ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 12 آبان 1398     |     کد : 189871

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

احیای موقوفات و تقویت فرهنگ وقف در جامعه ضروری است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: وقف یکی از برترین مظاهر احسان و نیکوکاری به مردم است و احیای موقوفات و تقویت فرهنگ وقف در جامعه امروز ضروری است.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: وقف یکی از برترین مظاهر احسان و نیکوکاری به مردم است و احیای موقوفات و تقویت فرهنگ وقف در جامعه امروز ضروری است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در دیدار کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با وی، با بیان این‌که وقف باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود، گفت: وقف و احیای موقوفات از برکات پیروزی انقلاب اسلامی است که سرمنشاء کارهای خیر و حسنه در جامعه شده است.

وی افزود: وقف از افتخارات دین اسلام است و به طور غیرمستقیم در قرآن و به طور مستقیم در سیره پیامبر (ص) و ائمه (ع) به آن توجه فراوان شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به کارکردهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی وقف یکی از کارکردهای مهم وقف در جامعه را فقرزدایی دانست و گفت: می توان با گسترش فرهنگ وقف میزان فقر و محرومیت را در جامعه کاهش داد.

وی با تاکید بر احیای موقوفات، گفت: احیاء و بهره گیری کاربردی موقوفات افزایش اعتماد عمومی را در جامعه به دنبال دارد و مسئولان مذهبی و فرهنگی می‏توانند با یک برنامه‏ریزی صحیح و رویکرد اصولی در جهت‏دهی افکار عمومی به سمت فرهنگ وقف مؤثر باشند.

حجت الاسلام آل هاشم گفت: بهداشت و درمان، گسترش علوم و فنون و امور دانش بنیان از حوزه هایی است که میتوان با عمل به فریضه وقف در آنها اقدامات موثر و ماندگار انجام داد، همان طوریکه خیّری به نام مردانی آذر یک بیمارستان بزرگ برای درمان کودکان را وقف کرده است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های قرآنی اداره کل اوقاف اظهار کرد: متولی‌های متعددی در امور قرآنی در سطح استان و کشور وجود دارد و این تعدد باعث ایجاد موازی کاری می‌ شود که بنده مکرر به این موضوع تذکر داده ام و امیدوارم این جلسه بتواند بخشی از مسائل و مشکلات حوزه‌ قرآن را مرتفع کند.

وی مهم‌ترین دغدغه مسئولان آذربایجان شرقی در حوزه قرآنی را ساماندهی این فعالیت‌ها بیان کرد و افزود: وحدت و همدلی در همه حوزه‌ها به ویژه فعالیت‌های قرآنی نقش اساسی دارد و باید متولیان این حوزه زمینه همگرایی بیشتر را ایجاد کنند.

براساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛ در ابتدای این دیدار حجت الاسلام حسینی از آخرین فعالیت‌های حوزه وقف اداره کل اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی گزارش داد و در این جلسه تمبر یابود وقف نامه ظهیریه باطل شد.


نوشته شده در   يکشنبه 12 آبان 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode