ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 8 ارديبهشت 1398     |     کد : 187637

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: بهار انقلاب اسلامی در دل سرد زمستان طاغوت، به مانندظهور صغری انقلاب مهدی (عج) بود وماه مبارک رمضان فرصتی برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب هست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: بهار انقلاب اسلامی در دل سرد زمستان طاغوت، به مانندظهور صغری انقلاب مهدی (عج) بود وماه مبارک رمضان فرصتی برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب هست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین حسینی، صبح امروز یک شنبه در جلسه تشریح بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در جمع تعدادی از مبلغات آذربایجان شرقی، ماه رمضان را فرصتی برای عبودیت مخلصانه خواند و بیان کرد: ماه رمضان، ماهی است، که در آن علاوه بر بهره مندی شخصی از فضائل این ماه مبارک، هر شخص باید در قالب یک مبلغ دینی به رسالت ابلاغ و تبلیغ هر چه بهتر دین مبین اسلام تلاش کند.

وی در ادامه، شب قدر را تجدید دوباره حیات و سرزندگی دانست و عنوان کرد: شب قدر به عنوان اوج ماه مبارک رمضان، با تجدید دوباره زندگی انسان؛ این فرصت را به او می‌دهد، که با برون رفت از این شب مبارک، خود را به معیارهای یک انسان کامل نزدیک تر کند. ظاهرگرایی را در رمضان کنار می‌گذاریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه سخنانش با تاکید بر لزوم به حداقل رساندن ظاهرگرایی در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: ماه رمضان باید فرصتی باشد، برای تعمیم مقدمات لازم به منظور ارتقا ظاهرگرایی به درون گرایی.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی ادامه داد: روزه ظاهری باید به سرشت انسان‌ها نفوذ پیدا کنند که این توفیق مستلزم وجود درک درستی از ماه رمضان است.

سفره‌های کریمانه معنویت

وی در ادامه سخنانش اظهار کرد: امسال نیز علی رغم وجود مشکلات اقتصادی در سطح جامعه آستین‌های همت برای برگزاری سفره‌های کریمانه بالا زده شده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: این طرح که با هدف تبلیغ سفره‌های افطاری حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س)، هر ساله شکل می‌گیرند؛ نباید تنها به افطاری و ارائه خوراکی اکتفا کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی در ادامه ابراز کرد: برنامه‌هایی برای ترویج معنویت و احکام دینی در کنار افطاری‌های ماه رمضان باید در برنامه‌های سفره‌های کریمانه گنجانده شود.

مسیری برای رسیدن به حقیقت اسلام فاطمی

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در بخش بعدی سخنانش با اشاره به بیانیه اخیر گام دوم انقلاب اسلامی، صادره از سوی مقام معظم رهبری عنوان کرد: چله دوم انقلاب اسلامی؛ با شعار خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی، در حالی شروع شد، که بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی صادره از سوی مقام معظم رهبری را به عنوان منشوری عملکردی برای ترسیم مسیری هموار به مقصد اسلام ناب فاطمی به همراه دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی با بیان اینکه جامعه پردازی نتیجه خودسازی صحیح تک تک اعضا جامعه است، تصریح کرد: ماه رمضان فرصت مناسبی است که در کنار تربیت خود، با کمک به خودسازی اطرافیان؛ قدمی در راستای پردازش جامعه‌ای اسلامی برداریم.

وی افرود: جامعه پردازی و تمدن سازی باید در راستای رسیدن به حقیقت مهدویت باشد، که تک تک افراد جامعه در زمینه سازی برای مهدویت مسئولیت بزرگی را به دوش می کشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: اینکه هر کس بخواهد در انزوا و به دور از اجتماع زندگی خود را سپری کند؛ و بی تفاوت از کنار بی عدالتی‌ها و مشکلات اجتماعی بگذرد، پردازش جامعه‌ای اسلامی را با خطری جدی مواجه می‌سازد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی در ادامه ترویج روحیه انقلاب و جهادی را یکی دیگر از اهداف والای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی خواند و عنوان کرد: اتحاد و پیوستگی در کار جهادی سدی محکم از ایمان را در برابر یاوه گویان استکبار جهانی می‌سازد.

مدیرکل تبلیغات آذربایجان شرقی در بخش بعدی سخنانش در واکنش به پرسش: «برای چه مرگ بر آمریکا بگوییم؟»، تصریح کرد: مرگ بر آمریکا، مثالی زیبا از استکبارستیزی اسلامی است؛ به واقع مرگ بر آمریکا همانند لا اله الا الله و نفی عبودیت غیر خدا است؛ که مسلمانان را در ناامید کردن از دشمن، یاری می‌کند.

تمدن سازی نیازمند حججی ها است

حجت الاسلام و المسلمین حسینی در ادامه بیان کرد: تمدن سازی در چهارچوب حفظ عزت ملی نیازمند از خود گذشتگی همسنگران بااراده شهید حججی است.

وی همچنین نگاه خوش بینانه به آینده و تبیین آرمان‌های بعدی انقلاب اسلامی را از دیگر الزامات دومین چله از انقلاب اسلامی ایران دانست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در بخش بعدی سخنانش افزود: تشخیص ویژگی‌های متمایزکننده انقلاب اسلامی از دیگر انقلاب‌های جهان، معرفی تاریخچه انقلاب به اقشار مختلف جامعه و تبیین دستاوردهای آن در طول عمر ۴۰ ساله‌اش، سه قسمت اساسی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، که نیازمند پیاده سازی به عنوان منشور عملکردی در جامعه است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی در ادامه در خصوص دیگر الزامات بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توضیح داد: علم و دانش اولین لازمه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در سطح جامعه است.

مدیرکل تبلیغات آذربایجان شرقی در بخش بعدی سخنانش اقتصاد را دیگر رکن تعیین کننده در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: همه افراد جامعه در قبال اقتصاد مسئول هستند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی ادامه داد: موضوع اسراف، از مؤلفه‌های اصلی اقتصاد است، که نقش بانوان در کنترل این مؤلفه غیر قابل انکار است.

وی همچنین با اشاره به کمرنگی نسبی معنویت و ارزش‌های اخلاقی در جامعه امروزی اظهار داشت: ارزشهای اخلاقی و مسائل معنوی از جمله رگهای حیاتی انقلاب اسلامی است، که این روزها تا حدی خشک شده و نیازمند احیا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: سبک زندگی خانواده‌های امروزی، به شدت از فرهنگ غربی اثر پذیرفته و فرهنگ ایرانی – اسلامی، کماکان حلقه مفقوده محفل خانواده‌های امروزی است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی ادامه داد: ماه رمضان باید فرصتی برای ترویج فرهنگ افطاری ساده حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) باشد؛ نه موقعیتی برای به رخ کشیدن سفره‌های هزار رنگ و اسراف و تولید زباله.

وی در پایان با اشاره به اینکه، مقصد مهدویت، تنها از معبر انقلاب اسلامی می‌گذرد، عنوان کرد: مبلغان دینی باید با درک بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، در جهت تبیین آن در سطح جامعه بکوشند.


نوشته شده در   يکشنبه 8 ارديبهشت 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode