ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 19 مرداد 1397     |     کد : 184598

امام جمعه تبریز:

آمریکا با عملیات روانی گسترده درصدد بزرگنمایی آثار تحریم‌هاست/ مسوولان برای رفع مشکلات و مبارزه با فساد تلاش کنند/ تلاش خبرنگاران برای انتقال مشکلات مردم قابل تقدیر است

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: البته در روزهای اخیر جدیت بیشتری از طرف مسوولان و دستگاه قضایی در برخورد با عوامل مشکلات بودیم و امیدواریم روزبه‌رور شاهد این پیشرفت باشیم.

امام جمعه تبریزگفت: اعلام بازگشت تحریم علیه ایران با تبلیغات وسیع از سوی آمریکا انجام گرفت به طوریکه تلاش کردند تا با عملیات روانی گسترده آثار تحریم‌ها را بزرگ کنند در حالی که در این دوره تحریم‌ها، متحدان غربی‌شان این کشور را در تحریم علیه ایران تنها گذاشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) اظهار کرد: هفته گذشته آمریکا اعلام کرد که برخی تحریم‌ها علیه ایران دوباره اعمال شده و به حالت اولیه برگشته است و حتی از کشورهای زیادی برای همراهی در تحریم علیه ایران کمک خواست.

امام جمعه تبریز افزود: اعلام بازگشت تحریم علیه ایران با تبلیغات وسیع از سوی آمریکا انجام گرفت به طوریکه این کشور تلاش کرده تا با عملیات روانی گسترده آثار تحریم‌ها را بزرگ کند در حالی که واقعیت این است که در این دوره تحریم‌ها، آمریکا تنها بوده و سایر کشورها و متحدان غربی‌شان این کشور را در تحریم علیه ایران تنها گذاشته‌اند.

وی بیان کرد: اتحادیه اروپا که خواستار حفظ برجام بود، هفته گذشته که همزمان با اعلام آمریکا در بازگشت تحریم‌ها علیه ایران بود، یک بسته پیشنهادی ارائه داد که نشان داد آمریکا را در ادامه تحریم‌ها حمایت نمی‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی توضیح داد: مقامات چین که در جنگ تجاری گسترده مقابل آمریکا هستند نیز به درخواست آمریکا برای تحریم خرید نفت از ایران پاسخ منفی دادند.

وی با تاکید به اینکه اعلام تحریم‌های آمریکا موجی از مخالفت را از طرف سایر کشورها مانند ترکیه و عراق را مواجه کرده و این کشورها نیز حاضر به همکاری با آمریکا نیستند، افزود:مقامات آمریکا فشارهای روانی و تاثیرگذاری خود را با ایجاد یاس و ناامیدی انجام می‌دهند ولی مردم ایران باید هوشیاری خود را در این توطئه‌ها مثل همیشه حفظ کنند و در مقابل این توطئه آمریکا یکبار دیگر شیطان بزرگ را رسوای عالم کنند.

راه‌حل مشکلات اقتصادی اغتشاشات و اعتراض خیابانی نیست

خطیب نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز با بیان اینکه همه می‌دانند که مشکلات اقتصادی، بیکاری، ارز و گرانی در کشور وجود دارد ولی راه‌حل این مشکلات خدایی ناکرده، اغتشاشات و اعتراض خیابانی نیست، توضیح داد: این مطالبات مردمی به حق بوده و مسوولان باید سریع‌تر پاسخ دهند و البته مسوولان اقتصادی برای رفع مشکلات جهت مبارزه با فساد تلاش کنند.

وی متذکر شد: جریان اعتراض خیابانی در برخی کشورها نشان می‌دهد که دشمن در حال موج‌سواری بوده از این‌رو لازم است مردم هوشیاری خود را حفظ کنند که البته مردم آذربایجان همیشه بصیرت خود را داشته و فرصت به دشمن نداده‌اند.

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: البته در روزهای اخیر جدیت بیشتری از طرف مسوولان و دستگاه قضایی در برخورد با عوامل مشکلات بودیم و امیدواریم روزبه‌رور شاهد این پیشرفت باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به مناسبت‌های تقویمی هفته، گفت: شهادت امام جواد(ع) را پیش‌رو خواهیم داشت که فرصتی برای بهره‌مندی از سیره این امام بزرگوار است.

وی ادامه داد: اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) است که باید این روز الگو شود چراکه روزبه‌روز مشکلات زیاد شده و ازدواج‌ها سخت گرفته می‌شود و شاهد مهریه‌های بالایی هستیم.

آل‌هاشم با اشاره به روز صنایع کوچک و متوسط بیان کرد: ورود قاچاق سدی در برابر این واحدها هستند و برای اینکه واحدهای کوچک و متوسط رشد یابند، چاره‌ای جز توجه به منویات رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی نداریم.

وی، بیمه قراردادهای تامین اجتماعی، مالیات بر ارزش افزوده، واردات کالاها، قاچاق کالا را مشکلات اساسی دانست و گفت: مسوولان ذی‌ربط باید توجه ویژه به این موضوع داشته باشند .

امام جمعه تبریز بیان کرد: روز خبرنگار پشت سر گذاشتیم و باید پذیرفت که خبرنگار و رسانه موضوع مهمی هستند و اصلاً خبرنگار یک واژه نیست بلکه یک راه بوده و شخصیت آنها حقیقی و کار آنها جریان‌ساز است.

وی با تاکید به اینکه زبان خبرنگار گویای وجدان بشریت و روشنی‌بخش هر واقعیت است، گفت: خبرنگار رابط و واسطه بین مردم و مسوولان است و این روز را به خبرنگاران زن و مرد تبریک می‌گویم و آرزوی موفقیت دارم و هر کسی که به عنوان خبرنگار نقشی ایفا کرده و صدای مردم را به گوش مردم می‌رساند، قابل تقدیر است.


نوشته شده در   جمعه 19 مرداد 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode