ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 19 ارديبهشت 1397     |     کد : 183551

مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

ارائه چکیده مقالات تخصصی به مخاطبان سمینار روزه و سلامت درتبریز

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: چکیده مقالات تخصصی اساتید در قالب پک فرهنگی به شرکت کنندگان سمینار "روزه و سلامت" در تبریز ارائه می شود.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: چکیده مقالات تخصصی اساتید در قالب پک فرهنگی به شرکت کنندگان سمینار "روزه و سلامت" در تبریز ارائه می شود.

حجت‎الاسلام یوسف خیری عصر امروز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری سمینار یک روزه "روزه و سلامت" در دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: در این سمینار نیازی به فراخوان و مقاله نیست بلکه از اساتید خواسته ایم مقاله ای در ارتباط با رشته های خود نوشته و چکیده آن را در سمینار روزه و سلامت ارائه کند.

وی بابیان اینکه چکیده مقالات تخصصی اساتید در قالب پک فرهنگی به شرکت کنندگان سمینار "روزه و سلامت" در تبریز ارائه می شود، افزود: در این سمینار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی در مورد گوارش، دکتر برزگر جلالی در مورد تاثیر دارو در روزه و سلامت و سایر اساتید در خصوص سایر موارد سخنرانی می کنند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی میهمان ویژه سمینار روزه و سلامت خواهند بود که در این سمینار در مورد فوائد روزه از منظر آیات و روایات برای شرکت کنندگان سخنرانی خواهند کرد.

خیری تصریح کرد: تاکنون به صورت رسمی برای روزه و سلامت سمینار و یا همایشی در استان برگزار نشده و این اولین قدمی است که دانشگاه علوم پزشکی بر می دارد و سعی داریم سال آینده سمینار روزه و سلامت را به صورت منطقه ای، منطقه دو کشوری در تبریز برگزار شود.

نگاه ها در جامعه امروزی به توصیه های دینی و علمی بیشتر شبیه افراط و تفریط است

رئیس سمینار "روزه و سلامت" با اشاره به اینکه نگاه ها در جامعه امروزی به توصیه های دینی و علمی بیشتر شبیه افراط و تفریط است، گفت: عده ای بر این باور هستند که هر آنچه که دین می گوید را باید قبول کرد و عده ای دیگر نیز معتقند هر آنچه که علمی تر است را قبول کنیم و دین را باید کنار گذاشت ولی ما معتقدیم که گذاره های دینی و احکام دینی تابع مصالح و مفاسد هستند.

وی تاکید کرد: وقتی دین اسلام مسلمانان را توصیه به روزه گرفتن و اقامه نماز می کند حتما در روزه و نماز مصلحت و منفعتی وجود دارد اما در این سمینار حداقل سعی مان بر این است تا بخشی از صلاح و مصلحت ارتباط روزه و سلامت را درک کنیم.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اینکه اگر بتوانیم گذاره های دینی را به طور شفاف برای مردم تبیین کنیم قطعاً مردم با آغوش باز دین و توصیه های آن را قبول می کنند، ابراز داشت: همان گونه که توصیه ها، واجبات و مستحبات دین را قبول می کنیم بهتر است تا آن را علمی تر برای مردم بازگو کنیم لذا از این طریق می توان برخی شبهات را نیز از بین برد.

خیری خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه سمینار روزه و سلامت برای اولین بار در دانشگاه تبریز برگزار می شود، دانشجویان به عنوان شرکت کننده حضور می یابند و از سال آینده که این سمینار به صورت کنگره ای و منطقه ای برگزار خواهد شد به طور رسمی مقالات علمی ارائه می کنند.


نوشته شده در   چهارشنبه 19 ارديبهشت 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode