ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 29 فروردين 1394     |     کد : 88005

احتمال وجود گونه ای ناشناخته از والها در قطب جنوب

دانشمندان این احتمال را مطرح می کنند که گونه ای ناشناخته از والها در آبهای قطب جنوب زندگی می کند.

دانشمندان این احتمال را مطرح می کنند که گونه ای ناشناخته از والها در آبهای قطب جنوب زندگی می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، امواج صوتی ثبت شده توسط کشتی تحقیقاتی مستقر در آبهای قطب جنوب صداهای عجیبی از والها را دریافت کرده که تاکنون نمونه آن مشاهده نشده بود. دانشمندان عنوان Antarctic BW۲۹ را برای این امواج برگزیده اند.

دانشمندان که در این پروژه حضور دارند این امواج عجیب صوتی را حدود یکهزار بار و طی ۱۴ بار ثبت امواج دریافت کرده اند.

به گفته آنها این امواج صوتی بسیار خاص شبیه نوعی «جیرجیرکردن» است که توسط گونه ای از والها موسوم به «والهای نوک دار» تولید می شود. این نوع امواج صوتی برای ردیابی مسیر حرکتی به سمت محل زندگی (خانه) تولید می شود.

دانشمندان در کمال شگفتی متوجه شده اند صدای خاص والهای نوک دار با فرکانس معینی در محیط منتشر می شود اما امواج صوتی عجیبی که دریافت کرده اند متفاوت از آنهاست.

تحقیقات دانشمندان نشان می دهد والهای نوک دار دسته ای از والها به شمار می آیند که اعضای خانواده آنها بسیار گریزان و فراری هستند! از این رو شناسایی آنها کار بسیار دشواری است. آنها به اعماق اقیانوس رفته و فقط برای مدت بسیار اندکی به سطح می آیند.

در نتیجه دانشندان همچنان درحال شناسایی گونه های مختلف این نوع وال هستند و جالب اینکه حدود یک سال پیش یک گونه از والهای نوک دار موسوم به Deraniyagala شناسایی شد.

برخی دانشمندان با اشاره به این نکته که اطلاعات بسیار اندکی درباره والهای نوک دار در اختیار داریم دو احتمال را مطرح می کنند. به عقیده آنها امواج صوتی عجیبی که به تازگی شنیده شده متعلق به گونه ای از همین والهاست و یا به گونه کاملا متفاوتی از والها تعلق دارد.


نوشته شده در   شنبه 29 فروردين 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode