ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 3 تير 1397     |     کد : 184092

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در گفتگو با مهر:

برگزاری منطقه‌ای جشنواره‌ها درارسباران تأثیرگذاری راافزایش می‌دهد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌شرقی گفت: برگزاری جشنواره‌ها به‌صورت منطقه‌ای قطعاً تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت و حق منطقه ارسباران است که میزبان جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌شرقی گفت: برگزاری جشنواره‌ها به‌صورت منطقه‌ای قطعاً تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت و حق منطقه ارسباران است که میزبان جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری باشد.

محمد محمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و هنری آذربایجان‌شرقی در راستای رویداد تبریز ۲۰۱۸ اظهار داشت:جشنواره‌های راه و چاه، جشنواره عکس رضوی، جشنواره استانی مستند، جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران، جشنواره عاشیقلار، جشنواره حوزه دفاع مقدس از جمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اخیراً صحبت‌هایی شده که می‌گویند اداره کل فرهنگی و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی رغبتی به برگزاری جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در ندارد آیا این موضوع واقعیت دارد یا خیر؟ گفت: اصلاً چنین موضوعی وجود ندارد بلکه اکنون مشکل اصلی منابع مالی است و اداره کل فرهنگی و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی هر ساله به میزان مشخصی به این جشنواره اعتبار تخصیص می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه اعتبار تخصیص‌یافته به جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران همیشه پایدار است، گفت: بیشترین اعتباری که در بین شهرستان‌ها از سوی اداره کل فرهنگی و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به برنامه‌های فرهنگی و هنری تخصیص می‌یابد مربوط به جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران است.

محمدپور اضافه کرد: خواست و اراده و نیّت اداره کل فرهنگی و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی این است جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران تداوم داشته باشد منتهی منابع مالی همان اندازه است که به این جشنواره اختصاص می‌دهیم، البته بایستی هم ما تلاش کنیم و هم‌ظرفیت‌های شهرستانی را پای‌کار بیاوریم تا حداقل بخشی از هزینه‌ها تأمین شود.

استان‌های منطقه پنج کشوری مشترکاً برنامه‌های فرهنگی و هنری اجرا می‌کنند

وی بابیان اینکه جشنواره عاشیقلار که در شهرستان خداآفرین برگزار می‌شود می‌توان این جشنواره را به‌صورت منطقه‌ای و هر سال به میزبانی یکی شهرستان‌های منطقه قره‌داغ برگزار شود، ابراز داشت: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری همچون تئاتر کوتاه، موسیقی، فیلم، عکس و عاشیقلار به‌صورت منطقه‌ای و با مشارکت شهرستان‌های اهر، ورزقان، هوراند، خداآفرین و کلیبر برگزار شود بهتر از شهرستانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: برگزاری جشنواره‌ها به‌صورت منطقه‌ای قطعاً تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت و حق منطقه ارسباران است که میزبان جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری باشد، اگر جشنواره عاشیقلار در این منطقه برگزار نشود پس کجا باید برگزار شود؟ ما نیز حمایت می‌کنیم و شکوه برخی از جشنواره‌ها با برگزاری آن به‌صورت دوسالانه اثرگذاری خواهد داشت.

محمدپور بیان کرد: در جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران هم معتقدیم تداوم یابد و برگزاری هر چه‌بهتر آن منوط به برگزاری منطقه‌ای است حال‌آنکه برای این جشنواره یک سهم در نظر می‌گیریم اگر با مشارکت شهرستان‌های ارسباران باشد سهم سایر شهرستان‌ها را نیز در جشنواره تئاتر کوتاه لحاظ می‌کنیم.

وی در پایان با اشاره به این‌که استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان به‌عنوان منطقه پنج کشوری در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی تقسیم‌بندی شده‌اند، خاطرنشان کرد: استان‌های منطقه پنج کشوری قصد دارند تا با مشارکت همدیگر برنامه‌های فرهنگی و هنری در موضوعات مختلف اجرا کنند.


نوشته شده در   يکشنبه 3 تير 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode