ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 12 مرداد 1388     |     کد : 4132

آينده كودكان در گرو رفتار صحيح والدين با آنها است

يك روانشناس گفت: تربيت مهمترين مسئوليت پدر و مادر نسبت به فرزند است كه آينده كودك در گرو رفتار صحيح والدين و نشان دادن عكس العمل‌هاي مناسب در موقعيت‌هاي خاص است...

يك روانشناس گفت: تربيت مهمترين مسئوليت پدر و مادر نسبت به فرزند است كه آينده كودك در گرو رفتار صحيح والدين و نشان دادن عكس العمل‌هاي مناسب در موقعيت‌هاي خاص است.

علي ناظري آستانه در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: والدين مي توانند با پر بار كردن فعاليت‌هاي روزمره كودكان در خانه و آموزش آنان در سنين مختلف، موجب رشد شخصيت و توانايي‌هاي فرزندانشان شوند.

وي گفت: نياز نوجوان به اعتماد كردن به سايرين و محيط اطرافش افزايش مي‌يابد و قصد دارد با كسب توانايي‌ها و شايستگي‌هاي مختلف بر آن تسلط يابد كه ويژگي مهم اين دوره احساس خود مختاري است.

اين روانشناس اضافه كرد: تربيت مهمترين مسئوليت پدر و مادر نسبت به فرزند است كه آينده كودك در گرو رفتار صحيح والدين و نشان دادن عكس العمل‌هاي مناسب در موقعيت‌هاي خاص است.

ناظري آستانه افزود: در عين حساس بودن تربيت صحيح با عمل به چند نكته مي‌توان با موفقيت بدان رسيد كه والدين موفق بايد فرزندانشان را به گونه‌اي ترغيب كنند كه از درون احساس خوبي نسبت به خود داشته باشند و اعتماد به نفسشان تقويت شود و احساس كنند مورد علاقه آنها هستند.

وي اضافه كرد: اگر فرزندان توسط ما در چنين شرايطي قرار گيرند ديگر برآورده نشدن نياز به قدرت يا محبت، آنها را به سمت انحراف نمي‌كشد و اگر به كودكان ما كمك مي‌كند كه حس بهتري نسبت به خود پيدا كنند و احساس امنيت كنند.

ناظري آستانه گفت: اگر اين راه را شما نشانشان ندهيد خودشان راه‌هاي نامناسبي براي كسب احساس قدرت پيدا مي‌كنند بايد از آنها مشورت بخواهيد و به آنها اجازه انتخاب بدهيد كه نتايج طبيعي كارها را تجربه كنند.

 


نوشته شده در   دوشنبه 12 مرداد 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode