ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 16 شهريور 1389     |     کد : 9213

براي سقوط آزاد از ارتفاع 36 هزارمتري!

دو چترباز بي پروا طرحي را ارائه کرده اند که برپايه آن انساني که از ارتفاع 36 هزار و 576 متري سقوط آزاد کند مي تواند از مرزهاي صوت بگذرد و به سرعت 1126.54 کيلومتر بر ساعت برسد...

 دو چترباز بي پروا طرحي را ارائه کرده اند که برپايه آن انساني که از ارتفاع 36 هزار و 576 متري سقوط آزاد کند مي تواند از مرزهاي صوت بگذرد و به سرعت 1126.54 کيلومتر بر ساعت برسد.
به گزارش مهر، ارتفاع حدود 36 هزار و 576 متري (120 هزار پايي) در مرزهاي فضا، هوا به حدي رقيق است که يک انسان در حال سقوط مي تواند با سرعت فراتر از سرعت صوت حرکت کند به طوري که اگر کسي از يک کپسول اکسيژن کافي برخوردار باشد مي تواند حدود 30 ثانيه پس از سقوط از مرزهاي صوت عبور کند و به «اولين انسان مافوق صوت دنيا» تبديل شود.
فيليسک بامگارتنر و ميشل فورنيه دو چترباز رقيب از مدتها قبل در حال طراحي روشي براي رسيدن به ارتفاع 36 هزار و 576 متري و سپس پرتاب از آن نقطه براي بازگشت به زمين هستند.
طرح هاي اين دو رقيب مشابه هم هستند به طوريکه هر دو قصد دارند از يک بالن پر شده از هليم، تجهيزات مناسب و يک ساک از چترهاي نجات بسيار پيچيده براي اجراي پروژه خود استفاده کنند.
بامگارتنر ، شيفته ورزش هاي سخت و مردي فولادي است که در طول 41 سال زندگي خود هر نوع خطر و حس آکروباتيک را تجربه کرده است.
ميشل فورنيه 66 ساله فرانسوي هم افسر سابق چتربازي است و تيمش در طول دو دهه پروژه هاي مختلف نظامي را تجربه کرده است.
وي از دهه 80 در حال سازماندهي پرش بزرگ خود در فضا است و از همان زمان دولت فرانسه وي را از اجراي اين پروژه بسيار خطرناک منع کرده است. به همين دليل وي تصميم گرفت تحقيقات خود را در يک پايگاه کوچک در کانادا دنبال کند و از آن زمان تلاشهاي مختلفي را براي تحقق روياي خود انجام داده است. با وجود اين، تمام اين تلاشها به طور غم انگيزي در مراحل اول ناموفق پايان يافتند.
مشکل اصلي براي انجام اين پرش، يافتن روشي براي رسيدن به اين ارتفاع است به طوري که هيچ هواپيمايي قادر نيست به اين ارتفاع برسد و رسيدن يک موشک نيز به اين ارتفاع بسيار دشوار است بنابراين استفاده از يک بالن تنها گزينه قابل تحقق است هرچند هنوز ساخت آن دچار سختيهايي است.
يک توپ ايروستاتيک که بخواهد به استراتسفر پرتاب شود نياز دارد به طور مرتب منبسط شود و بنابراين بايد از مواد انعطاف پذير ويژه اي ساخته شده و همچنين بايد بسيار بزرگ در ابعاد يک ساختمان چند طبقه باشد.
فورنيه در اين خصوص اظهار داشت:«من سختيها را خوب مي شناسم اما مي دانم که موفق نخواهم شد رويايم را به واقعيت تبديل کنم. روياي پرش بزرگ».
اين چترباز بي پروا قصد دارد هفتمين تلاش خود را ماه آينده آغاز کند. وي در پاسخ به اينکه اگر بامگارتنر بتواند زودتر به نتيجه برسد چه واکنشي نشان مي دهيد:«به وي تبريک مي گويم. اما شما مي توانيد مطمئن باشيد که من دومين نفر خواهم بود».


نوشته شده در   سه شنبه 16 شهريور 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode