ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 3 مرداد 1398     |     کد : 188724

سمینار اصول مراقبت، کنترل و درمان‌های نوین دیابت برگزار می‌شود

سمینار سه روزه اصول مراقبت، کنترل و درمان های نوین دیابت با حضور نمایندگانی از انجمن غدد درون ریز ایران، پزشکان و دانشجویان در تالار شهید شایان مهر دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز آغاز شد.


سمینار سه روزه اصول مراقبت، کنترل و درمان های نوین دیابت   با حضور نمایندگانی از انجمن غدد درون ریز ایران، پزشکان و دانشجویان در تالار شهید شایان مهر دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز آغاز شد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، دکتر امیر بهرامی – متخصص غدد در این مراسم، اظهار کرد: اولین دوره از این سمینار‌ در اسفند ماه سال 1393 در دانشگاه شهید بهشتی و دومین دوره آن در اسفند ماه 1395 با همکاری اساتید انجمن دیابت اروپا در شیراز برگزار شد.

وی افزود: سومین دوره این سمینار قرار بود در اسفند ماه سال 1397 در تبریز برگزار شود اما به دلیل عدم تمایل نمایندگان انجمن اروپا برای شرکت در این دوره، با مذاکرات انجام گرفته و با توجه به ظرفیت های بالای اساتید کشور، این سمینار با حضور اساتید داخل کشور در تبریز برگزار می شود.

بهرامی با اشاره به اهداف برگزاری سمینار اصول مراقبت، کنترل و درمان های نوین دیابت، گفت: هدف از برگزاری این دوره ها که عمدتا به طور کارگاهی اجرا می شوند، آشنا کردن پزشکان شاغل در منطقه با اصول مراقبت و پیشگیری از عوارض دیابت است.

وی افزود: با توجه به اهمیت این بیماری و تاثیرات مخرب آن،  برگزاری چنین آموزش هایی به عنوان استانداردهای مراقبت از بیماران دیابتی جایگاه بالایی دارد.

بهرامی با اشاره به معیار‌های تعیین اهمیت بیماری‌ها، اظهار کرد: اهمیت هر بیماری بر اساس بار آن بیماری تعیین شده و بار هر بیماری بستگی به دو شاخصه شیوع بیماری، عوارض و مرگ و میر آن دارد؛ با افزایش مقدار این شاخص ها بار آن بیماری نیز بیشتر می شود.

وی با اشاره به بیماری دیابت به عنوان یک مشکل جهانی، بیان کرد: بیماری دیابت بیماری کشنده بوده، طول عمر انسان را کاهش داده و در هر 5 ثانیه یک نفر در جهان به همین علت جان خود را از دست می‌دهد.

بهرامی ادامه داد: امروزه در دنیا 400 میلیون نفر بیمار مبتلا به دیابت وجود داشته و بر اساس پیش بینی ها این مقدار در سال 2040 به بیش از 600 میلیون نفر خواهد رسید.

وی در پایان خاطر‌نشان کرد: با این همه این بیماری در بسیاری از موارد قابل پیشگیری بوده و می توان با انجام مراقبت های لازم عمر طبیعی و سالمی داشت.   
 

 


نوشته شده در   پنجشنبه 3 مرداد 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode