ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 4 مرداد 1397     |     کد : 184461

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

معرفت و شناخت نسبت به معصومین باعث افزایش محبت می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت:افزایش شناخت باعث افزایش معرفت می‌شود و هرچقدر معرفت بیشترشود، محبت بیشتر می‌شودو آن‌موقع است که عشق و دلدادگی نسبت به اهل بیت اتفاق می افتد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت:افزایش شناخت باعث افزایش معرفت می‌شود و هرچقدر معرفت بیشترشود، محبت بیشتر می‌شودو آن‌موقع است که عشق و دلدادگی نسبت به اهل بیت اتفاق می افتد.
به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشهاب‌الدین حسینی در جشن میلاد امام رضا (ع)در مسجد آیت الله انگجی تبریز اظهار کرد: انسان برای گرفتن حاجت به زیارت حرم امام رضا (ع) می‌رود درحالی که باید حاجت انسان به دست آوردن خود علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) باشد چراکه خود بزرگ‌ترین دارایی است.
وی ادامه داد: ما در خصوص امام‌شناسی دو راه داریم که یکی شاخت شناسنامه‌ای امام یا همان دانستن زمان و محل تولد و درگذشت، شناختن خانواده و از این قبیل است و دانستن این‌ها واجب است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: اما بهترین شناخت از معصومین، شناخت معرفتی و معنوی اهل بیت است. 
حجت‌الاسلام دکتر حسینی تاکید کرد: در چنین ایامی باید بیش‌تر به این موضوعات فکر کنیم که جایگاه امام رضا (ع) در عالم هستی کجاست و چرا نزدیک به هزار و 500کیلومتر مسیر می‌پیماییم تا به زیارت آن بزرگوار برویم؟
وی همچنین عنوان کرد: افزایش شناخت باعث افزایش معرفت می‌شود و هرچقدر معرفت بیش‌تر شود، محبت بیش‌تر می‌شود و آن‌موقع است که عشق، ارادت و دلدادگی نسبت به اهل بیت اتفاق می‌افتد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه پیامبر (ص) مسلمانان را به مودت که محبت همراه با اطاعت است دعوت کرده است، گفت: برای رسیدن به معرفت، همت نیاز است.
وی یادآور شد: هرچقدر شناخت و معرفت نسبت به امامان بیش‌تر شود، دیگر انسان نمی‌تواند به انسان‌های دیگر پناه ببرد و ناخودآگاه به اهل بیت رجوع می‌کند.
حجت‌الاسلام دکتر حسینی افزود: برای رسیدن به پروردگار متعال، باید به اهل بیت مراجعه کرد. باید انسان سعی کند قلبش در قلعه توحید قرار بگیرد و اگر قرار بگیرد بسیاری از مشکلات اصلا به وجود نمی‌آیند.


نوشته شده در   پنجشنبه 4 مرداد 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode