ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 12 خرداد 1399     |     کد : 192515

سیفی:

در نگاه امام خمینی، استقلال فرهنگی عامل اصلی توسعه است

معاون مرکز مطالعات فرهنگی و بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: در نگاه امام خمینی، استقلال فرهنگی عامل اصلی توسعه و در نقطه مقابل وابستگی فرهنگی عامل اصلی توسعه نیافتگی است.

معاون مرکز مطالعات فرهنگی و بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: در نگاه امام خمینی، استقلال فرهنگی عامل اصلی توسعه و در نقطه مقابل وابستگی فرهنگی عامل اصلی توسعه نیافتگی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا سیفی معاون مرکز مطالعات فرهنگی و بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گفتگو با برنامه «گفتگوی فرهنگی» درباره خودباوری و توسعه فرهنگی در اندیشه های ناب امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی (ره) صرفاً یک رهبر سیاسی و حتی فرهنگی هم نبودند.

وی معتقد است که اندیشه های امام در کنار هم یک منظومه فکری را تشکیل می دهند که برای شناخت ایشان باید این منظومه فکری را بررسی و مطالعه دقیق کرد.

معاون مرکز مطالعات فرهنگی و بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: جبهه باطل در طول تاریخ تلاش کرده تا در نبود رهبران الهی و با تحریف کلام آنها یک چهره غیرواقعی را به نسلهای بعدی معرفی کند اما خوشبختانه امروز با وجود متن مکتوب و سخنرانی های تصویری و بیانیه های امام خمینی (ره) و بیانات رهبر معظم انقلاب دشمن امکان استفاده از این فضا را ندارد گرچه عده ای با خواب و خاطره سطح امام را به سطح خودشان تنزل می دهند اما در هر صورت نمی توانند استاندارد متعالی امام راحل را تغییر دهند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از این برنامه به جنبه توسعه فرهنگی در اندیشه امام (ره) اشاره کرد و گفت: در نگاه امام خمینی (ره)، فرهنگ اساس توسعه است یعنی با مراجعه به سخنرانی های ایشان به این نکته پی خواهیم برد که توسعه، همه ابعاد وجودی انسان را در برمی گیرد.

وی افزود: در نگاه امام خمینی، استقلال فرهنگی عامل اصلی توسعه و در نقطه مقابل وابستگی فرهنگی عامل اصلی توسعه نیافتگی است. در این اندیشه، فرهنگ اسلامی اساس و هدف توسعه فرهنگی است و تقویت و تعالی انسان هم از شروط اصلی توسعه به شمار می رود.

سیفی با اشاره به بخشی از بیانات ارزشمند امام خمینی (ره) در این باره اظهار کرد: ایشان فرموده اند: "هرچه درباره فرهنگ گفته شود باز هم کم است. می دانید و می دانیم که اگر انحرافی در فرهنگ یک کشور پیدا شود انحراف فرهنگی بر همه غلبه خواهد کرد. امام (ره) در جایی دیگر هم فرموده اند: "بی شک بالاترین عنصر موجود در هر جامعه، فرهنگ آن جامعه است و جهان خواران برای رسیدن به اهداف شوم خود و تحت ستم کشیدن مستضعفان جهان راهی بهتر از هجوم به فرهنگ و ادب کشورهای ضعیف ندارند."

معاون مرکز مطالعات فرهنگی و بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر این باور است که بیانات امام خمینی (ره) حاکی از وجود خودباوری و توسعه فرهنگی در اندیشه های ایشان است و اینکه شاکله اصلی نگاه امام خمینی (ره) نگاه فرهنگی می باشد.


نوشته شده در   دوشنبه 12 خرداد 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode