ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 24 آبان 1398     |     کد : 190028

خطبه‌های نماز جمعه تبریز؛

تکلیف افزایش یارانه‌ها مشخص شود/ ضرورت جلوگیری از ریخت‌وپاش‌ها

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش قیمت بنزین گفت: دولت تکلیف افزایش یارانه‌ها را مشخص کند تا حداقل بخشی از مشکلات مردم حل شود.

 نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش قیمت بنزین گفت: دولت تکلیف افزایش یارانه‌ها را مشخص کند تا حداقل بخشی از مشکلات مردم حل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به هفته وحدت اظهار داشت: اقوام و مذاهب در مقابل دشمن مشترک، دست‌به‌دست هم بدهند تا دشمن شکست بخورد. ولادت پیامبر اکرم (ص) نویدبخش استقامت و صراط مستقیم بود.

وی گفت: همدیگر را عفو کنید تا مورد رحمت الهی قرار بگیرید، اگر جامعه اسلامی وحدت داشته باشد می‌تواند مشکلات را حل کند و به پیروزی نهایی برسد.

امام‌جمعه تبریز با اشاره به انتخابات اسفندماه گفت: کاندیداهای مجلس باید برنامه‌ها و کارهای خود را به مردم اعلام کنند. نمایندگان فعلی در مجلس هم اقدامات و خدمات خود را به مردم گزارش دهند.

آل هاشم با اشاره به وقوع زلزله هفته گذشته در میانه و با تأکید بر ضرورت خدمات‌رسانی مناسب به مردم زلزله‌زده ادامه داد: مسئولین به روستاهایی که تخریب شان نسبت به سایر روستاها کم است هم توجه کنند.

مگر در این سرما می‌توان بدون بخاری در چادر زندگی کرد

وی گفت: دیروز به یکی از روستاهای سراب رفتم که در سرمای زیر صفر به هیچ‌کس بخاری نرسیده بود، مگر در این سرما می‌توان بدون بخاری در چادر زندگی کرد. ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۱۰۰ دستگاه کانکس به زلزله‌زدگان اهدا کرده است.

امام‌جمعه تبریز افزود: اتاقک‌هایی که دولت تدبیر کرده که برای زلزله‌زدگان ساخته شود، کی تمام می‌شود؟ دستگاه‌های زیادی برای کمک به زلزله‌زدگان پای‌کار آمدند و تشکر می‌کنم. برای آواربرداری و بازسازی در مناطق زلزله‌زده اقدام جهادی لازم است. هر هفته به مناطق زلزله‌زده میانه و سراب خواهم رفت و نتایج اقدامات را به مردم می‌گویم.

آل هاشم ادامه داد: خانواده‌ها با کتاب انس بگیرند و به فرزندان خود خسارات و آسیب‌های دوری از کتاب بیان شود. دولت و مسئولین ضمن نظارت بر محتوا، از نشر کتب ناسالم و ضاله جلوگیری کنند. فضای مجازی و کتب دیجیتالی هرقدر گسترش یابد، جای کتاب را نمی‌گیرد.

وی گفت: در محل برگزاری نماز جمعه هم اشکالی ندارد نمایشگاه کتاب برپا شود، کتابخانه‌های مساجد و نمایشگاه‌های کتاب باید گسترش یابد.

علت شکست‌ناپذیری جمهوری اسلامی وجود روحیه بسیجی است

وی با اشاره به سالروز شکست حصر سوسنگرد گفت: این موضوع از جهت‌های مختلفی اهمیت داشت چراکه اگر سوسنگرد سقوط می‌کرد، حمیدیه و اهواز سقوط هم می‌کرد.

آل هاشم با اشاره به خدمات شهید مدنی برای انقلاب اسلامی گفت: شهید مدنی نقش بسزایی در حضور نیروهای لشکر عاشورا در سوسنگرد داشت.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج اظهار داشت: در آستانه هفته بسیج هستیم، بسیج به کمک ما نیاز ندارد بلکه ما به فرهنگ بسیجی نیاز داریم، علت شکست‌ناپذیری جمهوری اسلامی وجود روحیه بسیجی است.

اقدامات قوه قضاییه در مواجهه با فساد نمایشی نیست

امام‌جمعه تبریز سپس گفت: اقدامات قوه قضاییه در مواجهه با فساد، نه‌تنها برخوردی و نمایشی نیست بلکه جدی و با برنامه‌ریزی درست است، اگر این اقدامات با حمایت نهادهای امنیتی و اطلاعاتی سایر دستگاه‌ها همراه باشد، شاهد نتایج گسترده‌ای خواهیم بود.

آل هاشم اظهار داشت: امیدواریم با تداوم اقدامات قوه قضاییه شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش اعتماد مردم ایران اسلامی فراهم شود.

مشکلات اقتصادی مردم باید حل شود

نماینده ولی‌فقیه سپس در خصوص افزایش نرخ بنزین گفت: در حین بررسی بودجه ۹۸ نمایندگان مجلس تصمیم گرفتند اعلام قیمت بنزین به دولت واگذار شود. اکنون‌که دولت قیمت بنزین را افزایش داده حداقل تکلیف افزایش یارانه و خدمات معیشتی خانوارها را به‌موقع مشخص کند.

وی بابیان اینکه باید مشکلات اقتصادی مردم حل شود، گفت: دولت درآمد حاصل از بنزین را به رونق تولید و معیشت مردم اختصاص دهد و از ریخت‌وپاش‌ها جلوگیری شود.

آل هاشم سپس به راه‌اندازی سایت هسته‌ای فردو اشاره کرد و افزود: این اقدام لازم اما ناکافی است، باید بسته‌های اقدامات بازدارنده در برابر اقدامات طرفین بیشتر شود.

وی گفت: به انتظار نگه‌داشتن کشور و چشم امید به وعده دیگران، رکود و توقف اقتصاد و تولید را در پی خواهد داشت.


نوشته شده در   جمعه 24 آبان 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode