ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 23 خرداد 1398     |     کد : 188246

وزیر علوم، تحقیقات و آموزش عالی تاکید کرد:

ضرورت توجه به رشته‌های فنی در دانشگاه‌ها/ سامان‌دهی مراکز علمی

وزیر علوم، تحقیقات و آموزش عالی بر ضرورت توجه به رشته های فنی در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: سوق یافتن دانش آموزان به رشته های تجربی یک نقص است.

وزیر علوم، تحقیقات و آموزش عالی بر ضرورت توجه به رشته های فنی در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: سوق یافتن دانش آموزان به رشته های تجربی یک نقص است.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور غلامی شامگاه دیروز چهارشنبه در جلسه ای با روسای دانشگاه‌های تبریز و استان با بیان اینکه هدایت تحصیلی توسط آموزش و پرورش برای دانش آموزان ضروری است، ادامه داد: ایجاد مشوق ها در تعیین رشته های تحصیلی ضروری است چراکه گرایش دانش آموزان به رشته تجربی نقص آموزشی است.

وی ادامه داد: گرایش بالای دانش آموزان به رشته های تجربی با خاطر مسائل شغلی و مادی درست نیست و ممکن است در ادامه تحصیل مشکلاتی را برای ورود به دانشگاه برای آنان ایجاد کند.

غلامی سپس به اهمیت رشته های فنی در کشور نیز اشاره کرد و گفت: باید دانش آموزان وارد این رشته ها نیز شوند، آموزش های مهارتی ضروری است و وزارت علوم نیز توجه ویژه ای به این موضوع دارد.

وی به استانداردسازی رشته های فنی در دانشگاه ها نیز تاکید داشت و گفت: باید سطح استانداردهای دانشگاه‌های کشور با رسیدن به سطح ملی به سطح بین المللی ارتقا پیدا کند.

وزیر علوم در ادامه به تجهیز دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: با اینکه مشکلات اقتصادی داریم ولی بودجه ها و اعتبارات لازم برای تجهیز دانشگاه ها اختصاص یافته است. امسال نیز تلاش می کنیم این تخصیص ها به موقع انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای مهارت نیروهای ماهر برای کار نیز از دیگر برنامه های ما است، گفت: برخی از شرکت های ایرانی در خارج از کشور فعالیت می کنند و مایل به جذب نیروهای ماهر کاری و فارغ التحصیلان هستند.

وی افزود: کیفی سازی و ارتقای استانداردهای آموزش عالی کشور اولویت اصلی است. افزایش کیفیت خدمات و فراهم کردن امکانات پژوهشی برای اعضای هیات علمی از دیگر اولویت های ما است.

غلامی از سامان دهی مراکز علمی نیز خبر داد و گفت: دانشگاه ها باید از موازی کاری خودداری کنند، ماموریت گرا شدن مراکز آموزش عالی کشور بر اساس کیفی گرایی نیز ضروری است و باید متناسب با توانمندی های خود فعالیت کنند.


برچسب ها
نوشته شده در   پنجشنبه 23 خرداد 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode