ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 16 مرداد 1397     |     کد : 184576

حجت‌الاسلام آل هاشم:

آذربایجان در خط دشمن نخواهد بود اما منتقد جدی اوضاع اقتصادی کشور است

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی گفت: دشمن تلاش می‌کند مردم را تحریک کند، اما مردم آذربایجان با بصیرت برخورد کردند، اما این به این معنا نیست مردم استان مشکل گرانی و معیشتی، بیکاری و فساد ندارند و خواهان اقدامات جدی از سوی دولتمردان هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی گفت: دشمن تلاش می‌کند مردم را تحریک کند، اما مردم آذربایجان با بصیرت برخورد کردند، اما این به این معنا نیست مردم استان مشکل گرانی و معیشتی، بیکاری و فساد ندارند و خواهان اقدامات جدی از سوی دولتمردان هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم پیش از ظهر امروز در همایش بین‌المللی تبریز و انقلاب مشروطه ایران در سالن استاد شهریار دانشگاه آزاد اسلامی تبریز اظهار کرد: انقلاب مشروطه بزرگترین واقعه‌ای بود که در تاریخ ایران روی داد و بالاترین تحول را در شأن سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایران به وجود آورد.

وی افزود: نهضت مشروطیت دفتر کهنه حکومت را در هم پیچید و استبداد را که از اول خلقت تا آن زمان فرمانروایی می‌کرد، واژگون کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: نهضت مشروطه اولین انقلاب مشروعه با الهام گرفتن از آموزه‌های دینی بود که رهبران این انقلاب، علما و فقهای شیعه بودند که طبیعت استبداد را به خوبی شناخته و برای تنبیه برخی افراد دست به قیام زدند.

آل هاشم بیان کرد: نهضت مشروطیت، انقلاب بزرگی بود که نقطه آغاز آن تحریم تنباکو بود و افراد زیادی قبل از آن سر به دار دادند تا ایرانی و ایرانی سرسپرده احدی از اجانب نباشد.

امام جمعه تبریز انقلاب ادامه داد: مشروطه نقطه آغاز رهایی ملت قهرمان ایران اسلامی از استبداد بود ولی نقطه پایانی آن نبود چرا که انقلاب بزرگی که با فتوای علما آغاز شد،  شیرینی‌اش تداوم نیافت و به دست غرب‌گرایان به انحراف کشیده شد.

وی بیان کرد: همیشه نسبت به مشروطه این سوال ایجاد می‌شود که چرا این نهضت فراگیر به بیراهه رفت و چرا روزهای سرد و سخت استبداد صغیر به روزهای تیره استبداد کبیر رضاخان انجامید و ثمره آن همه مجاهدت و ایثار کجا رفت؟

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی توضیح داد: راز ظهور رضاخان در کسوت پادشاهی و اشغال ایران و پیامدهای بعدی آن نظیر کودتا 28 مرداد سال 1332 از جمله تبعات بعدی به انحراف کشیدن مشروطه بود و باید از چوبه‌ داری پرسید که پیکر فقیه شیخ فضل‌الله نوری از آن به بالا کشیده شد و فرنگی‌مآبان بر پیکر آن آزادیخواه کف زدند.

امام جمعه تبریز بیان کرد: بر کسی پوشیده نیست بیرق این وقایع در دست کنسول بریتانیا در تهران بود و البته دیری نکشید کنسول روس پیکر هشت مجاهد در عاشورای سال ۱۳۳۰را  به دار آویخت که دو تن از آنها در کسوت روحانیت بودند و سر به دار شدند تا ایران و ایرانی تبعه بیگانه نباشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با اهدای درود به شهیدان آزادیخواه گفت: نباید از حق بگذریم که تبریز و آذربایجان نه تنها پیشتاز انقلاب مشروطه بود، بلکه منتقد جدی مشروطه غیرمشروعه نیز بود.

وی ادامه داد: کیست که نام ستارخان، سردار ملی و باقرخان سالار ملی را بشنود و مجاهدت تبریزی‌ها در انقلاب مشروطه را به یاد نیاورد؟

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: مگر می‌شود سخن از مشروطه کرد و نقش مساجد تبریز در روشنگری علیه استبداد را نادیده گرفت.

وی افزود: ملت آذربایجان نه تنها در مشروطه بلکه در تمام مواقع پرچمدار مبارزه با استبدادی داخلی و تسلط خارجی و التقاط فکری بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه مشروطه انتقال تجریه 150 سال اخیر مردم آذربایجان بود و سرآغازی شد برای تحقق آرمان همه مجاهدان و شهیدان راه آزادی که در زمان حاضر با رهبری‌های فقیه، حکیم و عارف بزرگ به فتح و پیروزی و نصرت رسید، افزود: اکنون با عنایت الهی و حضور مردم همیشه در صحنه و پیشوای بزرگ، حضرت آیت‌الله عظمای امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) به حیات مقتدرانه خود ادامه می‌دهد و یکی بعد پس از دیگری سنگرهای بلندی را فتح می‌کند.

وی افزود: مشروطیت حرکتی بود با پیشاهنگی علما که مظهر دینداری مردم بود و توانست پیش برود و آنچه در مشروطه مردم را به میدان آورد، عبارت از حضور علمای طراز اول بود.

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: انگلیس‌ در مشروطه زرنگی کرده و هم بین علما اختلاف انداخت و هم بین مردم دوگانگی ایجاد کرد و باعث شد تا شیخ فضل‌الله نوری که پیشگام‌ترین فرد در مشروطه بود، به اتهام ضدیت با مشروطه به دار آویخته شود.

وی افزود: یک عده دو دستی مشروطه را تقدیم انگلیس کرده و مشروطه آن شد که رضاخان شاه شد و کشور 60 سال عقب افتاد.

امام جمعه تبریز با تشکر از بانیان همایش و اعضای ستاد برگزاری آن گفت: این امر یک حرکت بزرگ علمی و فرهنگی است.

وی با تاکید به اینکه دشمنان ما بدانند مردم ما هرگز حرکت مشروطه را فراموش نکرده و مردم ما امروز حامیان انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام بزرگوار و اهداف رهبری هستند، افزود: تبریز و تبریزی دست از انقلاب خود نکشیده و پایبند آرمان امام و اهداف مقدس رهبری است و مردم آذربایجان به انقلاب عشق ورزیده و خود را مطیع فرامین رهبری می‌دانند.

وی ادامه داد: لازم است از مردم بصیر آذربایجان تشکر کنم که در جریان تحرکات اخیر دشمن مانند گذشته بهانه‌ای به دشمن نداده و ایستادند و همیشه روی اهداف خود پایبند بوده و هیچ بهانه‌ای به دشمن ندادند.

آل‌هاشم متذکر شد: با اینکه دشمن تلاش می‌کند مردم را تحریک کند، مردم آذربایجان با بصیرت برخورد کردند، اما این به این معنا نیست مردم استان مشکل گرانی و معیشتی،  بیکاری و فساد در دستگاه‌های مختلف مخصوصاً در مسائل اقتصادی ندارند و حتی خواهان اقدامات جدی از سوی دولتمردان هستند و متأسفانه هیچ‌کس پاسخگوی این مشکلات نیست.

وی ادامه داد: این اندازه گرانی و مشکلات اقتصادی نگران‌کننده است، من از نزدیک مشکل بازار و بازاریان را می‌بینم، اما چه کسی پاسخگو است؟ مسؤولان دقت کنند.


نوشته شده در   سه شنبه 16 مرداد 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode