ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 28 فروردين 1403
سه شنبه 28 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 4 ارديبهشت 1398     |     کد : 187582

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

‏ سیاست های درآمدزا با ورود علمی به حوزه گردشگری حلال طراحی شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر لزوم طراحی سیاست های درآمدزا با ورود دقیق و علمی به ‏حوزه گردشگری حلال تاکید کرد.‏

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر لزوم طراحی سیاست های درآمدزا با ورود دقیق و علمی به ‏حوزه گردشگری حلال تاکید کرد.‏

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم قبل از ظهر چهارشنبه در همایش بین المللی فقه گردشگری در خصوص اهمیت پرداخت مراکز علمی، حوزوی و دانشگاهی و نخبگان این دو نهاد به فقه مضاف و جنبه‌های تمدنی اسلام به ویژه موضوع گردشگری گفت: در این رابطه یکی از مهم‌ترین عوامل شکوفایی تمدن اسلامی سیر و سفرهایی بود که به خاطر فراگیری علم و دانش صورت می‌گرفت و حتی در آن روزگار، مسافرت به کشورهای غیر مسلمان و اقصی نقاط عالم مطرح بود.

وی ادامه داد: با توجه به توصیه‌های اسلام به علم آموزی و دعوت آنان به سفر و گردش و تشویق به امر تدبر و عبرت آموزی از سرنوشت فرمانروایان طغیان گر، مسلمانان توانستند تمدن علمی را بنا کرده و به جهان نیز ارائه دهند که وجود دانشمندان بزرگ اسلامی، تصریحی بر این موضوع است.

آل هاشم با اشاره‌ای به غنای فقه شیعه گفت: این امر موجب شده است که این فقه در هر حوزه جدید به ارائه نظریه‌های علمی بپردازد که بهره گیری از سیره علمی و عملی معصومین (ع) که حاوی غنی‌ترین مسائل و راهکارهای کاربردی برای بهبود معیشت علاوه بر سیر معنوی آنان است، می‌تواند تکامل بخش مسلمانان باشد.

وی بر لزوم توجه به ظرفیت مسلمانان و جوامع اسلامی در توسعه گردشگری حلال و توجه دولت‌ها و ملت‌ها به این زمینه تاکید کرده و گفت: پیشینه تاریخی ملت‌های مسلمان، زمینه جذب گردشگر را فراهم می‌کند اما صرف داشتن زمینه کافی نیست و اگر ملت‌ها و دولت‌های اسلامی از این ظرفیت استفاده نکنند همین ظرفیت‌ها به مرور زمان از دست می‌رود.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: لذا نگهداری و حفظ آثار تاریخی، کتب و آثار علمی، معرفی این آثار به ملت‌های جهان با استفاده از رسانه‌ها و ایجاد زیرساخت‌های حقوقی و اجتماعی برای جذب گردشگران از جمله اموری است که برای بهره مندی از ظرفیت گردشگری کشورهای اسلامی و معرفی فرهنگ اسلامی به دیگر ملت‌ها و گرایش پیروان سایر ادیان به دین اسلام لازم است.

وی با بیان اینکه در این بین نباید از ظرفیت‌های فریضه حج غافل شد، گفت: سفر حج یکی از مظاهر اتحاد مسلمین است و فرصت‌های فراوانی در دیدار مسلمانان در این سفر برای نقل تجربیات و انتشار فرهنگ اسلامی ایجاد می‌شود.

آل هاشم با اشاره به اینکه، سومین صنعت درآمدزای جهان پس از نفت و خودروسازی، حوزه گردشگری است، گفت: استفاده از ظرفیت‌های حلال در کشورهای اسلامی که از پیشینه فرهنگی ویژه ای برخوردار هستند، می‌تواند راهکار مهم برای برون رفت از بن بست‌های اقتصادی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: خوشبختانه تحقیقات علمی عالی بین المللی توسط دانشمندان ایرانی در حوزه گردشگری حلال صورت گرفته و لازم است متولیان این سازمان به تعیین خط مشی اجرایی بر اساس این تحقیقات بپردازند و از ظرفیت‌های علمی موجود به ویژه دستاوردهای علمی همایش برای برنامه ریزی و اجرایی کردن سیاست‌های درآمدزا در این زمینه بهره ببرند.

وی افزود: همایش فقه گردشگری ضمن پرداخت به موضوعی که بسیار مورد نیاز جوامع اسلامی به خصوص ایران است به موضوعی پرداخته که پژوهش چندانی در آن صورت نگرفته و همایش نو و ابتکاری و در نوع خود کم نظیر محسوب می‌شود که امروز شاهد مشارکت فعال اساتید، طلاب و دانشجویان در برگزاری این همایش هستیم که امیدواریم از نتایج و برکات این همایش در ارتباط با گردشگری بهره ببریم.


نوشته شده در   چهارشنبه 4 ارديبهشت 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode