ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 18 فروردين 1400     |     کد : 195506

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

جامعه‌ی متدین از تعطیلی مکرر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی گلایه‌مند هست

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که جامعه‌ی متدین از تعطیلی مکرر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و مراکز مذهبی نگران و گلایه مند هستند،..

ایسنا/آذربایجان شرقی- مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که جامعه‌ی متدین از تعطیلی مکرر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و مراکز مذهبی نگران و گلایه مند هستند، گفت: طبق گزارش‌های ستاد کرونا، بیشترین رعایت مسائل بهداشتی از سوی مردم متدین در مراسمات مذهبی شده ولی بیشترین تعطیلی نیز متوجه این قشر شده است.

حجت الاسلام حسن شعبانی در جلسه هم اندیشی با اصحاب رسانه، با تاکید بر این‌که نباید به جامعه طوری القا شود که برخی از مراکز و مسئولان نسبت به شعائر دینی کم توجه هستند، اظهار کرد: زمانی که در ایام نوروز، سفرهای نوروزی به راحتی انجام می‌شود و سخت گیری لازم به کار گرفته نمی‌شود و حتی برخی از مسئولان اعلام می‌کنند ورود به شمال ممنوع نیست، قطعا در حال حاضر با وضعیت قرمز مواجه خواهیم شد.

وی یادآور شد: ما نباید تلاش و کمک‌های مراکز مذهبی را در چهار دور پیک کرونا فراموش کنیم،  اگر تلاش این عزیزان نبود اکنون به لحاظ اجتماعی شرایط متفاوتی داشتیم، مراکز مذهبی تحت هر شرایط سختی تلاش می‌کنند نیازهای معنوی و مادی مردم را برطرف کنند ولی هر اتفاق کوچکی که می افتد بلافاصله فلش اول به سمت تعطیلی مراسمات مذهبی می‌رود.

وی تاکید کرد: امیدواریم در این فرصت باقی مانده تا ماه مبارک رمضان، تجدید نظر جدی در مورد تعطیلی مراسمات مذهبی در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام شعبانی با انتقاد از این‌که پیشنهادات کاربردی ارائه شده به ستاد کرونا در سطح کارشناسی سازمان تبلیغات اسلامی مورد توجه قرار نگرفته است، گفت: هیچ کدام از این پیشنهادات مورد توجه قرار نگرفت و تنها بدترین گزینه که تعطیلی مراسمات بود، مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان این‌که تمامی دستگاه‌ها باید نقش و وظیفه‌ی خود را نسبت به مسائل اقتصادی روشن کنند، گفت: مقام معظم رهبری چندین سال پشت سر هم شعار سال را بحث‌های اقتصادی قرار می‌دهند، امروزه دشمن می‌خواهد از موضوع اقتصادی کشور استفاده و امید را در بین مردم کمرنگ کند.

وی افزود: جهاد امید آفرینی که مقام معظم رهبری طی سال‌ها در بیانات خود اشاره می‌کنند، موضوع بسیار مهمی است، امسال اداره کل تبلیغات اسلامی بحث جهاد امید آفرینی را در تمامی برنامه‌ها به ویژه در حوزه رسانه مورد توجه قرار داده است.

وی با بیان این‌که موضوع کرونا و عدم برگزاری مراسمات مذهبی، مسئولیت فعالان فضای مجازی و رسانه را چندین برابر کرده است، گفت: در حال حاضر به دلیل محدودیت‌های کرونایی اکثر مردم به فضای مجازی و رسانه مراجعه می‌کنند، این امر ضرورت پیام رسانی اصحاب رسانه را بیشتر کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که مردم باید بتوانند در زمینه نیازهای فکری و اندیشه معنوی خود از رسانه ها به حد کافی پیام دریافت کنند، گفت: انتقال پیام به مردم بسیار مهم است که امیدواریم امسال فعالان عرصه مجازی توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

وی در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: اغلب علما و طلاب در ضعیف‌ترین وضعیت رفاهی در جامعه زندگی می‌کنند ولی بنا به آموزه های دینی، عزت نفس خود را حفظ می‌کنند، در حالی که دشمن بالعکس این موضوع را القا می‌کند.

وی با اشاره به ایجاد پاتوق‌های فکری و فرهنگی در حوزه کتاب گفت: در شهر تبریز پاتوق فکری کتاب شکل گرفته است که به عنوان گنجه ی رنگی مطرح می‌شود و طیف‌های مختلف فکری در آن حضور می‌یابند و کتاب‌های روز مورد کنکاش قرار می‌گیرد.

شعبانی ادامه داد: از تبریز انتظار داریم جریان‌های فکری و فلسفی دنیا در این شهر نقد شود، در سال 1400 هدف گذاری کرده ایم حداقل سه پاتوق فکری و فرهنگی در شهر تبریز راه اندازی شود.


نوشته شده در   چهارشنبه 18 فروردين 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode