ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 26 شهريور 1398     |     کد : 189310

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

آسیب های اجتماعی ناشی از عدم توجه به فرهنگ تربیتی اهل بیت(ع) است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: آسیب های اجتماعی موجود در جامعه امروزی ناشی از عدم توجه به رعایت نکات تربیتی مکتب اهل بیت (ع) در زندگی اجتماعی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: آسیب های اجتماعی موجود در جامعه امروزی ناشی از عدم توجه به رعایت نکات تربیتی مکتب اهل بیت (ع) در زندگی اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین حسن شعبانی شامگاه یک شنبه با حضور در جمع نمازگزاران مسجد جواد الائمه کوی ولیعصر(عج) تبریز با بیان این مطلب ابراز داشت: دین و تعالیم دینی دارای دو جنبه فردی و اجتماعی است که بعضی از انسان در رعایت جنبه فردی آن موفق در بخش اجتماعی آن ناموفق عمل می کنند.

وی افزود: عدم توجه به جنبه اجتماعی مسایل دینی و نکات تربیتی ارایه شده از سوی اهل بیت(ع) موجب می شود تا باورهای فردی یک دیندار با رفتار اجتماعی وی در تضاد قرار گرفته و مبلغ نامناسبی برای دین و مذهب در سطح اجتماع باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در تشریح این مسئله گفت: دهه محرم عزاداری های اباعبدالله الحسین(ع) روح فردی اعضای جامعه را صیقل می دهد و آنها را از لحاظ فردی متحول می کند اما شرط آن است که این تربیت فردی به تربیت اجتماعی نیز منجر شود و برکات این عزاداری ها در سطح جامعه نیز قابل لمس باشد، در این ایام همه در هیئت ها و مساجد ضمن عزاداری احترام خاصی به یکدیگر قایل هستند اما اگر بتوانیم این احترام را به سطح جامعه تعمیم دهیم موفق عمل کرده ایم و مصداق یک عزادار واقعی خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی ادامه داد: متاسفانه آمار ناخوشایند نزاع های خیابانی حاکی از آن است که در رفتار اجتماعی تربیت دینی و آموزه های اهل بیت(ع) را رعایت نکرده ایم و جای کار داریم و این باید از فرد فرد محبان خاندان عصمت و طهارت آغاز شود.

وی با اشاره به تاکید ائمه معصومین(ع) بر داشتن زندگی ساده و به دور از تجملات ابراز داشت: امروز مهریه های سنگین، داشتن زندگی تجملاتی، غفلت از محرومان و دیگر موارد باعث شده تا بدخواهان اسلام با ربط دادن رفتار فردی ما به اجتماع اسلامی آن را مورد هجمه قرار داده و از سوی دیگر خانواده های مومنان دچار مسایلی از قبیل اختلافات خانوادگی و طلاق شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در پایان ضمن بازدید از طرفیت های فیزیکی مسجد جواد الائمه تلاش و فعالیت جوانان این مسجد در برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی را مورد تقدیر قرار داد و گفت: باید از ظرفیت مساجد در اجرای برنامه های بزرگ نهایت بهره گیری صورت گیرد.


نوشته شده در   سه شنبه 26 شهريور 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode