ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 3 مرداد 1397     |     کد : 184453

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

امام رضا (ع) اسوه‌ کامل عبودیت بودند

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از امام رضا (ع) به عنوان اسوه کامل عبودیت یاد کرده و ویژگی‌های اخلاقی ممتاز ایشان را تشریح کرد.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از امام رضا (ع) به عنوان اسوه کامل عبودیت یاد کرده و ویژگی‌های اخلاقی ممتاز ایشان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشهاب‌الدین حسینی صبح روز چهارشنبه در جمع بانوان مبلغه ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت امام رضا (ع) اظهار کرد: امام رضا (ع) هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت، به ویژگی‌های اخلاقی بسیار عالی آراسته بودند.

وی ادامه داد: پرهیزکاری و تقوای امام رضا(ع) طوری بود که نه تنها مردم، بلکه دشمنان نیز به آن اعتراف می کردند، همه فکر و اندیشه ایشان، حفظ دین خدا و اجرای وظائف الهی بود و نجات خود و مردم را در تقوا، پرهیزکاری و عبادت می دانستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در مورد امام رضا(ع) باید گفت ایشان اُسوه ی کامل عبودیت بودند و در این راه به حدی رسیده بودند که ایشان را عاشق عبادت می دانستند، آن حضرت بسیاری از روزها را روزه داشتند و بسیاری از شبها بیدار بودند، به طوری که امام(ع) در هر شبانه روز هزار رکعت نماز می خواندند.

وی در ادامه با اشاره به سخاوت امام رضا (ع) بیان کرد: سخاوت موجب روشنائی و گرم کردن کانون خانواده و بینوایان می شود و بهترین تعریف درباره سخاوت بیان امام رضا(ع) می باشد که می فرماید: انسان سخاوتمند از غذای دیگران می خورد تا از غذای او بخورند ولی انسان بخیل از غذای دیگران نمی خورد تا از غذای او نخورند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسینی همچنین تاکید کرد: یکی از اصول مشترک در زندگانی امامان که همواره در زندگی آنها مشاهده گردیده، صبر و مقاومت است، این بزرگواران الگوی بزرگ صبرو قهرمان مقاومت بودند. امام رضا(ع) اهل حلم و شکیبایی بودند. افرادی بودند که نسبت به ایشان بی احترامی می کردند اما این بزرگوار در برابر آنها خاموشی را انتخاب می کردند.

وی در ادامه درخصوص عزت نفس که یکی از ویژگی‌های امام رضا (ع) بود تصریح کرد: کی از اهداف شوم مأمون از مسأله ی ولایت عهدی امام رضا (ع) این بود که آن حضرت را با نزدیک کردن به دستگاه پر زرق و برق و برخوردار از لذائذ و نعمتهای مادی خود، به دنیاپرستی و جاه طلبی متهم کند؛ ولی مناعت طبع و عزت نفس پیشوای هشتم (ع) نقشه مأمون را نقش بر آب ساخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در پایان فرا رسیدن میلاد امام رضا (ع) را به تمام مسلمانان و شیعان تبریک گفت و خواستار آن شد که تمام اقشار مردم به خصوص جوانان، سیره زندگی امام رضا (ع) را الگو زندگی خود قرار بدهند.


نوشته شده در   چهارشنبه 3 مرداد 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode