ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 12 آبان 1398     |     کد : 189881

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

شهید قاضی طباطبایی عالمی واقعی و مجاهدی نستوه بود

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اهمیت جایگاه شهید قاضی طباطبایی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، او را عالمی واقعی و مجاهدی نستوه خواند و افزود: لقب خمینی آذربایجان به حق و به راستی شایسته ی آن شهید والامقام انقلاب اسلامی‌ست.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اهمیت جایگاه شهید قاضی طباطبایی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، او را عالمی واقعی و مجاهدی نستوه خواند و افزود: لقب خمینی آذربایجان به حق و به راستی شایسته ی آن شهید والامقام انقلاب اسلامی‌ست.

به گزارش ایسنا، آیت الله علی خاتمی در آیین گرامیداشت چهلمین سالروز شهادت آیت الله قاضی طباطبایی، بر نقش اساسی مردم آذربایجان و شهر تبریز در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: تبریز همیشه سنگر شهدا بوده و شهر تبریز شهر شهید پروری‌ است.

وی با اشاره به اهمیت واقعه‌ی 29 بهمن ماه تبریز در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی که در سال 1356 در این شهر رخ داد، افزود: بنابر اذعان اکثریت انقلابیون، حرکت 29 بهمن تبریز، باعث تسریع پیروزی انقلاب اسلامی شد و حداقل 10 سال به زودتر نتیجه گرفتن اعتراضات مردمی ایران در آن زمان کمک کرد.

وی در ادامه با ذکر حدیثی از امیرالمومنین علی(ع) بر ضرورت ایستادگی مردم در برابر طوفان های فتنه انگیز دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و مردم تبریز را مردمی انقلابی و قدردان نامید.

این مراسم با حضور حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و مسئولان لشکری و کشوری در مسجد مقبره تبریز با استقبال گسترده و پرشور مردم ولایت مدار و شهید پرور تبریز برگزار شد.

در این مراسم، گروه های سرود و تواشیح به اجرای آثار خود پرداختند و مداحانی اهل بیت(ع) نیز با خواندن اشعاری در وصف و مجد مقام شهید، شور و حال معنوی زیبایی را به این مراسم بخشیدند.

در حاشیه ی این مراسم نیز، از تابلوی پرتره شهید آیت الله قاضی طباطبایی که به کوشش حوزه ی هنری و توسط نوید حسین نژاد هنرمند تبریزی در سبک سیاه قلم طراحی شده بود، با حضور مسئولان استانی رونمایی شد.

شهید آیت الله قاضی طباطبایی در شامگاه دهم آبان ماه سال 1358 و در بازگشت از اقامه ی نماز، توسط عوامل گروهک تروریستی فرقان در شهر تبریز به فیض شهادت نائل شد.

بر اساس این گزارش؛ مسجد مقبره در ابتدای راسته بازار جدید در سمت جنوبی بازار تبریز قرار دارد. بخشی از این مسجد آرامگاه خانوادگی خاندان قاضی طباطبایی بوده و به خاطر وجود مقبره جد آیت‌الله قاضی در کنار این مسجد، مسجد مقبره نامیده می‌شود. ستون‌های مسجد به گنبدهای ضربی این مسجد پیوسته‌اند و ستون‌ها به صورت جدا دیده نمی‌شود. در ورودی این مسجد بقعه کوچکی دیده می‌شود و در کنار آن اسامی افراد مدفون در این مکان دیده می‌شود. که مقبره شهید آیت الله قاضی طباطبایی نیز در  کنار همین مسجد قرار دارد.


نوشته شده در   يکشنبه 12 آبان 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode