ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 4 آذر 1400     |     کد : 197353

نقش محوری مساجد در مقوله فرهنگ و هنر احیا شود

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی گفت: نقش مساجد و محافل دینی به‌عنوان موتور محرکه فعالیت‌های فرهنگی باید دوباره در جامعه احیا شود. مسجد، تجلیل از نویسندگان، ارشاد اسلامی آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل ارشاد استان، سیدقاسم ناظمی، مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی، امروز، دوم آذرماه، در آئین تجلیل از نویسندگان مسجدی استان که در مسجد منا برگزار شد، اظهار کرد: گفت: نقش مساجد و محافل دینی به‌عنوان موتور محرکه فعالیت‌های فرهنگی باید دوباره در جامعه احیا شود. وی با تاکید بر لزوم احیای نقش محوری مساجد در مقوله فرهنگ و هنر افزود: در اوایل انقلاب اسلامی، تمامی فعالیت‌های فرهنگی متکی به مسجد بود و به عبارتی مساجد و محافل دینی موتور محرکه فعالیت‌های فرهنگی محسوب می‌شدند. ناظمی، اظهار کرد: مساجد از زیرساخت‌های مستحکم در نشر فرهنگ انقلاب اسلامی هستند و بزرگان بسیاری در حوزه های مختلف دینی،‌ علمی، فرهنگی و اجتماعی از مساجد برخاسته‌اند. مساجد محور فرهنگ انقلاب اسلامی هستند. در برهه کنونی نیز باید این نقش محوری مساجد فعال شود. وی با بیان اینکه طرح تجلیل از نویسندگان و اهل فرهنگ مسجدی همزمان با بیست و نهمین هفته کتاب جمهوری اسلامی اجرا می‌شود، ادامه داد: هدف از برگزاری این مراسم این است که اهالی مسجد بدانند که اصحاب فضل و فرهنگ در کنار فعالیت‌های اجتماعی و دینی به آفرینش آثار فاخر و پژوهش در عرصه های فرهنگی و ادبی می‌پردارند. ناظمی، افتخار هر کشور و جامعه‌ای را متکی به اصحاب فضل و فرهنگ آن جامعه دانست و یادآوری کرد: امید است در کنار ارج نهادن به فعالیت‌های پیشکسوتان، زمینه و فرصتی فراهم شود تا جوانان و نوجوانان نیز در مساجد با فرهنگی متعالی پرورش یافته و چهره‌های انقلابی و فرهنگی جدیدی در این مکان ارزشمند تربیت شوند. در این مراسم از «سیدمسعود نقیب» از نویسندگان و فعالان فرهنگی تلاشگر آذربایجان شرقی که سال‌های بسیاری از عمر خود را در راستای بالنده‌تر شدن فرهنگ این مرز و بوم صرف کرده است، تجلیل شد.

 مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی گفت: نقش مساجد و محافل دینی به‌عنوان موتور محرکه فعالیت‌های فرهنگی باید دوباره در جامعه احیا شود.

مسجد، تجلیل از نویسندگان، ارشاد اسلامی آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل ارشاد استان، سیدقاسم ناظمی، مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی، امروز، دوم آذرماه، در آئین تجلیل از نویسندگان مسجدی استان که در مسجد منا برگزار شد، اظهار کرد: گفت: نقش مساجد و محافل دینی به‌عنوان موتور محرکه فعالیت‌های فرهنگی باید دوباره در جامعه احیا شود.

وی با تاکید بر لزوم احیای نقش محوری مساجد در مقوله فرهنگ و هنر افزود: در اوایل انقلاب اسلامی، تمامی فعالیت‌های فرهنگی متکی به مسجد بود و به عبارتی مساجد و محافل دینی موتور محرکه فعالیت‌های فرهنگی محسوب می‌شدند.

ناظمی، اظهار کرد: مساجد از زیرساخت‌های مستحکم در نشر فرهنگ انقلاب اسلامی هستند و بزرگان بسیاری در حوزه های مختلف دینی،‌ علمی، فرهنگی و اجتماعی از مساجد برخاسته‌اند. مساجد محور فرهنگ انقلاب اسلامی هستند. در برهه کنونی نیز باید این نقش محوری مساجد فعال شود.

وی با بیان اینکه طرح تجلیل از نویسندگان و اهل فرهنگ مسجدی همزمان با بیست و نهمین هفته کتاب جمهوری اسلامی اجرا می‌شود، ادامه داد: هدف از برگزاری این مراسم این است که اهالی مسجد بدانند که اصحاب فضل و فرهنگ در کنار فعالیت‌های اجتماعی و دینی به آفرینش آثار فاخر و پژوهش در عرصه های فرهنگی و ادبی می‌پردارند.

ناظمی، افتخار هر کشور و جامعه‌ای را متکی به اصحاب فضل و فرهنگ آن جامعه دانست و یادآوری کرد: امید است در کنار ارج نهادن به فعالیت‌های پیشکسوتان، زمینه و فرصتی فراهم شود تا جوانان و نوجوانان نیز در مساجد با فرهنگی متعالی پرورش یافته و چهره‌های انقلابی و فرهنگی جدیدی در این مکان ارزشمند تربیت شوند.

در این مراسم از «سیدمسعود نقیب» از نویسندگان و فعالان فرهنگی تلاشگر آذربایجان شرقی که سال‌های بسیاری از عمر خود را در راستای بالنده‌تر شدن فرهنگ این مرز و بوم صرف کرده است، تجلیل شد.


نوشته شده در   پنجشنبه 4 آذر 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode