ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 12 ارديبهشت 1398     |     کد : 187688

آغاز به کار کنفرانس "نظریه اطلاعات کوانتومی و سیستم‌های کوانتومی باز" در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

«مدرسه بین المللی و دومین کنفرانس نظریه اطلاعات کوانتومی وسیستم‌های کوانتومی باز» با حضور برخی از دانشمندان و اساتید برجسته دنیا در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان آغاز به کار کرد.

«مدرسه بین المللی و دومین کنفرانس نظریه اطلاعات کوانتومی وسیستم‌های کوانتومی باز» با حضور برخی از دانشمندان و اساتید برجسته دنیا در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان آغاز به کار کرد.
    
دبیر علمی این کنفرانس در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، اظهار کرد: دومین دوره کنفرانس نظریه اطلاعات کوانتومی و سیستم های کوانتومی باز از 11 الی 13 اردیبهشت ماه با حضور حدود 100 نفر شرکت کننده،  برگزار می شود.
     
محمد علی فصیحی افزود: اعضای کمیته علمی این کنفرانس از دانشمندان برجسته دانشگاه های آلمان، کانادا و دانشگاه صنعتی شریف بوده و اعضای کمیته اجرایی آن از اساتید گروه فیزیک دانشگاه شهید مدنی آذربایجان هستند.
 
 استادیار گروه فیزیک دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در خصوص نحوه برگزاری این کنفرانس، گفت: اولین دوره این کنفرانس به شیوه سخنرانی محور برگزار شده، در حالی که در دوره دوم، جهت آشنایی دانشجویان  با پیشرفت های اخیر در این زمینه، از شش نفر از اساتید دانشگاه های انگلستان، ایرلند، سوئیس و لهستان دعوت به عمل آمده تا در این موضوع تدریس کنند.
    
وی در خصوص مقالات ارسال شده به این همایش، بیان کرد: به دلیل ماهیت این همایش مقالات برگزیده ارائه نخواهند شد بلکه به صورت پوستر در اختیار افراد شرکت کننده قرار خواهد گرفت.
 
فصیحی با بیان این که در سال های اخیر این نوع همایش با کیفیت بالا تنها در دانشگاه شریف برگزار شده است، گفت: با توجه به این که امکان شرکت دانشجویان تحصیلات تکمیلی و همچنین فارغ التحصیلان جدید این رشته در کنفرانس های بین المللی به علت مشکلات مالی وجود ندارد، ایده برگزاری این همایش به ذهن من رسید.
    
وی افزود: این طرح مورد پذیرش همکاران قرار گرفته و اولین دوره این همایش در اسفند ماه 1396 برگزار شد، همچنین استقبال بی نظیر دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور انگیزه ای برای برگزاری دومین دوره آن شد.
 
دبیر علمی کنفرانس نظریه اطلاعات کوانتومی و سیستم های کوانتومی باز در خصوص اهداف برگزاری این کنفرانس، گفت: هدف از برگزاری این مدرسه بین المللی به روز کردن اطلاعات دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اساتید مشغول در این شاخه  همچنین برقرای ارتباط علمی بین مراکز تحقیقات داخل و خارج از کشور است.
 
وی با معرفی شاخه کوانتوم فیزیک، بیان کرد: شاخه کوانتوم جز شاخه های بنیادی فیزیک بوده و هدف نهایی آن فراهم کردن اطلاعات لازم تکنولوژی های جدید برای ساخت کامپیوترهای کوانتومی است.
    
فصیحی افزود: با توجه به اینکه  لازمه این امر تکنولوژی های برتر و سرمایه گذاری های بالا است، به این علت کارهای عملی در این زمینه انجام نگرفته است.
 
وی از ساخته شدن کامپیوترهای کوانتومی در آینده خبر داد و گفت: بسیاری بر این باورند که تا سال 2035 اولین نمونه های تجاری این کامپیوتر ها  پدیدار شده و سرعت پردازش اطلاعات به طور زیادی افزایش پیدا خواهد کرد و این امر در زندگی روزمره نیز تاثیراتی خواهد داشت.
 
فصیحی با بیان این که تلاش و فعالیت ‌ های بیشتر ی باید در این زمینه انجام بگیرد، گفت: در سال های گذشته در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان کارهای زیادی صورت گرفته  است، با این وجود باید فعالیت های بیشتری انجام گرفته و سرمایه و انگیزه برای دانشجویان ایجاد شود.
 
وی با اشاره به ناامید بودن دانشجویان اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود امکان یافتن شغل در مراکز تحقیقاتی وجود نداشته و این موضوع منجر به ناامیدی دانشجویان  نه تنها علوم بلکه در سایر شاخه ها نیز شده است.
 
فصیحی در خصوص امضای تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه های خارج از کشور، اظهار کرد: صحبت هایی در این خصوص در دوره قبل انجام اما عملی نشد. با پیش بینی های انجام شده امیدواریم در این دوره تفاهم نامه هایی را منعقد کنیم.  

 


نوشته شده در   پنجشنبه 12 ارديبهشت 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode