ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 26 شهريور 1399     |     کد : 193585

تاکید امام جمعه تبریز بر راه اندازی مرکز فعالیت‌های نرم و فرهنگی در تبریز

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، حمایت ویژه از رویدادهای استارتاپی با موضوعات فرهنگی و اجتماعی مانند اربعین را موضوع مهمی برشمرد...

ایسنا/آذربایجان شرقی: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، حمایت ویژه از رویدادهای استارتاپی با موضوعات فرهنگی و اجتماعی مانند اربعین را موضوع مهمی برشمرد و گفت: راه اندازی مرکز فعالیت‌های نرم و فرهنگی در شمالغرب و در تبریز و ایجاد مرکز شتاب ده فرهنگی و قرآنی در تبریز مانند مرکز شفق در تهران از انتطاراتی است که از سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهور به تبریز داریم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم، روز سه‌شنبه در دیدار معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با وی، اظهار کرد: خوشحالیم که امروز با اینکه برنامه‌ها خیلی فشرده بود، اما دانشگاه‌های استان و پیشرفت‌های علمی و فناوری استان را از نزدیک ملاحظه کردید.

وی ادامه داد: یکی از امتیازات دانشگاه‌های ما و علت اصلی پیشرفت‌های علمی و فناوری در شرکت‌های دانش بنیان، وجود آقای استاندار است که چون خودشان از جنس دانشگاه هستند، مشکلات این حوزه را از نزدیک لمس کرده‌ و می‌دانند و اشرافیت کاملی بر موضوع دارند که این برای دانشگاه‌های استان یک امتیاز است.

وی با بیان اینکه دوستان در پارک علم و فناوری خیلی تلاش می‌کنند، افزود: باید حمایت ویژه‌ای از این عزیزان انجام شود تا بتوانند برنامه‌هایی را که در نظر دارند، به نحواحسن انجام دهند.

به گزارش ایسنا، نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: ما جوانان خوبی در حد نخبه داریم و باید از این نخبگان حمایت ویژه‌ای شود. در بازدیدی که از پارک علم و فناوری استان داشتم، یکی از جوانانی که روکش تولید کرده بود، گفت که برای فروش محصول خود به ناچار مارک ترکیه می‌چسبانند که این واقعا جای تاسف دارد.

وی با اشاره به اینکه نباید تسهیلات و امکانات تنها به مرکز استان اختصاص داده شود، گفت: در بعضی از شهرها مانند مرند و میانه که فرمانداری ویژه دارند، فعالیت‌های علمی خوبی انجام می‌شود که نیازمند توجه هستند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر ایجاد پاتوق فرهنگی برای جوانان حزب‌اللهی و نخبه انقلابی در حوزه اقتصاد، فرهنگ و فناوری های نرم ، متذکر شد: رویدادهای مسجد محور باید مورد توجه قرار گیرد و همانند مسجد امام صادق(ع) تهران، در تبریز نیز باید شرکت‌های دانش بنیان فعالیت‌های خود را با محوریت مسجد انجام دهند.

وی، راه اندازی مدرسه اقتصاد مقاومتی را یکی دیگر از مسائل مهم در بحث اقتصاد مقاومتی برشمرد و اظهار کرد: در این مدارس می‌توان کودکان را از دوران ابتدایی با مفاهیم انقلاب اسلامی آشنا کرد که می‌توان از ظرفیت بازار، مساجد و حوزه‌های علمیه و حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری استفاده کرد.

آل هاشم در پایان تاکید کرد: می‌توان اقداماتی کرد که در بحث گردشگری از کل کشور به تبریز بیایند و رویداد گردشگری اسلامی را با محوریت بناهای تاریخی، مساجد، مشاهیر تاریخی استان و جنگل های ارسباران، برگزار کرد. متاسفانه در بعضی از نقاط استان، توریسم به ضد فرهنگ تبدیل شده است.، بنابراین باید توجه ویژه‌ای به صنایع روستا دوست شود چون که آذربایجان قطب کشاورزی کشور است.


نوشته شده در   چهارشنبه 26 شهريور 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode