ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 14 مرداد 1397     |     کد : 184553

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

عزاداری‌های ماه محرم مسجدمحور باشند/برنامه‌های ویژه برای عیدغدیر

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه مسجد مرکز دین است، گفت: عزاداری‌های ماه محرم باید مسجدمحوربوده و ویژه برنامه های بزرگداشت عید غدیر در اولویت هیئات مذهبی باشد.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه مسجد مرکز دین است، گفت: عزاداری‌های ماه محرم باید مسجدمحوربوده و ویژه برنامه های بزرگداشت عید غدیر در اولویت هیئات مذهبی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشهاب‌الدین حسینی روز یکشنبه در جلسه شورای هیئات مذهبی استان اظهار کرد: بی‌توجهی به غدیر، بی‌توجهی به آرمان‌های اسلام است و ما به عنوان کسانی که دلداده حضرت امیرالمومنین (ع) هستیم، باید به غدیر و جشن غدیر توجه ویژه داشته باشیم.
وی ادامه داد: قبل از ورود به ماه محرم باید برنامه‌های ویژه برای عید غدیر را اجرا کنیم و از برگزاری عزاداری و برپایی علم‌های سیاه در شهرها و روستاها بپرهیزیم.

حجت‌الاسلام دکتر حسینی خاطرنشان کرد: همچنین لازم است که پانزدهم ماه ذی‌الحجه که میلاد امام هادی (ع) است مورد توجه قرار بگیرد و مسئولین هیئات مذهبی باید هیئات را جهت‌دهی کنند که به غدیر و پیام غدیر توجه ویژه‌ای شود چراکه غدیر است که می‌تواند عالم را به حرکت دربیاورد و مردم را سر سفره امیرالمومنین (ع) بنشاند.


وی در ادامه بیان کرد: بعد از عید غدیر مسئله مهم دیگر، توجه به ماه محرم و برنامه‌سازی برای عزاداری‌های فاخر است و اولین موضوعی که متاسفانه کمرنگ شده، مسجدمحوری هیئات مذهبی است.

وی با تاکید بر اینکه مساجد باید محوریت عزاداری‌های ماه محرم همچون سنوات گذشته باشند، گفت: باید حداقل مبدا یا انتها عزاداری‌های خیابانی مسجد باشد در غیر اینصورت مساجد رفته رفته کمرنگ‌تر خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی مسجد را مرکز دین دانست و تصریح کرد: مسجد محل عروج پیامبر و محل تربیت مسلمانان است و اگر مراسم‌های مربوط به محرم و صفر را در مساجد برگزار کنیم، قطعا رنگ و بوی دیگری خواهد گرفت.

وی بر ضرورت قرآن‌محور بودن عزاداری‌های ماه محرم نیز تاکید کرد و افزود: امام حسین (ع) شهید راه قرآن است و باید مباحث قرآنی در جلسات عزاداری هیئات مذهبی مورد بحث قرار بگیرند.

حجت‌الاسلام دکتر حسینی در ادامه بیان کرد: همچنین عزاداری صحیح باید مورد توجه قرار بگیرد؛ متاسفانه سال‌هاست که برخی چیزها که هیچ سنخیتی با مباحث دینی ندارد مرسوم و بر خرافه‌ها رفته رفته افزود می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: قدم به قدم به عزاداری صحیح و فاخر و سنتی باید برگردیم و این را هرگز نباید فراموش کنیم که افزایش کمی هیئات مذهبی مهم نیست، بلکه افزایش کیفی است که ارزشمند است.
کد خبر


نوشته شده در   يکشنبه 14 مرداد 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode