ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 10 مهر 1398     |     کد : 189527

فرمانده کل قوا در دیدار مجمع عالی فرماندهان سپاه:

آمریکایی‌ها موفق نشدند حالت نمادینی از تسلیم ایران درست کنند

رهبر انقلاب فرمودند: آمریکا تا این اواخر برای اینکه یک حالت نمادینی برای تسلیم ایران درست کنند و رئیس‌جمهور کشورمان را وادار به ملاقات کنند به التماس هم افتادند ولی تا آخر هم موفق نشدند.

رهبر انقلاب فرمودند: آمریکا تا این اواخر برای اینکه یک حالت نمادینی برای تسلیم ایران درست کنند و رئیس‌جمهور کشورمان را وادار به ملاقات کنند به التماس هم افتادند ولی تا آخر هم موفق نشدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اعضای مجمع عالی فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا دیدار کردند.

برخی از محورهای فرمایشات رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است:

- آمریکایی‌ها در سیاست فشار حداکثری شکست خوردند. خیال می کردند اگر سیاست فشار حداکثری روی ایران متمرکز شود، جمهوری اسلامی مجبور به نرمش می شود.

- تا این ساعت به حول و قوه‌ی الهی فهمیدند فشار حداکثری، خودشان را دچار مشکل کرده و تا این اواخر برای اینکه یک حالت نمادینی برای تسلیم ایران درست کنند و رئیس‌جمهور کشورمان را وادار به ملاقات کنند به التماس هم افتادند و رفقای اروپایی‌شان را واسطه قرار دادند؛ تا آخر هم موفق نشدند و این سیاست تا آخر هم شکست خواهد خورد.

-در مسئله‌ی هسته‌ای، ما کاهش تعهدات را ادامه خواهیم داد و باید با جدیت کامل ادامه دهیم؛ مسئولیت هم بر عهده‌ی سازمان انرژی هسته‌ای است و باید این کاهش تعهداتی را که دولت جمهوری اسلامی بیان کرده، به‌طور دقیق و به‌طور کامل و جامع انجام بدهند و ادامه پیدا بکند تا وقتی که ما به نتیجه‌ی مطلوب برسیم، که قطعاً هم ان‌شاءالله به فضل الهی به نتیجه‌ی مطلوب خواهیم رسید.

-روحیه‌ی جوان سپاه بایستی باقی بماند. نگذارید انقطاع نسلی به وجود بیاید. همان روحیه‌ای که شهدای بزرگ و نام‌آور سپاه از خودشان در میدان های نبرد نشان دادند در دوران دفاع مقدس و قبل از دفاع مقدس و تعدادی بعد از دوران دفاع مقدس، همان روحیه بایست سریان و جریان داشته باشد در نسل های متوالی و پی‌درپی که وارد سپاه میشوند.

- تربیت دینی و انقلابی،‌ جلوگیری از انقطاع نسلی، تداوم روش خلاقیت و نوگرایی در ابزارها و در شیوه‌ها را نباید بگذارید متوقف بشود. این نوگرایی به‌طور پی‌درپی در شیوه‌ها، در قواعد کار، در وسایل کار، در ابزارهای رسمی، در ابزارهای حرکت جمعی سپاه در عرصه‌های مختلفی که بعضی را اشاره کردم، در همه‌ی اینها ابتکار و نوآوری در ابزار و شیوه‌ها بایستی وجود داشته باشد که البته این روحیه الان هم در سپاه هست.

-بنابراین اولین توصیه‌ی این حقیر هم این است که نگذارید سپاه پیر بشود، محافظه‌کار بشود، به وضع موجود قانع بشود؛ روزبه‌روز باید جلو بروید و بهتر بشوید در جهت انقلابی شدن، در جهت دینی شدن، در جهت کارآمد شدن.

آماده‌به‌کاری خودتان را در مواجهه با حوادث بزرگ حفظ کنید. این یکی از خصوصیات سپاه بوده. سپاه از اول که متولد شده، در حوادث بزرگ همیشه در خط مقدم سینه سپر کرده.
در همان دوران اوایل کار که سپاه تازه متولد شده بود، این حوادث گوناگون اطراف کشور، قومیتها و تحریکاتی که میشد، سپاه آنجاها سینه سپر کرد، رفت جلو و آماده‌به‌کاری خودش را نشان داد.

- در طول دوران حیات مبارک امام، مسئله‌ی جنگ تحمیلی پیش آمد، سپاه رفت جلو سینه سپر کرد و آماده‌به‌کاری خودش را از همان روز اول نشان داد.

- در حوادث بعد از رحلت امام، حوادث سیاسی اجتماعی، تحریکات گوناگون، هرجایی که هر حادثه‌ای بوده سپاه نشان داده که آماده‌به‌کار است.

- نمی خواهم بگویم همه‌جا عالی عمل شده اما همه‌جا حضور عالی بوده. این آماده‌به‌کاری باید در همه‌ی بخش ها حفظ بشود، نه‌فقط در مسائل امنیتی و نظامی؛ در زمینه‌ی اقتصاد مقاومتی، در زمینه‌ی رونق تولید، کمک به محرومین، کمک به مستضعفین؛ اینها مسائل مهم کشور است.

- سپاه، آماده‌به‌کاری خودش را بایستی حفظ کند؛ هم در زمینه‌ی خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی، هم در زمینه‌ی مقابله با دشمنی‌ها، هم در زمینه‌ی استحکام سازمانی و آمادگی‌های علمی و عملی و آگاهی‌های سیاسی.

- این نگاه وسیع جغرافیای مقاومت را از دست ندهید؛ این نگاه فرا مرزی را از دست ندهید؛ قناعت نکنیم به اینکه یک منطقه‌ی خودمان ... این حدیث از معصوم (علیه‌السلام) است: «آن کسانی که در خانه نشستند تا به آنها حمله بشود، دچار ذلت شدند.» این‌جوری نباشد که یک چهاردیواری را انتخاب کنیم و دیگر کارمان به این نباشد که پشت این دیوار کیست و چه تهدیدی وجود دارد.

- این نگاه وسیع فرامرزی، این امتداد عمق راهبردی، گاهی اوقات از واجب‌ترین واجبات کشور هم لازم‌تر است که مورد توجه قرار بگیرد؛ خیلی‌ها متوجه به این نیستند. حالا بعضی‌ها توجه هم دارند و به نفع دشمن حرف میزنند [مثل کسانی که شعار میدادند:] نه غزه نه لبنان.

- این نگاه وسیع جغرافیایی را که جزو وظایف و مسئولیت‌های سپاه است، نگذارید در داخل سپاه تضعیف شود.

- ما در زمینه‌ی دشمنی‌هایی که در بخش اقتصاد با کشور می شود، علاج را در نگاه به توانایی‌های داخلی جستجو کردیم و یافتیم. همین حالا ملاحظه کنید، قبلاً بعضی‌ها پیش‌بینی می کردند که سال ۹۸ چنین‌وچنان خواهد شد، حالا خود مسئولین کشور در مورد سال ۹۸ اشاره می کنند که رشد اقتصادی، یک مقداری به‌صورت نسبی افزایش پیدا کرده.

- البته وضع مردم سخت است، معیشت‌ها دشوار است اما اگر [مسئولان] حرکت را قوی و منطقی و پیگیر و مجاهدانه انجام بدهند، قطعاً در وضع زندگی مردم و معیشت مردم به مرور و بتدریج اثر خواهد گذاشت.


نوشته شده در   چهارشنبه 10 مهر 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode