ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 28 فروردين 1403
سه شنبه 28 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 9 آبان 1397     |     کد : 185577

عزاداری مردم عاشورایی آذربایجان شرقی در اربعین حسینی

مردم عاشورایی و ولایتمدار آذربایجان شرقی امروز همزمان با سالروز اربعین امام حسین(ع) و یاران با وفایش عزاداری کردند.

 مردم عاشورایی و ولایتمدار آذربایجان شرقی امروز همزمان با سالروز اربعین امام حسین(ع) و یاران با وفایش عزاداری کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، خیل عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در استان آذربایجان شرقی همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان در مظلومیت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بر سر و سینه زدند و با برافراشتن بیرق های سیاه، با تشکیل دسته های عزاداری، با حضور در خیابان ها و مساجد و تکیه ها و حسینیه ها به عزاداری پرداختند.

مردم در این روز، با حضور در مساجد، حسینیه ها و امامزاده ها زیارت اربعین را قرائت کرده وفریادهای لبیک یا زینب، لبیک یا ابوالفضل، لبیک یا حسین و هیهات من الذله سر دادند.

همچنین اجتماع بزرگ خیابانی عزاداران حسینی و مراسم عزاداری جاماندگان پیاده روی اربعین حسینی ظهر امروز از مصلی امام خمینی(ره) تا گلزار شهدای شهر تبریز برگزار شد.

نماز ظهر اربعین نیز به امامت حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در مصلای این شهر اقامه شد.

پیاده روی جاماندگان زیارت اربعین در تبریز

کاروان جاماندگان پیاده روی مسیر عشق بعد از ظهر امروز در تبریز به راه افتاد، این حرکت عظیم مردمی حسرت زیارت اربعین سید و سالار شهیدان را در دل عشاق کربلا به تصویر کشید.

کاروان جاماندگان اربعین برای چهارمین سال متوالی با حضور حدود ۱۵ هزار نفر از مردان حسینی و زنان زینبی تبریز به راه افتاد و راهپیمایی کنندگان از مصلی امام خمینی(ره) تا گلزار شهدای این شهر  سوگواری کردند.

توزیع غذای نذری میان عزاداران در آذربایجان شرقی

همچنین عاشقان امام حسین (ع) در مناطق مختلف استان آذربایجان شرقی و شهرستان های این استان در اربعین حسینی غذای نذری پختند، محبان اهل بیت عصمت و طهارت با تهیه و توزیع غذای نذری و احسان، عشق و اردات خود را به سرورو سالار شهیدان ابراز کردند.


نوشته شده در   چهارشنبه 9 آبان 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode