ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 14 خرداد 1398     |     کد : 188143

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

سازش واژه ای بیگانه در قاموس امام خمینی(ره) بود

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی اظهار کرد: سازش با دشمن در فرهنگ لغات امام خمینی (ره) واژه ای بیگانه است.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی اظهار کرد: سازش با دشمن در فرهنگ لغات امام خمینی (ره) واژه ای بیگانه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین حسینی صبح امروز در جمع مردم بستان آباد و در آئین بزرگداشت سالروز ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی، شخصیت امام خمینی (ره) را در عصر حاضر بی بدیل دانست و بیان کرد: پس از معصومین (ع) فردی به مانند امام خمینی که رنگ و بوی فاطمی دارد، (ره) پا به عرصه وجود نگذاشته بود، و این یعنی امام (ره)، نه تنها در عصر خود بلکه پس از معصومین (ع)، شخصیتی بی بدیل است.

وی در بخش بعدی سخنانش اظهار کرد: شناخت کامل شخصیت امام (ره) برای ما، همانند قصه معروف حضرت سلیمان (ع) و نور است و در عمل امکان پذیر نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: شاید معرفت کامل بر شخصیت امام (ره) قرن ها به طول بینجامد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی ادامه داد: نوآوری امام (ره) در همه علوم اعم از فلسفه و فقه مثال زدنی است، به گونه ای که امام (ره) در سن ۲۷ سالگی کتاب ۴۰ حدیثی را تألیف کردند که بدون حضور استاد و راهنما قابل فهم نیست.

وی افزود: ابن عربی، نویسنده بزرگ جهان اسلام صدها کتاب دارد، حال آنکه هر یک از کتاب های امام (ره) به تنهایی می تواند با کل آن کتب رقابت کند.

خمینی، خمینی است؛ چه در قم چه در نجف

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی همچنین خاطر نشان کرد: هدف اصلی و پنهان تبعید امام خمینی (ره)، نشاندن گرد فراموشی بر یاد و خاطر مردم بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی افزود: همچنین سردمداران حکومت طاغوت فکر می کردند که امام خمینی (ره)، فقط در ایران خمینی (ره) است و در عمل در مقابل علما نجف حرفی برای گفتن ندارد.

وی ادامه داد: اما دیده ایم که پس از تبعید امام (ره) به نجف، طی مدت کوتاهی جلسات درس ایشان از شلوغ ترین جلسات بود.

امام راحل فراتر از یک رجل سیاسی

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه سخنانش با اشاره به نامه تاریخی امام (ره) به میخائیل گورباچف ابراز کرد: امام (ره) قابل مقایسه با هیچیک از سران حکومتی جهان نیستند و ایشان را باید با انبیا و اولیا در یک کفه ترازو قرار داد نه رجال سیاسی.

نامه امام (ره) به میخائیل گورباچف، آخرین دبیر کل حزب کمونیست شوروی، که در آن امام (ره) شوروی سابق را به مطالعه در خصوص اسلام دعوت نموده بودند، به گفته شخص گورباچف نامه ای به مخاطب به همه اعصار در طول تاریخ بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی در بخش بعدی سخنانش در پاسخ به گروهی از مردم که خواستار سازش با آمریکا و همپیمانانش هستند، گفت: واژه سازش در قاموس امام (ره) واژه ای ناآشنا است و یکی از دلایل اصلی اینکه ایشان به معراجی به بلندای تاریخ رفته اند، همین روحیه ظلم ستیزی بود.

وی افزود: با اینکه امام (ره) در قبال مقابله با دشمنان به هیچ سازشی اعتقاد نداشتند، اما به شدت طرفدار سازش در کانون خانواده بودند و این جامع ضد بود که شخصیت امام را تا این حد جذاب می کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه سخنانش اظهار کرد: اشعار امام (ره) در بسیاری از جا ها سرتر از اشعار حافظ است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی ادامه داد: حرکت عظیمی که امام (ره) در مردم جهان ایجاد کردند که نتیجه اش پیوستن تدریجی تمام کشورهای جهان به جنبش بیداری اسلامی است، بدون وجود پشتوانه ای از عالم غیب امکان پذیر نبود.


نوشته شده در   سه شنبه 14 خرداد 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode