ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 13 آبان 1398     |     کد : 189891

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

سرانه مطالعه در آذربایجان شرقی ۹ دقیقه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: سرانه مطالعه در آذربایجان شرقی ۹ دقیق

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: سرانه مطالعه در آذربایجان شرقی ۹ دقیقه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد محمدپور، در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تصمیمات و تلاش ها و مصوبات شهرداری و شورای شهر در حوزه فرهنگ و توسعه فرهنگ عمومی قابل تقدیر است.

او با اشاره به فرا رسیدن ۱۴ آبان، روز فرهنگ عمومی، عنوان کرد: شورای فرهنگ عمومی استان به ریاست نماینده محترم ولی فقیه در استان، نایب رئیسی استاندار و عضویت شخصیت های برجسته شهر و استان از جمله شهردار و رئیس شورا و دیگر دستگاه های مرتبط با حوزه فرهنگ تاکنون ۷۷ جلسه برگزار کرده که اغلب این جلسات طی دو، سه سال اخیر بوده است.

محمدپور ادامه داد: فرهنگ عمومی زیربنا و اساس توسعه در جامعه است اما متاسفانه دچار شعارزدگی شده ایم و در عمل چیزی برای اجرا نداریم. فرهنگ باید در آحاد مردم و به ویژه در بین مدیران به یک باور عمومی تبدیل شود.

او گفت: اگر بخواهیم انسجام ملی عمیق باشد و گسترش یابد، باید توجه خاصی به حوزه فرهنگ عمومی داشته باشیم و مولفه های آن را تقویت کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه با اشاره به آمار پایین سرانه مطالعه در استان، اظهار کرد: بر اساس آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران، سرانه مطالعه جمعیت باسواد بالای ۱۵ سال در کشور، ۱۵ دقیقه است و متاسفانه این آمار در استان آذربایجان شرقی ۹ دقیقه و ۵۶ ثانیه است.

او افزود: قصد من از ارائه این آمار، ایجاد حساسیت در بین مدیران دستگاه ها است تا همه برای بهبود و افزایش این آمار تلاش کنیم.

محمدپور سرانه مطالعه در استان و کشور را مرتبط با دیگر عوامل دخیل در امور و زندگی مردم دانست و گفت: جریان توسعه، وفاق اجتماعی، باور به توسعه، توجه به تولید نه مال اندوزی، انسجام ملی، امنیت اجتماعی و امنیت ملی همگی با سرانه مطالعه نسبت دارند.

او با اشاره به استقبال خوب شهروندان از هفدهمین نمایشگاه کتاب تبریز، گفت: بالای یک میلیون نفر در شش روز از هفدهمین نمایشگاه کتاب تبریز استقبال کردند و رقمی برابر ۱۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان کتاب به فروش رفت. این در حالی است که سال گذشته این رقم هشت و نیم میلیارد تومان بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: در نمایشگاه امسال ۹۰۰ ناشر با ۱۵۰ هزار عنوان کتاب حضور داشتند و مردم نیز استقبال خوبی کردند. هم اکنون ۱۱۲ باشگاه کتابخوانی در سطح استان داریم.

او افزود: سال گذشته به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان در مدارس و مساجد کتاب توزیع کردیم و به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان از ناشران کتاب خریدیم.


نوشته شده در   دوشنبه 13 آبان 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode