ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 28 فروردين 1403
سه شنبه 28 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 4 آذر 1396     |     کد : 181131

فرش برفی پاییز برای ورود به زمستان

کرشمه بلورهای برف بر آسمان پاییزی تبریز/ عرض اندام بهار زمستانی

در شصت و سومین روز از پاییز 96 شهر تبریز به خود حال و هوای زمستانی گرفت.مردم تبریز معمولاً با ورود ماه آذر هر ساله بارش برف را تجربه می‌‌کنند.

 در شصت و سومین روز از پاییز 96 شهر تبریز به خود حال و هوای زمستانی گرفت.مردم تبریز معمولاً با ورود ماه آذر هر ساله بارش برف را تجربه می‌‌کنند.

امسال آسمان تبریز تا به امروز بارش نعمت برف را  به خود ندیده بود اما امروز بار دیگر مردم تبریز رأفت و رحمت خداوند متعال را دیدند و با وجود کاهش دما در تبریز در اوج خوشحالی و شادمانی قرار گرفتند.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان هم با اشاره به اینکه در زمان حاضر بارش برف در شهرستان‌های تبریز مرند، جلفا، کلیبر و چاراویماق ادامه دارد، گفت: در 24 ساعت گذشته بیشترین بارش از مرند گزارش شده است.

محمد اشجعی با اشاره به اینکه برای کل استان کاهش دما پیش‌بینی می‌شود، اعلام کرد: در 24 ساعت گذشته ورزقان با 6 درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین دمای استان را داشت.

وی گفت:کمینه دمای تبریز در 24 ساعت گذشته 2 درجه سانتی‌گراد زیرصفر بود و در زمان حاضر 4 درجه سانتی‌گراد بالای صفر است که نسبت به مدت مشابه روز گذشته 2 درجه سردتر شده است.

بارش برف در تمام محورهای شمالی استان آذربایجان‌شرقی/ رانندگان قبل از سفر خودروهای خود را ایمن کنند
رئیس پلیس راه آذربایجان‌شرقی بر رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و توجه به نکات ایمنی با توجه به بارندگی برف تاکید کرد.

ناموران اظهار داشت: تمام محورهای شمالی استان آذربایجان‌شرقی به علت بارش برف لغزنده است و رانندگان ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی قبل از سفر خودروهای خود را ایمن کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آزاد راه تبریز – زنجان و محورهای جلفا - مرند ، جلفا - سیه رود ، جلفا- خوی و مرند - خوی بارش برف گزارش می‌شود، افزود: این محورها لغزنده است و حتما رانندگانی که قصد سفر برون شهری دارند وضعیت آج لاستیک وسایل نقلیه خود را بررسی کنند و ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ  برف پاک‌کن خودرو خود را آماده به‌کار کنند.

رئیس پلیس راه آذربایجان‌شرقی از رانندگان وسائط نقلیه خواست با سرعت مطمئنه حرکت کرده و از تخلفات حادثه‌ساز از قبیل سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ خودداری کنند.

ناموران افزود: در شرایط برف و یخبندان رانندگی با سرعت مجاز مناسب نیست، بلکه باید با سرعتی رانندگی کنیم که آماده مقابله و واکنش نسبت به خطرهای احتمالی را داشته باشیم.

وی گفت: سرعت مناسب در رانندگی در واقع همان سرعتی است که در قوانین از آن با نام سرعت مطمئنه یاد می‌کنند، این نکته خیلی مهم است و سلامت سفر را تضمین می‌کند.

رئیس پلیس راه آذربایجان‌شرقی توصیه کرد، در روزهای بارش و لغزندگی و یخبندان سطح راه‌ها، سفر نیاز به مدیریت دارد و باید سفرها قبل از تاریکی هوا انجام شود و تجهیزات زمستانی هم که جزو جدایی‌ناپذیر سفر در این مواقع است.

وی تصریح کرد: همراه داشتن زنجیر چرخ، پوشاک گرم ، همراه داشتن آذوقه و مهم‌تر از همه یادگیری نحوه استفاده زنجیر چرخ از ملزومات سفر در شرایط برفی و یخ زدگی است.

رئیس پلیس راه آذربایجان‌شرقی خطاب به رانندگان، گفت: حتماً قبل از سفر تمرین کنید و سعی کنید مهارت استفاده از زنجیر چرخ را یاد بگیرند همچنین بازدید خودرو قبل از سفر به جلوگیری از بسیاری حوادث کمک می‌کند.

ناموران از رانندگان خواست قبل از سفر وضعیت جاده‌ها بررسی و سپس تصمیم به حرکت بگیرند.


 


نوشته شده در   شنبه 4 آذر 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode