ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 25 مهر 1398     |     کد : 189709

دومین جشنواره بین المللی تئاتر الف با محوریت صلح جهانی در تبریز برگزار می‌شود

دومین دوره جشنواره بین المللی تئاتر الف با محوریت صلح جهانی نهم تا چهاردهم آذرماه در تبریز برگزار می‌شود.

دومین دوره جشنواره بین المللی تئاتر الف با محوریت صلح جهانی نهم تا چهاردهم آذرماه در تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، رئیس جشنواره بین المللی تئاتر الف در نشست خبری این جشنواره، با تاکید بر این‌که این جشنواره متعلق به بخش خصوصی بوده و دولت هیچگونه حمایتی از آن نکرده است، درخصوص دوره قبلی جشنواره گفت: سال گذشته شرکت کننده‌هایی از ۶ کشور خارجی در قالب داوری و اجرای صحنه‌ای حضور داشتند.

هومن بیگ نژاد از افزایش تعداد کشورهای شرکت کننده در دوره دوم جشنواره خبرداد و افزود: با حضور این افراد در تبریز شاهد اجراهایی توسط آن‌ها در سطح شهر خواهیم بود.

وی افزود: بعد از گذشت حدود 40 سال از انقلاب اسلامی، اولین نمایش از یک کشور اروپایی در دوره گذشته جشنواره و در تبریز اجرا شد، این نمایش توسط هنرمندان کشور رومانی اجرا شد و به جشنواره فیلم فجر نیز دعوت شدند.

وی با اشاره به سطح بالای داوری در دوره اول جشنواره و دعوت داور سوئدی به جشنواره فیلم فجر، گفت: سه اجرای نمایش نیز به جشنواره پروکانترول لهستان دعوت شد که بازیگر ایرانی یکی از نمایش‌ها به عنوان بهترین بازیگر این جشنواره دست یافت.

بیگ نژاد  اظهار کرد: این جشنواره در خصوص مسئله گردشگری نیز می‌تواند سهم بالایی داشته باشد.

وی درخصوص برگزاری دوره دوم جشنواره، بیان کرد: سعی در شکوفایی و به رسمیت بخشیدن مرکزیت فرهنگ و هنر ”هاو قفقاز” در تبریز را داریم که در این راستا کشورهای حوزه‌ قفقاز نیز به جشنواره دعوت شده‌اند.

وی با یادآوری برگزاری دوره اول جشنواره در هفته‌ی وحدت و همزمانی اختتامیه این جشنواره با میلاد حضرت محمد (ص)، افزود: موضوع مهدویت و فلسفه انتظار موعود را در جزو ارکان اصلی این دوره از جشنواره قرار داده و اختتامیه این دوره همزمان با میلاد امام حسن عسگری (ع) خواهد بود.

بیگ نژاد با اشاره به تعداد اندک سالن‌های تئاتر تبریز، گفت: حدود هشت سالن برای اجراهای نمایش درنظر گرفته شده که تعدادی به دلیل مرمت و بازسازی تا روز اختتامیه آماده نخواهد شد.  

وی در خاتمه افزود: این جشنواره با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 100 میلیون تومان برگزار می‌شود و تاکنون 100 اثر از هنرمندان داخل کشور به جشنواره ارسال شده است.

در ادامه دبیر جشنواره بین المللی تئاتر الف با بیان این‌که بخش خصوصی نمیتواند به تنهایی این رویداد بزرگ و مهم را از نظر استراتژیک و فرهنگی رقم بزند، خاطرنشان کرد: نیاز به همراهی، همدلی و همگامی نهادهای استانی و ملی در این خصوص است زیرا واگذاری حوزه فرهنگ و هنر به بخش خصوصی با شتابزدگی همراه بوده و قوانین مشخصی در این خصوص اعمال نشده است.

نادر برهانی مرند  با اشاره به رقابت دولت با بخش خصوصی، افزود: حدود فضای هنری در اختیار بخش خصوصی مشخص نبوده و مطالبات تولیدگران نمایش‌ها از سویدولت یا بخش خصوصی نیز منصفانه نیست.  

وی افزود: نمونه های موفقی از کمپانی های خصوصی در سایر کشورها نشان می‌دهد که بخش خصوصی باید مورد حمایت دولت‌ها باشد.

وی در خصوص چشم انداز جشنواره بین المللی تئاتر الف، اظهار کرد: با مطرح کردن ”هاو قفقاز”، تولیدگران نمایش تبریزی خود را در حد رویدادهای بین‌المللی تعریف می‌کنند.

وی با اشاره به ارتقا کیفیت آثار نمایشی در دوره دوم، اظهار کرد: این جشنواره حداقل ۲۰ درصد در رشد کیفی کارهای نمایشی تولید شده موثر بوده است؛ با رفع اشکالات برگزاری در دوره دوم، شاهد سختگیری بالای داوران خواهیم بود تا در دوره‌های بعدی جشنواره، آثار پرطراوتی داشته باشیم.

وی با اشاره به بازخورد خوب جشنواره در برخی کشورهای خارجی، بیان کرد: این رویداد بین‌المللی را مدیون زحمات نسل‌های مختلف تئاتر تبریز هستیم که چراغ آن را علی رغم کم لطفی‌ها روشن نگه داشته‌اند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره در سه بخش، گفت: مهلت ارسال آثار برای بخش صحنه ای جشنواره تا 15 آبان بوده و نتایج تا 30 آذر اعلام می‌شود؛ همچنین 30 مهر آخرین مهلت بارگزاری آثار برای بخش نمایشنامه نویسی است.


نوشته شده در   پنجشنبه 25 مهر 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode