ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 30 فروردين 1403
پنجشنبه 30 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 25 ارديبهشت 1397     |     کد : 183645

با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛

همایش بزرگداشت شیخ فاضل مرندی برگزار شد

همایش تکریم و بزرگداشت شیخ محمد فاضل مرندی از علمای برجسته مرند با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز و جمعی از علما و اقشار مختلف مردم در مرند برگزار شد.

همایش تکریم و بزرگداشت شیخ محمد فاضل مرندی از علمای برجسته مرند با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز و جمعی از علما و اقشار مختلف مردم در مرند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در این همایش یک روزه گفت: شیخ محمد فاضل مرندی عالم فداکار و مبلغ دینی است که بیش از نیم قرن عمر بابرکت خود را در راه تبلیغ دین اسلام صرف کرده است.

حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم، فاضل مرندی را یکی از مبلغین ارزشمند دینی دانست و افزود: تجلیل از شیخ محمد فاضل مرندی، تجلیل از شعائر الهی است و این حرکت ها موجب تقویت برنامه های اسلام در جامعه می شود.

وی تاکید کرد: حجت الاسلام فاضل مرندی در دوران انقلاب اسلامی در کنار آیت الله قاضی طباطبایی(ره)، شهید محراب، نقش موثری در آگاه سازی مردم و به ثمر رسیدن پیروزی انقلاب اسلامی داشت.

امام جمعه تبریز با اشاره به هم نشینی شیخ محمدفاضل مرندی با استاد شهریار ادامه داد: ایشان در سال ۱۳۷۵ به قم مراجعت کردند که این اتفاق مورد استقبال بیوت مراجع عظام تقلید قرار گرفت و در این شهر مقدس نیز مشغول تبلیغ شدند.

وی آیت الله حجت کوه کمری، آیت الله مرندی، ملاعلی مدرس زنوزی، محمدی وند، ملایوسف کوهنابی و میرزا باقر مرندی را از دیگر علمای برجسته خطه شهرستان مرند برشمرد.

حجت الاسلام آل هاشم بر ضرورت تجلیل از علما در زمان حیات آنها تاکید کرد و افزود: در کنگره علامه جعفری(ره) در تبریز مقرر شد بررسی اندیشه های علمی آیت الله العظمی سبحانی در آبان ماه امسال برگزار شود.

امام جمعه تبریز همچنین خاطرنشان کرد: دشمن با آگاهی نسبت به تاثیرگذاری و نفوذ علما در بین مردم، روحانیت را نشانه گرفته است و در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی دست به ترور شهید مطهری(ره) و شهید مفتح(ره) زدند، زیرا تفکر ایشان در نظام به ویژه در بین جوانان موثر بود


نوشته شده در   سه شنبه 25 ارديبهشت 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode