ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 9 تير 1398     |     کد : 188458

آغاز به کار سومین کنگره بین‌المللی بیماری‌های عروق ریوی در تبریز

سومین کنگره بین‌المللی بیماری‌های عروق ریوی با حضور اساتید کشوری و سخنرانان برجسته بین‌المللی و صاحب نام در حوزه بیماری‌های عروق ریوی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در هتل پارس آغاز به کار کرد.


سومین کنگره بین‌المللی بیماری‌های عروق ریوی با حضور اساتید کشوری و سخنرانان برجسته بین‌المللی و صاحب نام در حوزه بیماری‌های عروق ریوی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در هتل پارس آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، دکتر فرید رشیدی، دبیر برگزاری سومین کنگره بین‌المللی بیماری‌های عروق ریوی و مسئول برنامه بیماری‌های عروق ریوی انجمن ریه کشور هدف از برگزاری این همایش را کشف تازه‌های شاخه نوپای بیماری‌های عروق ریوی عنوان کرد.

فوق تخصص بیماری‌های ریه افزود: شاخه اصلی بیماری‌های عروقی ریوی، آمبولی ریه و فشار خون ریوی است که چندان شناخته شده نیست و دیر تشخیص داده می‌شود.

وی اضافه کرد: در طول پنج سال گذشته تلاش زیادی در این زمینه شده و تبریز در این زمینه پیشتاز است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز متذکر شد: در این برنامه مهمانانی از هشت کشور به سخنرانی می‌پردازند و 90 درصد از سخنرانان، بین‌المللی هستند.

وی متذکر شد: این همایش دو روزه در هفت بخش برگزار می‌شود.


ابولقاسم جویبان، معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در ادامه با اشاره به قدمت علم در تبریز گفت: تبریز از ۷۰۰ سال قبل دارای دانشگاهی بود که آموزش، پژوهش و فناوری و حتی تجاری سازی آن را در هم آمیخته بود.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز قدمتی 70 ساله دارد، اظهار کرد: این دانشگاه قبلا بخشی از دانشگاه تبریز بود که بعدها با هدف تلفیق آموزش، پژوهش و خدمات پزشکی از آن جدا و مستقل شد.

وی در ادامه متذکر شد: با توجه به وجود فشار خون ریوی و همزمانی این همایش با برگزاری طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در ایران و تبریز، ایستگاه‌های متعددی برای کنترل فشار خون افراد بالای 30 سال در سطح شهر برپا شده است.

 


نوشته شده در   يکشنبه 9 تير 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode