ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 10 مهر 1398     |     کد : 189528

برای اولین بار انجام می شود؛

برگزاری جلسات توجیهی پیاده روی اربعین در مدارس حوزه علمیه تبریز

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری جلسات توجیهی پیاده روی اربعین برای اولین بار در تمامی مدارس حوزه علمیه تبریز خبر داد.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری جلسات توجیهی پیاده روی اربعین برای اولین بار در تمامی مدارس حوزه علمیه تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه هم اندیشی پیاده روی اربعین حسینی صبح امروز با حضور مدیران مدارس حوزه علمیه تبریز در محل اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد و حجت الاسلام حسن شعبانی از برگزار جلسات توجیهی پیاده روی اربعین در تمام مدارس حوزه علمیه تبریز خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری "مدظله العالی"پیاده روی اربعین واقعاً یک پدیده است، یک پدیده‌ی الهی است، یک پدیدهی معنوی است. حقیقتاً قابل توصیف نیست؛ مثل خیلی از این پدیدههای مهمّ الهی، درست قابل تفسیر هم نیست؛ یعنی نمیشود این حادثه را تحلیل کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت:این حرکت بزرگ را ما مدیون شهدای عزیز دفاع مقدس و مدافعان حرم هستیم چون اگر این شهداء نبودند نفوذ فرهنگ مقاومت در دل‌های مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان و صدور انقلاب اسلامی ایران به اقصی نقاط جهان، صورت نمی گرفت  و اینک شاهد زمینه سازی برای شکل گیری تمدن اسلامی نبودیم.

شعبانی با اشاره به پرداخت دشمنان اسلام و انقلاب به مسئله پیاده روی اربعین گفت:هرگونه رفتار نادرست می تواند به سوژه رسانه های معاند و دشمنان اسلام و نظام اسلامی مبدل شده و قابل جبران نخواهد بود و باید ما در این برهه تاریخی و این مسئولیت، مانع ترویج انحرافات در این حرکت عظیم میلیونی شویم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: نباید به زیارت اربعین با نگاه یک پیاده روی عادی و نگاه زیارتی گریست بلکه یک حرکت تمدن ساز هست.

وی با اشاره به ظرفیت بزرگ فرهنگی اربعین حسینی افزود: اربعین بستر بزرگی برای پرداخت به مسائل فرهنگی است و ما برنامه داریم تا امسال در استان از ظرفیت طلاب وطلبه ها و موکب داران  در بحث پیاده روی  اربعین حسینی بهره بگیریم.

حجت الاسلام شعبانی تصریح کرد:سعی می کنیم امسال طلبه ها با هیئات و کاروان های مردمی عازم مراسم اربعین شوند تا در کنار مردم پاسخگو احکام و شبهات باشند و به این دلیل طبق هماهنگی با مدیران محترم مدارس حوزه علمیه تبریز جلسات توجیهی با استادی حجت الاسلام و المسلمین مجتبی نظری از اساتید برجسته حوزه در تمامی مدارس شهر تبریز در حال اجرا است.


نوشته شده در   چهارشنبه 10 مهر 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode