ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 4 آبان 1397     |     کد : 185521

امام جمعه تبریز:

قوه قضائیه با برخورد قاطع با مفسدان و اختلا‌گران به شبهات پایان دهد/برخورد شفاف مسوولان با مردم

امام جمعه تبریز گفت: مغرضان تلاش به تضعیف قوه قضائیه دارند ولی قوه قضائیه با برخورد قاطع خود با مفسدان و اختلا‌گران می‌تواند به شبهات پایان دهد.

امام جمعه تبریز گفت: مغرضان تلاش به تضعیف قوه قضائیه دارند ولی قوه قضائیه با برخورد قاطع خود با مفسدان و اختلا‌گران می‌تواند به شبهات پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی نماز جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به رسوایی دیگر برای خاندان آل‌سعود، اظهار کرد: پس از چند روز کشمکش سیاسی و رسانه‌ای، بالاخره دولت جنایتکار سعودی نتوانست در برابر شواهد اطلاعاتی قتل جمال خاشقچی مقاومت کند و به صورت رسمی ارتکاب جنایت از سوی عوامل خود را پذیرفت که این موضوع پیامدهای سنگین به لحاظ حیثیتی برای این خاندان به دنبال داشت.

وی ادامه داد: از جمله این پیامدهای سنگین علیه رژیم سعودی این بود که رئیس جمهور آمریکا نتوانست مقاومت کند و در برابر این جنایت مجبور به موضع‌گیری شد.

امام جمعه تبریز با تاکید به اینکه برخلاف ادعاهای بن‌سلمان و برخی از مقامات سعودی، باید گفت ساختار حکومت و سیاست در عربستان سعودی طوری است که امکان چنین جنایت و کاری بدون هماهنگی مقامات عالی وجود ندارد، توضیح داد: هر کسی با ساختار حکومتی آشنا باشد به خوبی می‌داند که این ادعا به هیچ عنوان پایه و اساس ندارد که البته برای همه صاحب‌نظران نیز مسجل شده که این جنایت با اطلاعات کامل مقامات رده بالای سعودی صورت گرفته است.


جنجال رسانه‌ای دنیا در برابر قتل خاشقچی‌

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به اینکه قتل یک انسان به این شکل فجیع، موضوع غیرقابل قبول است ولی وقتی صدها کودک و زن و مرد توسط نظامیان سعودی جلوی چشم رسانه‌ها به خاک و خون کشیده می‌شوند، چرا کسی حرفی نمی‌زند، افزود: صدها هزار نفر در نتیجه اقدامات وهابیت آل‌سعود و حامیان غربی در سوریه و عراق به خاک و خون کشیده شده‌اند و این باعث ایجاد سوالی می‌شود که مگر انسان با انسان فرق دارد که برای قتل یک نفر این میزان هجمه رسانه‌ای انجام می‌گیرد ولی هزاران نفر در خاک دیگر از سوی این عاملان جنایتکار به خاک و خون کشیده شده و هیچ کسی چیزی نمی‌گوید و به حق این موضوعات نشان می‌دهد که مباحثی چون حقوق بشر فقط بازیچه در دست برخی محافل حقوق بشری است.

وی بیان کرد: البته این اقدامات حتما و قطعا با هماهنگی آمریکا صورت گرفته است چراکه آل‌سعود هرگز توان و جرأت انجام چنین جنایتی در کشور دیگر را ندارد از این‌رو جا دارد مانند همیشه فریاد «مرگ بر آمریکا» را به صدا در آوریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه خطبه‌ها به خبر تائید حکم دو نفر از مفسدان دانه درشت که هرکدام چند صد هزار میلیارد تومان سودجویی کرده و سبب اختلال در بازار ارز شدند، اشاره کرد و گفت: این خبر باعث مسرت مردم شده است ولی مردم همچنان بی‌صبرانه منتظر اجرای احکام هستند.


قوه قضائیه با برخورد قاطع با مفسدان و اختلا‌گران به شبهات پایان دهد

وی متذکر شد: برخورد قاطع دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی گرچه دیرهنگام بود ولی انجام گرفت که این اقدام می‌تواند به شبهاتی که از سوی مغرضان علیه قوه قضائیه ایجاد شده بود، پایان دهد و با افزایش این کار موجبات بازگشت اعتماد عمومی مردم نسبت به مسولان فراهم می‌شود.

خطیب نماز جمعه تبریز اضافه کرد:مغرضان تلاش به تضعیف قوه قضائیه دارند ولی قوه قضائیه با برخورد قاطع خود با مفاسد و اختلا‌گران می‌تواند به شبهات پایان دهد.

وی خاطرنشان کرد: مردم مسلمان ایران ضمن قدردانی به خاطر رسیدگی و سرعت عمل قوه قضائیه نسبت به پرونده مفسدان، باز هم خواستار برخورد با عوامل اخلال در بازار هستند و امیدواریم با برخورد آنها شاهد جلوگیری از روند رو به رشد قیمت‌ها باشیم.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به درس خارج فقه رهبر معظم انقلاب در هفته جاری تصریح کرد: برخورد شفاف مسوولان با مردم از جمله تاکیدات ایشان بود به طوریکه ایشان فرمودند ما نباید از مردم چیزی را پنهان کنیم و باید شفاف همه چیز را به آنها بگوییم.

وی، لزوم مهربانی مسوولان با مردم را از جمله تاکیدات دیگر رهبر معظم انقلاب برشمرد و ادامه داد: منطق حکومت علوی مبنی بر این است که اگر کسی به خاطر مسوولیت خود مغرور شود و نباید این مسوولیت روی اخلاق فرد تاثیر بگذارد چراکه باید شاکر خدا بوده که به برکت مسوولیت زمینه خدمت به مردم فراهم شده است.

آل‌هاشم با تاکید به اینکه مسوولان نظام اسلامی نباید از مردم دور باشند بلکه باید شاکر این نعمت بوده و با مردم ارتباط نزدیک داشته و با مهربانی و توجه بیشتر جلو روند، گفت: البته این صحبت‌ها بیانگر این نیست که در ادارات بی‌توجهی می‌شود ولی باید بیشتر توجه شود و حتی زمینه‌ای فراهم شود تا به حرف مردم گوش داده شود.

وی متذکر شد: این جمعیت مردم قبل از نماز جمعه برای رسیدگی به کارهایشان در مصلای حضرت امام رحمت الله تبریز نشان می‌دهد که باید در ادارات بیشتر وقت به مردم گذاشته شود و باید با مهربانی و صمیمیت به حل مشکلات مردم توجه شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به اهمیت محیط زیست و چالش‌های محیط زیستی، گفت: آلودگی هوای کلان‌شهرها از جمله پیامدهای زیست محیطی بوده و ناشی از رشد بی‌رویه شهرها است چراکه افزایش خودرو و غیراستاندارد خروجی ماشین، تردد خودرو فرسوده و نامطلوب بودن کیفیت سوخت، نزدیکی مراکز صنعتی مانند کارخانه‌ها، نیروگاه‌ها به شهر و غیر استاندارد بودن خروجی مراکز پالایشگاه‌ها، پتروشیمی و غیره باعث آلودگی هوا می‌شود.

وی ادامه داد: از متولیان امر محیط زیست و درگیر با این موضوع خواهشمندیم اقدامات و بسترسازی را برای حفظ محیط زیست انجام دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان در اعلام مناسبت‌های تقویمی هفته، بیان کرد: چهارم آبان‌ماه سالروز سخنرانی مقتدرانه امام راحل(ره) علیه کاپیتولاسیون ننگین است که ایشان با این سخنرانی مورد هجوم آمریکا و شاه علیه امام شد و به تبع آن مردم آگاه شده و امام راحل مجبور به هجرت شدند.

وی در ادامه به سالروز شهادت محمدحسین فهمیده در هشتم آبان‌ماه اشاره کرد و گفت: این روز به روز نوجوان نامگذاری شده است و دانش‌آموزان همیشه در عرصه‌های کشور مهم هستند چراکه ما ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز داریم.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با تاکید به اهمیت بسیج دانش‌آموزی در کشور، گفت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان نیز موثر هستند و در کنار آنها معلمین پرورشی وظایف سنگینی در قبال تربیت دانش‌آموزان ولایی و انقلابی در جامعه دارند.

وی با اشاره به سالگرد شهادت اولین شهید محراب، آیت‌الله قاضی طباطبایی در دهم آبان ماه، گفت: هیچ‌گاه اعلامیه‌های ایشان را فراموش نکرده‌ایم و مسجد شعبان که مرکز مبارزه با رژیم توسط این شهید بزرگوار مدیریت می‌شد و همیشه در طول سخنرانی‌های خود بر علیه رژیم و حمایت از امام راحل(ره) صحبت می‌کردند و این باعث شد تا او را خمینی آذربایجان بنامند.

امام جمعه تبریز افزود: آیت‌الله قاضی طباطبایی سد مستحکم در مقابل شکل‌گیری خطوط استکباری بود.


نوشته شده در   جمعه 4 آبان 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode