ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 25 مرداد 1397     |     کد : 184669

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

اعتماد به جوانان کلید حل مشکلات کشور هست

امام جمعه تبریز با بیان اینکه در مسئولیت های اجرایی شاهد حضور کم نیروهای ارزشی جوان هستیم، گفت : باید از نیروی جوانان در عرصه میدانی و اجرایی استفاده کنیم و اعتماد به جوانان کلید حل مشکلات کشور هست.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه در مسئولیت های اجرایی شاهد حضور کم نیروهای ارزشی جوان هستیم، گفت : باید از نیروی جوانان در عرصه میدانی و اجرایی استفاده کنیم و اعتماد به جوانان کلید حل مشکلات کشور هست.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در مراسم اختتامیه طرح ضیافت اندیشه دانشجویی دانشگاه پیام نور استان اظهار کرد: امروز کشور نیازمند تفکر صحیح اسلامی جوانان انقلابی هست، جوانان صاحب این کشور هستند و باید از نیروی عظیم جوانی در کنارتجربه بزرگان و پیشکسوتان استفاده کرده و برمشکلات موجود غلبه کنیم.
 
وی افزود:  اساس یک کشور و بالندگی آن وابسته به مولفه های قدرت و تقویت آنهاست ، جوانان انقلابی یکی از ویژگی‌های بالندگی و اقتدار کشور هستند و جوانان به عنوان موتور محرک جامعه و پیشران ‌ های انقلاب، دستیابی به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و امام (ره) را امکانپذیر می‌سازند و کشور ما در هر موفقیت ویژه ای که در عرصه های مختلف بین المللی و جهانی به دست آورده حضور جوانان در آن پررنگ بوده و خواهد بود.
 
وی با اشاره به افتخارات جوانان ایرانی در عرصه هشت سال جنگ تحمیلی و نیز شهدای مدافع حرم گفت: امروز می‌بینیم که در عرصه ورزشی، عرصه هسته ای، عرصه تولید، عرصه فرهنگی و ... تمامی موفقیت ها توسط جوانان به دست می آید و نقش کلیدی جوانان انقلابی در خنثی سازی نقشه های دشمنان و غلبه برمشکلات کشور انکارناپذیر است و باید از جوانان نترس و ریسک پذیر در عرصه های مختلف استفاده کنیم و اجازه حضور آنان در رده های مختلف را بدهیم .
 
حجت الاسلام آل هاشم اظهار کرد: آمریکا و متحدانش جنگ را در هشت سال دفاع مقدس با ما تجربه کرده اند و با ما وارد جنگ نمی شوند ولی از طریق اندیشه و اقتصاد به جنگ ما آمده اند و ما باید روز به روز اندیشه جوانان خود را تقویت کنیم و در مقابل آنها بایستیم، چرا که اندیشه دشمن تهاجم به تفکرجوانان ما هست و امیدوارم در برگزاری دوره های این چنینی ضیافت اندیشه، جوانان ما بهره لازم و کافی را از آن ببرندو خود را از هر جهت تجهیز کنند.
 
امام جمعه تبریز با اشاره با ماه ذی الحجه ،  از جوانان و همه آحاد مردم و مسئولین خواست با پیروی از حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) با سهل گرفتن برخی امور و حذف تشریفات زائد زندگی کرده و به فکر فقراء و مستمندان جامعه نیز باشند.
    
رئیس دانشگاه پیام نور استان  نیز در این مراسم گفت: دانشگاه پیام نور  آذربایجان شرقی جزو پنج دانشگاه تیپ یک پیام نور کشور هست که با سیستمی آموزشی متفاوت از سایر دانشگاه ها در حال فعالیت و خدمت رسانی به اقشار مختلف جامعه و بویژه محرومین و قشر کم درآمد جامعه است .
 
معصومی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور را به عنوان حوزه دانشگاهها می شناسند، گفت : در این دانشگاه به علت بومی ودن دانشجویان و نزدیکی به کانون گرم خانواده بسیاری از هنجارهای اجتماعی در بین دانشجویان وجود ندارد و فضایی سالم و فرهنگی براین دانشگاه حاکم هست .

وی با اشاره به شعار دانشگاه پیام نور" آموزش همه وقت، همه کس، همه جا" و رسالت دانشگاه برای گسترش علم در تمام نقاط کشور، گفت : دانشجویان این دانشگاه با اتکاء به سیستم آموزشی کتاب محور و آزمون محور دانشجویانی مستعد، خلاق، کارآفرین و با اراده تربیت می شوند که نتیجه آن در آمار قبولی فارغ التحصیلان این دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاههای دیگر و همچنین آزمونهای استخدامی مشهود هست.
 
معصومی ضمن بیان اینکه آینده کشور به دست جوانان انقلابی امروز ساخته می شود، گفت : امیدوارم دانشجویان شرکت کننده در این دوره که به همت نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور استان برگزار شد نهایت استفاده را کرده و از نتایج آن در زندگی روزمره خود بهره مند شوند.
 
حجت الاسلام جلیلی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی نیز گفت: دوره ضیافت اندیشه دانشجویی در راستای پاسخگویی به مطالبات و نیازهای فرهنگی دانشجویان در حوزه معارف اسلامی برگزار شد که با استقبال خوب دانشجویان 480 نفر در این دوره حاضر بودند که نسبت به سال قبل افزایش 50 درصدی را شاهد هستیم .
 
در پایان این مراسم از خانواده های شهدای مدافع حرم ، شهید صادق عدالت اکبری و وحید فرهنگی والا با اهداء لوح توسط مسئولین دانشگاه و امام جمعه شهرستان تبریز ، تقدیر و تشکر بعمل آمد.


نوشته شده در   پنجشنبه 25 مرداد 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode