ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 23 خرداد 1398     |     کد : 188248

ترویج هنر اسلامی؛

زمینه‌ساز قرارگیری اندیشه‌های اسلامی در مسیر جهان اسلام

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ترویج هنر اسلامی سبب تعمیق نگاه، کسب معرفت و بینش اسلامی نسبت به جهان اطراف و اعتلای انسان و قرار گرفتن اندیشه‌های اسلامی در مسیر جهان اسلام می‌شود.

 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ترویج هنر اسلامی سبب تعمیق نگاه، کسب معرفت و بینش اسلامی نسبت به جهان اطراف و اعتلای انسان و قرار گرفتن اندیشه‌های اسلامی در مسیر جهان اسلام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، منصور غلامی امروز (پنجشنبه) در آیین افتتاحیه چهارمین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای دستی و صنایع دستی، اظهار داشت: هنر تراوشات روحی و برون‌داد اعتلای فکری انسان در عالم حیات مسئولیت خطیری است، هنرمندان باید در کنار ارتزاق از هنر با استفاده از خلاقیت و توانمندی‌هایشان برای به گارگیری توانمندی‌های فنی، آشنایی با فناوری‌های مرتبط با این حوزه و خلق آثار جدید تلاش کنند.

وی هنر را معطوف به دو حوزه استفاده از صاحبان هنر و اندیشمندان هنری و آموزش و تعلیم و تربیت در این حوزه دانست و افزود: آموزش هنر نیز استاد شاگردی بوده و نسل به نسل منتقل شده است. امروزه دانشگاه‌ها نقش ویژه‌ای در تربیت نسل جدید داشته و دانشگاهی مثل دانشگاه هنر اسلامی تبریز در تربیت نیروی انسانی و توسعه خلاقیت نقش دارد.

وزیر علوم در ادامه بر ضرورت توجه به مباحث اسلامی در هنر در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم ضمن تبادلات فرهنگی، تبادلات هنری را هم با کشورهای جهان اسلام  ترویج دهیم و ارتباط بین نسل‌های دانش‌پژوه و هنردوستان را ترویج دهیم.

غلامی با بیان اینکه علاقه‌مند پذیرش استاد و دانشجوی خارجی برای توسعه هنرهای اسلامی هستیم، تاکید کرد: به منظور تبادل فرهنگی، می‌توان از این ظرفیت دانشگاه‌های هنر در سرتاسر کشور برای دعوت از دانشجویان خارجی به ویژه دانشجویان کشورهای اسلامی استفاده کرد.

 

هنر، زبان مشترک جوامع اسلامی برای رسیدن به جامعه توحیدی است

علی کی‌نژاد رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز تاکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، یقین پیدا کردیم نیت برآمده از جامعه توحیدی با زبان مشترک هنر محقق می‌شود و وجود چهار میلیون هنرمند صنایع دستی کشور در 360 رشته، کوتاه‌ترین و بهترین راه رسیدن به هدف مذکور است.

وی اظهار داشت: نیروی انسانی مستعد و کارآمد و زیربنای عمیق ایمانی کشورهای اسلامی مسیر حرکت به سمت تمدن قرآنی و دنیای آراسته با عدالت در سایه تربیت اسلامی را هموار می‌کند.

کی‌نژاد در ادامه با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تبریز با همکاری IRCICA افزود: اعتقاد هنرمندان جهان اسلام به جایگاه رفیع ارسیکا بیش از پیش زمینه را برای ایجاد نظام صلح بین کشورها فراهم می‌کند.

رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز تصریح کرد: در سال‌های گذشته ایجاد کتابخانه هنری جهان اسلام در تبریز به دلایل ناشی از تحریم محقق نشد، اما به زودی با عبور از این شرایط خاص اقدام عملی خواهیم داشت و در تلاشیم تا همزمان با برگزارش ششمین دوره جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی این کتابخانه را در تبریز افتتاح کنیم.

کی‌نژاد برای برگزارش جشنواره نیمه حضوری هنرمندان جهان اسلام در رشته‌های مختلف با محوریت تنها دانشکده چند رسانه‌ای کشور اعلام آمادگی کرد.

در ادامه این مراسم همزمان با بیستمین سالگرد تاسیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تمبر این رویداد رونمایی شد.


نوشته شده در   پنجشنبه 23 خرداد 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode