ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 30 فروردين 1403
پنجشنبه 30 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 26 خرداد 1398     |     کد : 188295

رونمایی از سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در آذربایجان شرقی

سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در آذربایجان شرقی با حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، استاندار آذربایجان شرقی، زهرا ساعی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی و سایر مدیران استانی رونمایی شد.


سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در آذربایجان شرقی با حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، استاندار آذربایجان شرقی، زهرا ساعی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی و سایر مدیران استانی رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده استان، با اشاره به اجرای سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان، طرح توانمندسازی اقتصادی زنان خانوار، طرح توان افزایی و تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده استان، اظهار کرد:  سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان جزو اسناد ارزشمند حوزه زنان و خانواده‌ی استان بوده که با همکاری و همت اساتید دانشگاهی و معاونت امور زنان به اتمام رسیده است‌.

رقیه صادق زاده افزود: این سند به منظور تلاش برای تحقق عدالت و توسعه ظرفیت‌های ملی در راستای اقتصاد مقاومتی و با تاکید بر شناسایی و رصد مستمر بر وضعیت زنان و خانواده و بهره منده‌ی از سرمایه اجتماعی از سوی معاونت زنان به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: شناسایی وضع موجود زنان و خانواده، شناسایی فرصت‌ها از جمله اهداف سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان است.

مجری سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان نیز در ادامه با بیان این‌‌که تدوین سند ارتقای زنان و وضعیت خانواده استان از اردیبهشت ماه ۹۷ در استان کلید خورد، گفت:  امروز شاهد رونمایی از این سند با حضور معاون رئیس جمهور هستیم، براساس مطالعه صاحب نظران اجتماعی، دستیابی به توسعه‌ی پایدار بدون مشارکت فعال زنان در عرصه‌ها اعم از خانواده، سیاست و اجتماع امکان پذیر نیست.

محمدباقر علیزاده اقدم ادامه داد: شاخص‌هایی که در این طرح مورد تاکید شده، شاخص شش گانه از جمله شاخص جمعیتی، سلامت و بهداشت، ازدواج و طلاق است، این سند در ابتدا به بررسی وضعیت موجود زنان و خانواده استان بر مبنای اطلاعات مستند پرداخته و در مرحله بعدی به پایش وضع زنان پرداخته است.

معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی استان نیز در این جلسه اظهار کرد: طی دوماه اخیر قرادادی بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، معاونت توسعه‌ی اشتغال و وزارت تعاون، کار و اجتماعی و سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی تحت عنوان توانمندسازی اقتصادی زنان خانوار تقاهم نامه ای امضا شد.

اکبر اسمعیلی ادامه داد: این پروژه در سطح ۲۳ استان اجرا شده بود که آذربایجان شرقی نیز یکی از گروه‌های این پایلوت است‌.

وی خاطرنشان کرد: مقدمات برای اجرای این سند در استان آماده شده است، طرح توانمندسازی اقتصادی زنان خانوار در چهار فاز اجرا می‌شود که فاز اول آن شناسایی متقاضیان با دریافت لیست از اداره کل و ارزیابی اولیه و سطح مشخصات افراد است، در فاز دوم شناسایی پشتیبان‌ها به طور ملی و استانی و اعلام فراخوان برای پشتیبانی و دعوت از پشتیبان ها در قالب سمن‌ها، بنگاه ها و شرکت‌های خصوصی انجام می‌شود.

اسمعیلی افزود: در فاز سوم به بحث استعداد سنجی متقاضیان براساس استاندارهای پشتیبان‌ها پرداخت می‌شود،  فاز چهارم نیز فاز نهایی بحث اتصال به بازار و تاکید بر تولید محصولات استاندارد، برندسازی، تامین مواد اولیه کمک به ارتقا و کمیت و کیفیت محصولات منجر به توانمندسازی خواهد شد.

 


برچسب ها
نوشته شده در   يکشنبه 26 خرداد 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode