ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 11 شهريور 1399     |     کد : 193450

رئیس اداره تبلیغات اسلامی هریس خبر داد؛

لغو ۹۰ برنامه شبیه‌خوانی واقعه عاشورا در شهرها و روستاهای هریس

رئیس اداره تبلیغات اسلامی هریس از لغو بیش از ۹۰ مراسم شبیه‌خوانی واقعه عاشورا در شهرها و روستاهای شهرستان هریس خبر داد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی هریس از لغو بیش از ۹۰ مراسم شبیه‌خوانی واقعه عاشورا در شهرها و روستاهای شهرستان هریس خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام هادی هاشمی صبح امروز در مراسم عزاداری در اهر با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: رسم غلطی که متأسفانه جاری است، در روز عاشورا وقتی اذان ظهر می‌شود همه هیأت‌ها یک‌باره عزاداری را متوقف می‌کنند در حالی که طبق روایات شهادت اباعبدالله الحسین از عصر روز عاشورا شروع می‌شود.

وی با اشاره به این‌که نباید عزای امام حسین (ع) مهجور بماند، افزود: شرایط کرونایی علی‌رغم تمامی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها؛ بر رفتار و فرهنگ ما تأثیرگذار بود، این در حالی است که برخی هیأتی‌ها را مقصر می‌دانند و معلوم نیست بعد از ایام عاشورا چه هجمه‌ای به هیأتی‌ها و دستگاه امام حسین (ع) وارد می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هریس ادامه داد: در شهرستان هریس، سبک عزاداری هر شهر با همدیگر متفاوت است و از مجموع ۱۰۴ روستا در ۹۷ روستای هریس هیأت عزاداری داریم و مابقی روستاها چون خانوار بسیار کمی ساکن هستند هیأت عزاداری تشکیل نشده است.

هاشمی از لغو بیش از ۹۰ مراسم شبیه‌خوانی واقعه عاشورا در شهرها و روستاهای شهرستان هریس خبر داد و گفت: بزرگ‌ترین مراسم شبیه‌خوانی شمالغرب کشور در بخشایش برگزار می‌شود ولی امسال این مراسم به دلیل شرایط کرونایی لغو شد. این در حالی است که سال گذشته طبق آمار تخمینی ۴۶ هزار نفر در شبیه‌خوانی حضور داشتند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هریس بابیان این‌که روضه‌های خانگی باید در شرایط کرونایی تقویت شود، گفت: مقام معظم رهبری بر تقویت روضه‌های خانگی تأکید کردند.

هاشمی بیان کرد: متأسفانه آسیب‌های متعددی در عزاداری ماه محرم و صفر وجود دارد و هیأت‌های عزاداری شهرها و روستاها بیشتر به جای عزاداری؛ مشغول رقابت با همدیگر هستند در حالی که از اصل قضیه عزاداری فاصله می‌گیریم.

وی با تأکید بر این‌که علما و مجتهدان «قمه‌زنی» را حرام و آفت دین و عزاداری اعلام کرده‌اند، گفت: قمه‌زنی آفتی است که به عزاداری اضافه کرده‌اند در حالی که ریشه این بدعت به مخالفان اسلام و عالم تشییع بازمی‌گردد.

هاشمی یادآور شد: انقلابی‌گری صرفاً این نیست که به مسائل امنیتی توجه کنیم، در حالی که اولویت نیروهای انقلابی بایستی توجه به مسائل فرهنگی باشد و چون تاکنون به مسائل فرهنگی توجه نکرده‌ایم مشکلات زیادی را متحمل می‌شویم.

وی از جمع‌آوری نزدیک به ۱۰۰ ایستگاه صلواتی بر اساس توصیه‌های وزارت بهداشت در شهرستان هریس خبر داد و گفت: متأسفانه پروتکل‌های بهداشتی موجب شد تا مجوزی برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی صادر نشود و بر این اساس نزدیک به ۱۰۰ ایستگاه صلواتی در هریس جمع‌آوری شد.


نوشته شده در   سه شنبه 11 شهريور 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode