلسات راهبردی استان از جمله فعالیت‌های تعاملی است که توانسته تا حدود زیادی، زمینه توسعه و تقویت شبکه‌های مردمی را فراهم آورد.

 خبرگزاری مهر


نوشته شده در   سه شنبه 23 شهريور 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode