ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 15 شهريور 1397     |     کد : 184899

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی مطرح کرد:

ایام محرم زمینه نشر دین را فراهم می کند/عزاداریها مسجد محور باشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با گلایه از هیئت امنای برخی مساجد گفت: اینکه هیئت امنای مساجد به هیئات عزاداری میدان نمی‌دهند باعث می‌شود آن‌ها به ساخت حسینیه‌ها روی آورند.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با گلایه از هیئت امنای برخی مساجد گفت: اینکه هیئت امنای مساجد به هیئات عزاداری میدان نمی‌دهند باعث می‌شود آن‌ها به ساخت حسینیه‌ها روی آورند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در همایش بزرگ تشکل‌های دینی که عصر امروز به همت اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز برگزار شد گفت:  انسان از راه های مختلف می‌تواند به دین خدا کمک کند و یکی از آن راه‌ها زبان و همان امر به معروف و نهی از منکر است.

وی ادامه داد: قرآن می‌فرماید گروهی باید امر به معروف و نهی از منکر کنند و این کار همه نیست. چیزی که وظیفه همه و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب هست تذکر لسانی است و باید با نتیجه‌اش کاری نداشته باشیم.

امام جمعه تبریز یادآور شد: امر به معروف نهی از منکر کار کسی است که منکر و معروف را بشناسد و احتمال اثرگذاری آن‌ها را بداند. حمایت از دین، اسلام و نظام در جایگاه خود امر به معروف است که برای همه لازم است و تبری جستن از دشمنان نظام جمهوری اسلام بهترین نوع از نهی منکر است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های عزاداری اباعبدالله‌الحسین (ع) درباره امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند مفید باشد گفت: ما با روضه‌ها و سخنرانی‌هایمان می‌خواهیم به دین اسلام کمک کنیم. اگر نهضت عاشورا هر سال پررونق‌تر و پرشورتر از سال‌های گذشه برگزار می‌شود به واسطه این هیئت‌ها و دسته‌جات است. این هیئات عزاداری هستند که نام و یاد امام حسین (ع) را زنده نگه داشته‌اند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با یادآوری اینکه ماه محرم فرصت بزرگ تبلیغی برای روحانیون، علما و مداحان به شمار می‌آید، تصریح کرد:  برای نشر آموزه‌های متعالی اسلام باید امسال دست به دست هم دهیم و برای اولین‌بار عزاداری‌های ماه محرم را از مسجدها شروع کنیم و یا دسته‌جات عزاداری را به مسجد ختم کنیم.

عزاداری‌های ما باید مسجدمحور باشند.

وی در بخشی از سخنان خود با گلایه از هیئت امنای برخی مساجد گفت: اینکه هیئت امنای مساجد به هیئات عزاداری میدان نمی‌دهند باعث می‌شود آن‌ها به ساخت حسینیه‌ها روی آورند. باید فضایی فراهم شود تا کودکان و جوانان حضور پررنگی در مساجد داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه در کشور ما فرصت‌های تبلیغی فراوان وجود دارد، افزود: ایام فاطمیه،ایام محرم  و ماه مبارک رمضان هست که زمینه نشر دین اسلام را فراهم می‌کنند. در این ایام فضای معنوی خاص بر جغرافیای شیعه حاکم است به همین خاطر باید محتواهای سازنده و اثرگذار در این ایام عرضه شوند.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از مفاهیم قرآنی در مراسم‌های ایام محرم، تصریح کرد: تبلیغ و تشویق به تدبر و فهم قرآن،  بیان احکام شرعی در منبرها و طرح مسائل شرعی در جلسات از جمله وظایف خطیر روحانیون به شمار می‌آید.


نوشته شده در   پنجشنبه 15 شهريور 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode