ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 26 شهريور 1399     |     کد : 193586

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور:

جوانان را باید حفظ کنیم

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: باید جوانان را حفظ کنیم و اگر از مهاجرت جوانان به تهران ناراحت می‌شویم، باید زمینه را در استان برایشان فراهم کنیم.

ایسنا/آذربایجان شرقی: معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: باید جوانان را حفظ کنیم و اگر از مهاجرت جوانان به تهران ناراحت می‌شویم، باید زمینه را در استان برایشان فراهم کنیم.

سورنا ستاری، روز سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: من ابتدا فکر می‌کردم که توسعه فقط سخت افزاری است، بعد فهمیدم توسعه باید نرم افرازی باشد، اما الان می‌بینیم که توسعه باید از مسیر فرهنگ باشد، در واقع این فرهنگ است که اقتصاد دانش بنیان را می‌سازد.

وی به تغییراتی که از زمان اولین سفرش به آذربایجان شرقی تا کنون اتفاق افتاده است، اشاره کرد و گفت: از آن زمان تاکنون چیزهای زیادی عوض شده است و اقتصاد و سرمایه‌، چیزی است که در مغز جوانان وجود دارد.

وی در رابطه با اشتباهات صورت گرفته در بحث آموزش و تحصیل جوانان نیز بیان کرد: وظیفه دانشگاه حل مسایل مردم است. نباید کار به جایی کشیده می‌شد که جوان بعد از سال‌ها درس خواندن بجای حل مشکلات کشور، پشت در اتاق آقای استاندار در انتظار استخدام باشد.

به گزارش ایسنا، معاون علمی و فناوری رییس جمهور تاکید کرد: مشکل اصلی ما در علوم انسانی بحث‌ تجاری سازی است. ما می‌توانیم کتاب بنویسیم و کتابخانه‌هایمان را از کتاب پر کنیم، اما فرزندانمان فیلم‌های خارجی ببینند و یا سرگرم بازی‌های خارجی باشند، بنابراین باید فرهنگ کشور را در شرکت‌های دانش بنیان توسعه‌ دهیم.

ستاری در پایان ضمن تقدیر از سخنان امام جمعه تبریز، بیان کرد: این نگاه شما مسئولیت ما را سنگین می‌کند و مطمئن هستم، اتفاقات خوبی بعد از این سفر رخ خواهد داد. البته باید توجه کنیم که زایش فرهنگ باید از داخل جامعه باشد. دولت می‌تواند زیرساخت‌ها را درست کند.


برچسب ها
نوشته شده در   چهارشنبه 26 شهريور 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode