ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 28 فروردين 1403
سه شنبه 28 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 25 بهمن 1398     |     کد : 191150

ان پی آر:

آیا شیوع ویروس کرونا با گرمتر شدن هوا فروکش می کند؟

بسیاری از ویروس ها فصل مشخصی دارند. ویروس های آنفولانزا و سرماخوردگی در ماه های زمستان به اوج خود می رسند و سپس با هوای گرم می میرند.


بسیاری از ویروس ها فصل مشخصی دارند. ویروس های آنفولانزا و سرماخوردگی در ماه های زمستان به اوج خود می رسند و سپس با هوای گرم می میرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب :بسیاری از ویروس ها فصل مشخصی دارند. ویروس های آنفولانزا و سرماخوردگی در ماه های زمستان به اوج خود می رسند و سپس با هوای گرم می میرند.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، قبل از اینکه بتوان به این سوال پاسخ داد ، بیایید در نظر بگیریم که چگونه فصول و دما در انتشار ویروس ها تأثیر دارد.

الیزابت مک گرا ، مدیر مرکز بررسی بیماری های عفونی در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا ، توضیح می دهد: "ویروس های کرونا به دلیل شیوع انتشار خود در زمستان مشهورند، شاید به خاطر این که افراد در فصلهای سرد بیشتر در محیطهای سربسته و بدون منافذ هوا دور هم جمع می شوند و در نتیجه جمع شدن تعداد زیادی از افراد در کنار یکدیگر باعث می شود نرخ مسری بودن این ویروس افزایش یابد."

ویروس ها از طریق قطرات تنفسی پخش می شوند که فرد مبتلا با سرفه یا عطسه پخش می کند و احتمالاً قطرات تحت شرایط خاص پخش می شوند. مک گرا می گوید: "آنچه ما می دانیم این است که وقتی هوا سرد و خشک است ، آنها [قطرات] بهتر منتشر می شوند و  وقتی هوا مرطوب و گرم است، [قطرات] سریعتر به زمین می افتند  و انتقال آن را سخت تر می کند."

جالب است بدانید که همه ویروسهای خانواده کرونا ویروس قوانین یکسان ندارند. برای مثال فردی که با سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS)  مواجه می شود با مشکلاتی متفاوت از دیگر ویروسها مواجه می شود اما اگر ثابت شود الگوی فصلی این ویروسها یکسان است، می توان به کنترل ویروس در بهار و تابستان سال جاری میلادی امیدوار بود.

مک گرا می گوید ، "من فکر می کنم فصل واقعا در کنترل بیماری نقش دارد. از آنجا که این شیوع گسترش می یابد و به بهار و تابستان نزدیک می شویم ، فکر می کنم در این فصلها شاهد موارد کمتری خواهیم بود." به محض این که چین و بقیه کشورهای نیمکره شمالی به فصل بهار می رسند می توان امیدوار بود ویروس کاهش یابد. گرچه نیمه جنوبی کره زمین در پاییز و زمستان قرار می گیرند و بنابراین باید نگران باشیم. برای مثال استرالیا و کشورهایی با شرایط مشابه استرالیا نیز در خطر شیوع قرار می گیرند.

دکتر آنتونی فاشی ، مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماریهای عفونی ، به ان پی آر گفت: "این غیر منطقی نیست که فرض کنیم روند پیشرو ویروس کرونا در فصل بهار و تابستان کاهش یابد. با این حال نباید با این نوع امیدواری منکر اهمیت این بیماری باشیم."


نوشته شده در   جمعه 25 بهمن 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode